Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației, a declarat, pentru Radio România Actualități, referitor la simularea pentru Evaluarea Națională 2025, că notele nu se trec în catalog. „Nu există neapărat o miză sau un risc pentru elevi în aceste examene”, a spus acesta. Amintim că simularea pentru Evaluarea Națională 2025 se desfășoară în perioada 17-19 martie.
„Dacă nu luăm în serios (simulările examenelor naționale – n.red), nu vom avea la îndemână un instrument de măsură a stadiului în care ne aflăm cu pregătirea pentru examen. Notele de la simulare nu se trec în catalog, astfel încât nu există neapărat o miză sau un risc pentru elevi în aceste examene”, a precizat Sorin Ion.
Rezultatele simulării vor fi comunicate individual pe 31 martie. Acestea vor fi analizate în cadrul fiecărei școli prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții și în consiliile profesorale, urmărindu-se adoptarea unor măsuri de sprijin pentru îmbunătățirea performanțelor, conform procedurii oficiale.
Notele nu vor fi trecute în catalog, cu excepția cazurilor în care elevii sau părinții solicită acest lucru în scris.
Comunicarea și analiza rezultatelor, potrivit procedurii Ministerului Educației
Elevii nu vor afla public notele de la simulări, acestea fiind transmise doar individual. „Rezultatele obținute la simulările naționale nu sunt afișate și nu sunt făcute publice” (art. 19 (1)), iar „comunicarea rezultatelor se face anonimizat, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților” (art. 19 (4)).
Inspectoratele școlare vor analiza rezultatele și „elaborează un raport pe baza rapoartelor unităților de învățământ. Acesta include un plan de acțiune care cuprinde măsurile de monitorizare, control și remediere, în cazul în care acest fapt se impune” (art. 20 (4)).
Art. 20 -„(2) La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog.”
În cazul unităților școlare cu rezultate slabe, Ministerul Educației poate impune măsuri speciale. „Unitățile de învățământ care obțin rezultate necorespunzătoare la simulările naționale sunt monitorizate și îndrumate constant de către inspectoratul școlar, în vederea îmbunătățirii performanțelor școlare ale elevilor” (art. 20 (6)).