OFICIAL Calendarul și bibliografia noului concurs de directori au fost publicate – înscrierile încep peste o zi

18.163 de vizualizări
Concursul de directori la București
Foto: Pexels.com
Calendarul pentru noul concurs de directori, ediția 2022, a fost publicat luni noaptea în Monitorul Oficial, la fel și bibliografia de examen. Concursul fusese anunțat în urmă cu o săptămână, tangențial, la un eveniment de la Cotroceni, de către ministrul Educației.

Marți, 18 ianuarie, ar trebui să fie publicate posturile pentru care se organizează concursul, potrivit noului calendar. Înscrierile propriu-zise încep din 19 ianuarie, adică de miercuri, prin depunerea dosarelor în aplicația electronică.

  • Reamintim că ministrul Cîmpeanu a anunțat că în prima etapă, care s-a încheiat în decembrie, au fost ocupate doar 60% dintre posturile scoase la concurs. Conform anunțului oficial al Ministerului Educației, au fost scoase la concurs anul trecut 8.652 de funcții vacante la nivel național (din care 6.231 funcții de director și 2.421 funcții de director adjunct). În aceste condiții, inspectoratele au detașat persoane pe 40% din posturile de directori și directori adjuncți ale școlilor din România, adică circa 3.460 de posturi. Reamintim că inspectoratele sunt politizate intens, în acest moment 38 de inspectori școlari generali sunt oameni politici, membri ai PNL și UDMR, din cele 42 de instituții existente în țară.
Calendarul concursului de directori 2022:
  • 18 ianuarie – Anunțarea concursului (publicarea funcțiilor vacante pentru care se organizează concursul) Constituirea comisiei naționale, a comisiilor de organizare la nivel județean și a comisiilor de evaluare a documentelor de înscriere
  • 19-25 ianuarie – Depunerea dosarelor de înscriere la proba scrisă pe platforma informatică dedicată
  • 26-28 ianuarie – Evaluarea dosarelor de înscriere
  • 31 ianuarie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor
  • 1 februarie – Depunerea solicitărilor de analiză a cauzelor și remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere în platforma informatică
  • 2-3 februarie – Remedierea eventualelor erori la etapa de înscriere
  • 4 februarie – Afișarea listei candidaților admiși la evaluarea dosarelor
  • 7 februarie – Stabilirea centrelor speciale de desfășurare a probei scrise
  • 8 februarie – Repartizarea candidaților pe centre
  • 10-14 februarie – Depunerea de către candidații aflați în carantină sau izolare a documentelor prevăzute la art. 33 alin. (4) sau a declarației pe propria răspundere
  • 17 februarie – Transmiterea solicitărilor de desemnare a membrilor comisiilor de interviu din partea consiliilor profesorale, autorităților locale și companiilor/universităților
  • 18 februarie – Desfășurarea probei scrise
  • 18 februarie – Afișarea rezultatelor la proba scrisă
  • 18-19 februarie – Depunerea contestațiilor la proba scrisă
  • 21-22 februarie – Soluționarea contestațiilor la proba scrisă
  • 22 februarie – Afișarea rezultatelor finale la proba scrisă
  • 4 martie – Proba scrisă pentru candidații care la data de 18 februarie 2022 se află în carantină sau izolare
  • 4 martie – Afișarea rezultatelor la proba scrisă
  • 4-5 martie – Depunerea contestațiilor
  • 4-8-martie – Înregistrarea opțiunilor candidaților pentru unitatea la care candidează și, în funcție de opțiune, depunerea documentelor pentru unitățile de învățământ care necesită avize suplimentare, conform art. 8 alin. (1) lit. n) din metodologie
  • 9-10 martie – Constituirea comisiilor pentru proba de interviu
  • 14 martie – Publicarea graficului de desfășurare a interviurilor
  • 16-25 martie Desfășurarea probei de interviu
  • 17-29 martie – Depunerea și soluționarea contestațiilor la proba de interviu
  • 29 martie – Afișarea rezultatelor finale ale concursului
  • 30 martie – Exprimarea opțiunilor candidaților declarați admiși pentru mai multe funcții/unități de învățământ
  • 31 martie – Validarea rezultatelor finale
  • 4 aprilie – Emiterea deciziilor de numire (cu intrare în vigoare la 19 aprilie 2022)
A fost publicată și Bibliografia de concurs:
Metodologia modificată poate fi descărcată de aici:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Titularizare 2023. Subiectele și baremele pentru consilierii școlari. Ce înseamnă consilierea cadrelor didactice și distincția dintre abuzul de putere și bullying – cerințe pentru candidați

Subiectele și baremele de la concursul de Titularizare 2023 au fost publicate de Ministerul Educației. Miercuri, 12 iulie, a fost organizată proba scrisă a concursului național pentru ocuparea posturilor didactice.…
Vezi articolul

Profesorii care nu sunt plătiţi pentru coordonarea implementării proiectelor europene în școli pot beneficia de reducerea normei didactice cu 1-2 ore/săptămână, la propunerea directorului, din anul şcolar 2024-2025 – proiect

Profesorii care coordonează implementarea proiectelor europene în școli, dar nu sunt plătiți pentru această activitate, pot beneficia de reducerea normei didactice cu 1-2 ore/săptămână, la propunerea directorului, conform proiectului metodologiei-cadru…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

VIDEO Trebuie să respectăm banul pentru ca el să poată să vină la noi – lecția model predată elevilor săi de profesoara Andreea Ilie, de la Colegiul Economic Suceava / Elevă: Pe mine cel mai tare mă pasionează și mă interesează să știu când să vând, cum să investesc, când să cumpăr

Proiectul LifeLab by BCR propune profesorilor din România fișe transdisciplinare care abordează teme precum economisirea, investițiile și utilizarea produselor financiar-bancare, contribuind la formarea unor competențe esențiale pentru viața de zi…
Vezi articolul

Florian Lixandru, secretar de stat: Meditațiile sunt în mare parte o modă, dar și o necesitate în anumite situații / Nu mi se pare deontologic ca un cadru didactic să lucreze în particular cu elevii de la clasă, nici măcar activitatea în afterschool-uri

Secretarul de stat în Ministerul Educației, Florian Lixandru, spune că „meditațiile sunt o modă”, dar recunoaște că sunt și o necesitate, atunci când în clasă sunt copii „capabili de performanță…
Vezi articolul