O imagine cu doi copii citind într-o bibliotecă afectată de război în Etiopia, desemnată fotografia anului a UNICEF

1.056 de vizualizări
Foto: Twitter.com – UNICEF Comité Vasco
O imagine care înfăţişează doi copii absorbiţi de lectura unor cărţi în biblioteca devastată de război a unei şcoli primare din regiunea Tigray din Etiopia, realizată de fotograful argentinian Eduardo Soteras, a fost desemnată Fotografia Anului 2022 a UNICEF, informează agenția de presă DPA, după cum transmite Agerpres.

„Deși distrusă, biblioteca din această școală primară din regiunea Tigray din Etiopia este locul în care doi copii s-au refugiat în cărți. Acest mic moment de fericire se vede în zâmbetele lor. Este un moment rar. Din cauza conflictului armat cu guvernul central, 5,2 milioane de oameni din această regiune din nordul Etiopiei suferă din cauza violențelor, a strămutărilor, a malnutriției și a lipsei de apă potabilă”, scrie organizația umanitară internațională pe portalul german al ei.

„Zâmbetele de pe chipurile lor trădează un moment de fericire. Este un moment rar, în mijlocul distrugerilor şi a violenţei”, a precizat Fondul Naţiunilor Unite pentru Copii la ceremonia de premiere desfăşurată joi la Berlin, potrivit Agerpres.

„Dorinţa copiilor de a descoperi şi de a învăţa lucruri este deseori atât de mare, încât îi face să uite de natura periculoasă a unei situaţii. Acesta este mesajului Fotografiei Anului 2022 desemnată de UNICEF”, a precizat patroana UNICEF Germania, Elke Büdenbender, soţia preşedintelui Germaniei, Frank-Walter Steinmeier.

„Imaginea câştigătoare este un îndemn pentru a face tot ceea ce ne stă în putere astfel încât copiii să se poată juca şi învăţa chiar şi în cele mai potrivnice circumstanţe. Întrucât aceasta este singura modalitate prin care îşi pot păstra speranţa şi încrederea în vremuri de război şi crize de altă natură”, a mai spus ea.

Premiul al II-lea a fost acordat unei fotografii realizate de americanul Ron Haviv într-un subsol din Kiev, Ucraina. Imaginea înfăţişează mai mulţi copii refugiaţi în acel subsol din calea bombardamentelor, care privesc într-o carte pentru copii.

Fotograful german Daniel Pilar a primit Premiul al III-lea pentru imagini înfăţişând eleve din Afganistan dintr-o şcoală secretă pentru fete situată în Kabul.

„Setea de cunoaştere şi educaţie este elementul unificator al fotografiilor câştigătoare anul acesta”, a spus Peter-Matthias Gaede, membru al juriului şi al Comitetului UNICEF pentru Germania, mai informează Agerpres, conform DPA. „Mai ales în zonele de conflict şi în ţările afectate de crize, şcolile şi serviciile pentru sprijin psihologic sunt locuri ale speranţei, care stabilizează copiii şi le conferă putere”, a mai spus Gaede.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de Domestos în campania "Domestos susține igiena în școli"

Elevii revin la școală, dar pentru sănătatea și educația lor, dacă știi că acolo unde merg să învețe nu sunt toalete, ori acestea ar trebui modernizate, înscrie-le școala în campania „Dreptul la toalete”

Revenirea la cursuri în format fizic s-a întâmplat. Era dorită de majoritatea profesorilor, elevilor și părinților, potrivit celor mai recente sondaje de opinie publicate de IRES. Autoritățile au refăcut seturile…
Vezi articolul

Webinar gratuit pentru profesorii de fizică din țară, despre modelul celor „5E” în proiectare activităților de învățare. Fizicianul Cristian Presură și profesoarele Daniela Berchez și Aneta Mihalcsik – printre vorbitori

Profesorii de fizică interesați să îmbunătățească abordarea didactică prin metode interactive pot participa luni, 24 februarie 2025, de la ora 18:00, la un webinar gratuit despre Modelul celor „5E” –…
Vezi articolul

Pentru că multe școli aleg aceeași perioadă pentru „Săptămâna Verde”, muzeele și obiectivele sunt supraaglomerate, reclamă directorii într-un raport oficial / Semnalează lipsa banilor pentru activități și birocrația din „săptămâna consumului de hârtie”  

Directorii și profesorii chestionați în raportul de cercetare Evaluarea Programului „Săptămâna Verde” reclamă mai multe dificultăți în implementarea programului, în primul raport de evaluare al programului, cerut de Ministerul Educației…
Vezi articolul