Numărul elevilor afectați de închiderea școlilor a ajuns la 305 milioane, la nivel global – UNESCO

1.994 de vizualizări
A doua evaluare UNESCO privind inchiderea scolilor la nivel global / Sursa Unesco.org
Elevii din 29 de țări de pe trei continente sunt afectați de închiderea școlilor din cauza epidemiei Covid-19, potrivit datelor actualizate UNESCO. Organizația internațională arată că, la data de 9 martie, 305 milioane de elevi erau afectați de închiderea școlilor, la nivel global. România, țară unde școlile se închid miercuri, 11 martie, nu figurează în statistica menționată. Aceeași sursă sintetizează și principalele efecte pe care închiderea școlilor le are asupra educației.

Potrivit UNESCO, 15 țări au închis școlile la nivel național, iar alte 14 au închis instituțiile de învățământ la nivel local. Dacă acestea din urmă ar extinde decizia la nivel național, numărul elevilor afectați ar ajunge la 469 de milioane.

  • Țările care, până luni, închiseseră toate școlile erau: Azerbaidjan, Bahrain, China, Coreea de Nord, Coreea de Sud, Georgia, Iran, Irak, Italia, japonia, Kuweit, Liban, Mongolia, Coreea de Sud, Arabia Saudită și Emiratele Arabe Unite. Cele mai afectate sunt China (233 milioane de elevi), Japonia (16,4 milioane de elevi), Iran (14,5 milioane de elevi) și Italia (9 milioane de elevi).
  • Țările și teritoriile care au închis școlile la nivel local sunt: Afganistan, Bhutan, Cambodgia, Franța, Germania, Grecia, India, Pakistan, Palestina, Portugalia, Ucraina, Marea Britanie, SUA, Vietnam
Care sunt principalele consecințe ale închiderii școlilor, în viziunea UNESCO
  • Întreruperea procesului de învățare – efectele negative se simt mult mai puternic în cazul elevilor din zone dezavantajate, cu oportunități reduse de învățare în afara școlii
  • Nutriția – mulți copii și tineri se bazează pe masa oferită de școli, în diverse țări ale lumii
  • Părinți nepregătiți pentru învățarea la domiciliu / la distanță
  • Acces inegal la portaluri digitale de învățare
  • Diferențe majore în capacitatea părinților de a oferi îngrijire copiilor, la domiciliu, în timpul programului de lucru
  • Costuri economice mari – mulți părinți vor lipsi de la muncă pentru a avea grijă de copii
  • Suprasolicitarea sistemului de sănătate – mulți angajați din acest sector ar putea lipsi din cauza nevoii de a-și îngriji proprii copii
  • creștere mai mare supra școlilor care rămân deschise
  • tendința de creștere a ratei de abandon școlar
  • izolarea socială

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Ministerul Educației obligă școlile să comande manuale pentru anul viitor, majoritatea tot de la Editura Didactică și Pedagogică. Asta deși a anunțat că va cumpăra noi manuale prin licitație

De astăzi, toate școlile sunt obligate să-și comande manuale școlare pentru clasele I-VI, pentru anul școlar 2019-2020. Anunțul apare într-o notă trimisă tuturor școlilor din țară de către Centrul Național…
Vezi articolul

OFICIAL Restaurație la BAC, în an electoral: Ministerul Educației desființează corectarea încrucișată între județe a lucrărilor de la Bacalaureat, introdusă pentru reducerea fraudelor, și elimină obligativitatea ca profesorii corectori să fi fost formați

Regulile oficiale stabilite pentru Bacalaureatul din vara anului 2020 și publicate în Monitorul Oficial sunt marcate de 2 schimbări majore, esențiale pentru corectitudinea notelor obținute în final de elevi: Ministerul…
Vezi articolul

Ministrul Muncii explică de ce nu se dau bani de la stat și zile libere pentru toți părinții ai căror copii fac școală online: Revenirea copiilor la școală este importantă. La fel și a părinților la serviciu. Absența lor de la serviciu pe o durată lungă îi afectează în mod direct pe ei și pe angajatori

“Revenirea copiilor la școală este importantă. La fel și a părinților la serviciu. Absența lor de la serviciu pe o durată lungă îi afectează în mod direct” pe ei și…
Vezi articolul

Olimpiade școlare 2023. Regulamentele actualizate pentru olimpiadele naționale de limba și literatura română, fizică, biologie și limba franceză au fost publicate de Ministerul Educației – DOCUMENTE

Au fost publicate regulamentele specifice pentru olimpiadele și concursurile școlare naționale din anul școlar 2022-2023, de către Ministerul Educației, pe edu.ro. Acestea cuprind informații despre probele de concurs, participarea elevilor,…
Vezi articolul