OFICIAL Elevii nu pot avea mai mult de 5 absențe pe lună la orele remediale și pot face aceste ore în alte școli decât cele în care învață. Vor fi organizați în grupe de câte 12 și trebuie să dovedească prin documente că sunt eligibili

18.470 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Elevii nu pot avea mai mult de 5 absențe pe lună, la orele remediale și pot face aceste ore în alte școli decât cele în care învață, potrivit Ordinului de ministru nr 3.300 din 19 februarie 2021, publicat miercuri în Monitorul Oficial.

„În condiții excepționale, un elev poate să absenteze lunar cel mult 5 ore de la activitățile remediale”, potrivit documentului oficial.

Sunt eligibili pentru a participa orele remediale din program „elevii până la clasa a VIII-a inclusiv, aflați în risc de părăsire timpurie a școlii și/sau în risc ori în situație de eșec școlar, în special elevii care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și elevii aparținând grupurilor vulnerabile, cum ar fi elevi romi, elevi din mediul rural, elevi cu dizabilități și elevi din comunitățile dezavantajate economic, care îndeplinesc criteriile de eligibilitate menționate mai jos.

Pentru participarea la Programul național pilot de tip „Școală după școală“, prevăzut la art. 1, elevii trebuie să îndeplinească cel puțin unul dintre următoarele criterii de eligibilitate:

  • a) elevul nu a avut acces sau a avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, întrucât nu dispune de echipamente informatice proprii sau nu beneficiază de conexiune/conexiune fiabilă la internet;
  • b) elevul se află în situație de corigență la sfârșitul semestrului I al anului școlar 2020-2021 sau are situația școlară neîncheiată la cel puțin o disciplină;
  • c) elevul are nevoie de ore remediale, necesitate dovedită de rezultatele școlare obținute în semestrul anterior sau la evaluarea inițială de la începutul semestrului în derulare.

Pentru a putea demonstra criteriile de eligibilitate de mai sun, elevii trebui să prezinte „documentele justificative”. Acestea sunt:

  • a) pentru elevii care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului: listă prezentată de către unitatea de învățământ, pe baza solicitării scrise a părintelui/reprezentantului legal al elevului, care include o declarație pe propria răspundere în acest sens;
  • b) pentru elevii care se află în situație de corigență la sfârșitul semestrului I al anului școlar 2020-2021 sau au situația neîncheiată la cel puțin o disciplină: lista elevilor corigenți sau cu situația neîncheiată la sfârșitul semestrului precedent prezentată de către unitatea de învățământ;
  • c) pentru elevii care din alte motive au nevoie de activitate remedială: rezultate școlare/rezultate la evaluarea inițială de la începutul semestrului prezentate de unitatea de învățământ.

Documentele care dovedesc eligibilitatea elevilor pentru participarea la Programul național pilot de tip „Școala după școală“ se transmit inspectoratului școlar odată cu solicitările de tranșă, iar copii ale acestora se păstrează la nivelul unității de învățământ”, potrivit regulilor din ordinul citat.

Nu toate școlile vor organiza ore remediale, așa că dacă într-o școală în care nu se organizează asemenea cursuri sunt elevi care au nevoie de educație remedială, aceștia vor merge la școlile care organizează.

„Elevii care provin din unități de învățământ care nu organizează activități de educație remedială pot participa la aceste activități în cadrul altor unități de învățământ decât cele în care sunt înmatriculați, conform planificării realizate de către inspectoratul școlar”.

Vedeți aici care sunt regulile pe baza cărora profesorii și învățătorii vor fi plătiți pentru ore remediale: 20 de ore pe lună, pentru fiecare elev, cu prezența fizică în clasă / Orele de recuperare pot fi organizate și în vacanțe.

Foto: © Oksun70Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


8 comments
  1. De când Situația Neîncheiată din culpa elevului major sau a elevului minor care a refuzat orele on-line devine obligație pt. cadrul didactic de a desfășura ore remediale???
    In baza carei legi?
    Este o nouă invitatie la abuz in serviciu.
    TOȚI elevii trebuie promovați. Cu orice preț.

    In toate județele ISJ urile insistă cu acest abuz.
    -note de relatii date dd profesori
    -planuri remediale
    -inspectii peste inspecții
    -revenire la inspecțiile deja efectuate

    Scopul?
    Sa fie promovați toți.
    Nu contează că NU au prezențe elevii la școală nici după 3 săptămâni de la deschidere.
    Nu contează că unii elevi nici nu sunt in țară.
    Trebuie sa treacă toți.
    Dacă vă era dor de comunism iată ca se întoarce.

    1. Pai aici cel mai prost eu il vad profesorul care va accepta asa ceva..dar suntem in Republica Constitutionala Romania si nu Republica Populara Chineza. Nimeni nu poate fi obligat sa faca parte dintr-un program de tip proiect european peste programul lui si pe 2 lei. Avem sindicate, drepturi. Daca suntem prosti si nu ni le cerem…prost nu e cel ce cere, ci cel care da…

    2. @Activedu se vede ca habar n-ai de scoala din comunism. Nu seamănă mai deloc cu cea de azi.

      Aia era SCOALĂ.

      Si da, sunt nostalgică după sistemul ceaușist de învățământ. Ca intreg. De la grădiniță până la doctorat. Cei mai tineri de 50 de ani nu prea au cum sa inteleaga. Multora le-au placut “beneficiile” “reformelor” capitaliste.

      1. @Profa
        Capacitatea de adaptare e o competenta cheie a meseriei, Profa! Nostalgia cravatelor rosii, a uniformelor albastre de PTAP, a sedintelor UTC si, mai mult ca sigur, a celor de partid va pozitioneaza din start intr-o postura anacronica. Daca sunteti chiar profa, ma intreb cum interactionati cu generatiile de elevi de azi. Banuiesc ca biciul si autocritica sunt la loc de cinste, ca pe vremuri. Daca e asa, e trist. Si pentru dvs, dar mai ales pentru cei cu care ziceti ca lucrati.
        PS. Sunt dintre cei care au trait ambele epoci. Din pacate. Din fericire, am reusit sa uit de cea dupa care plangeti dvs.

      1. 20 de ore de activităţi remediale/lună/elev, nu la fiecare materie! Ar ajunge sa fie 24/24 la scoala. Dar evident, era o eroare cu 5 absente pe saptamana.

      2. 20 de ore pe lună înseamnă 1 oră pe zi. Câte ore în plus pe zi să stea un elev la școală? Dacă are 6 ore să stea 8? E copil, totuși. Eu cred că 20 de ore sunt pentru toate materiile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Bogdan Cristescu, Ministerul Educației: Cum va învăța copilul meu cu plăcere, dacă eu îi spun „te trimit undeva unde totul este prost și profesorul nu știe nimic”? Este important contextul de învățare creat de profesori, de părinți

Contextul de învățare este important și schimbarea se poate face „prin formarea profesorului, prin acordarea încrederii profesorilor. Cum va învăța copilul meu cu plăcere, dacă eu îi spun te trimit…
Vezi articolul

SURSE Ministerul Educației pregătește un proiect pentru suplimentarea cu 5.300 de posturi pentru personalul didactic, nedidactic și auxiliar în școlile și grădinițele din țară, la nici o lună de la concursul de titularizare 2023

Ministerul Educației pregătește un proiect prin care să fie suplimentate 5300 de locuri pentru personalul didactic, nedidactic și auxiliar din școlile din țară, potrivit surselor Edupedu.ro. Proiectul a fost prezentat…
Vezi articolul

Nu înțeleg de ce Evaluarea Națională trebuie să se dea doar la două discipline – liderul sindical Marius Nistor / Orice schimbare în Educație nu se poate face fără alocări financiare corespunzătoare. Nu poți face nimic fără bani, spune Nistor

Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, a spus că nu înțelege de ce Evaluarea Națională trebuie să se dea doar la două discipline. „Am ajuns ca, începând…
Vezi articolul