Inspectoratul Școlar Județean Sibiu a transmis, după ședința cu Ministerul Educației și Cercetării, că mesajele referitoare la SIIIR sau EDUSAL transmise direct către unitățile de învățământ vor fi citite şi obligatoriu se va ține cont de ele, potrivit unui document publicat pe site-ul instituției. Vezi mai jos, în articol, precizările complete ce vizează aplicația de salarizarea a personalului din Învățământ și aplicația informatică SIIIR (Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România).
Conform ISJ Sibiu, se vor completa în EDUSAL toate câmpurile din zona de Detalii generale şcoală (adresă corectă, număr de telefon activ, adresă de mail, etc.). Tot în document se mai arată că numărul de elevi şi numărul de clase din EDUSAL trebuie să coincidă cu numărul de elevi și numărul de clase din SIIIR.
Potrivit sursei citate, în statele de personal, primele poziții sunt pentru directori si directori adjuncți. Referitor la cadrele didactice încadrate în mai multe unități de învățământ, norma de bază, sumată pe toate unitățile, nu trebuie să nu depăşească valoarea 1, restul fiind trecut la PO.
Redăm informarea Inspectoratului Școlar Județean Sibiu:
„Ca urmare sedinței cu MEC, din data de 28.10.2025 vă rugăm să aveți în vedere următoarele aspecte legate de SIIIR şi EDUSAL!!
– Mesajele referitoare la SIIIR sau EDUSAL transmise direct către unitățile de învățământ vor fi citite şi obligatoriu se va ține cont de ele (vor fi transpuse în practică!).
– Se vor completa în EDUSAL toate câmpurile din zona de Detalii generale şcoală (adresă corectă, număr de telefon activ, adresă de mail, etc.). Atenție la unitățile care au fost restructurate și care au pierdut PJ-ul și care trebuie să treacă datele actualului PJ! Reprezentantul legal al unității este obligatoriu DIRECTORUL!
– Codul SIIIR trebuie să fie trecut corect în EDUSAL! (există un tabel/raport în EDUSAL care atribuie fiecărui cod SIRUES un cod SIIIR).
– Numărul de elevi şi numărul de clase din EDUSAL trebuie să coincidă cu numărul de elevi și numărul de clase din SIIIR.
– În statele de personal primele poziții sunt pentru directori si directori adjuncți.
– Date persoană – EDUSAL: se vor completa cu maximă atenție tipul de asigurat, motivul de scutire (dacă este cazul!), tip contract — Atenţie!! — „dpdv timp lucru” ceea ce nu este același lucru cu „Tip contrat” (determinat, nedeterminat, plată cu ora).
– Se va completa corect vechimea în muncă (Atenție — dacă nu, nu se generează corect declarația 112).
– La „Motiv scutire” — scutire există doar pentru gradul grav și gradul accentuat.
– La Încadrare: pentru cadrele didactice încadrate în mai multe unități de învățământ, norma de bază, sumată pe toate unitățile, nu trebuie să nu depăşească valoarea 1, restul fiind trecut la PO. Campul „Calculează deducere” se bifează doar de catre o unitate, aleasă de angajat!
– Se vor actualiza funcţiile pentru educatori şi învățători!
– Se vor completa în SIIIR datele despre resursa umană.
– La atributele elevilor: atenție la certificatele CES care au expirat la încheierea anului școlar și nu au fost reînnoite. Acestea trebuie închise”, se arată în documentul inspectoratului școlar.

Recent, aplicația de salarizare a personalului din Învățământ a fost actualizată, potrivit unui document ajuns în școli. Este vorba despre posturile rezervare pentru profesori. Conform sursei citate, „fluxul de lucru pentru posturile rezervate este similar cu fluxul de lucru pentru posturile vacante”.
Conform ordinului nr. 86 din 2005 al Ministerului de Finanțe, care stă la baza reglementării datelor din lună la care se primesc salariile pentru bugetari, angajații din Educație primesc regulat salariile pe data de 14 a lunii.
Despre SIIIR
Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR) a fost făcut în 2014 prin fonduri europene. La vremea respectivă, a costat 18 milioane de lei, conform proiecte.pmu.ro.
Potrivit sursei de mai sus, „grupul ţintă al proiectului este format din beneficiarii sistemului informatic şi din personalul ce va fi implicat în administrarea şi operarea acestuia”, proiectul urmărind formarea a doar 598 de persoane pentru utilizarea lui.
2 comments
Buna dimineata,
Daca tot suntem obligati sa punem in aplicare adresele referitoare la SIIIR, poate dl ministru cerceteaza si functionalitatea acestei platforme. Ea functioneaza bine doar 5 minute dupa care ii ia vreo 3 minute sa salveze ceea ce ai introdus sau sa se deschida sectiunea pe care trebuie sa o completezi. De cate ori am facut sesizari, raspunsul a fost: ,,functioneaza asa greu pentru ca este accesata de toate scolile”, in aceste conditii noi ce ar trebui sa facem, sa muncim de acasa? Sa nu mai spun ca aceasta platforma este completata degeaba, pentru ca ni se cer situatii peste situatii cu date care se gasesc in platforma SIIIR si pot fi luate de acolo, dar…
SIIIR-ul ăla care vrea situații urgente dar nu funcționează 50% din timp…