Oficial – Plagiatele nu contează pentru Ministerul Educației: Începe evaluarea școlilor doctorale, nimic despre furtul din lucrările de doctorat

1.148 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Ministerul Educației anunță că demarează evaluarea școlilor doctorale. Ministerul a aprobat Metodologia de evaluare a studiilor universitare de doctorat și a sistemelor de criterii, standarde și indicatori de performanță utilizați în evaluare, informează instituția. Edupedu.ro a anunțat în exclusivitate că Ministerul a stabilit procedura de evaluare a școlilor doctorale, iar instituția confirmă că mecanismul începe cu autoevaluarea universităților. Ministerul nu spune nimic despre verificarea plagiatelor, plagă veche a învățământului doctoral în România.

Universitățile trebuie să se autoevalueze până la data de 15 februarie 2019, prin realizarea unui raport de evaluare internă, comunică Ministerul, confirmând informațiile prezentate de Edupedu.ro. După autoevaluare, universitățile vor cere evaluarea din partea unui organism extern, care va fi ARCIS sau o agenție din străinătate.

Anunțul oficial al Ministerului Educației, cu privire la evaluarea școlilor doctorale:

Ministerul Educației Naționale a aprobat Metodologia de evaluare a studiilor universitare de doctorat și a sistemelor de criterii, standarde și indicatori de performanță utilizați în evaluare

Ministerul Educației Naționale a reglementat – prin ordin – metodologia de evaluare a studiilor universitare de doctorat. De asemenea, prin intermediul acestui document, au fost stabilite sistemele de criterii, standarde și indicatori de performanță utilizați în acreditarea și evaluarea periodică atât a domeniilor de studii universitare de doctorat, cât și a școlilor doctorale și a instituțiilor organizatoare de studii universitare de doctorat (IOSUD).

Prin acest demers, solicitat de universități și de Consiliul Național al Rectorilor (CNR), Ministerul Educației Naționale (MEN) a creat cadrul legal pentru demararea procesului de evaluare a studiilor universitare de doctorat. Evaluarea se realizează de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS) sau de o altă agenție de asigurare a calității din străinătate, înscrisă în EQAR, cu cooptarea studenților și experților internaționali.

Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior are obligația de a elabora, în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a ordinului, ghidul de evaluare a studiilor universitare de doctorat, iar instituțiile organizatoare de studii universitare de doctorat au obligația de a realiza, până la data de 15 februarie 2019, raportul de evaluare internă și de a solicita evaluarea de către agenția de asigurare a calității din țară sau străinătate.

Ordinul de ministru clarifică și aspecte cu privire la evaluarea școlilor doctorale. Astfel, fiecare școală doctorală este evaluată, din 5 în 5 ani, în cadrul procesului de evaluare periodică a IOSUD, în vederea menținerii acreditării.

În ceea ce privește evaluarea programelor de studii universitare de doctorat, aceasta se realizează pe domenii de studii universitare de doctorat, din 5 în 5 ani, pentru obținerea sau menținerea acreditării. Evaluarea școlilor doctorale prevăzute în Legea 100/2018 și care își menţin acreditarea până la realizarea procesului de evaluare periodică, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2019, se realizează în paralel și concomitent cu evaluarea domeniilor de studii universitare de doctorat.

În cazul în care un domeniu de studii universitare de doctorat este organizat de mai multe școli doctorale din cadrul aceluiași IOSUD, evaluarea se realizează o singură dată, la nivelul IOSUD.

Proiectul aprobat prin ordin de ministru a fost propus de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior, supus dezbaterii publice, discutat cu instituțiile de învățământ superior și CNR și analizat în Comisia de Dialog Social„.

Informații de background

Ministerul Educației nu a publicat și ordinul propriu-zis semnat de Rovana Plumb, și nici criteriile stabilite în funcție de care va fi realizată evaluarea școlilor doctorale.

Edupedu.ro a prezentat în exclusivitate aceste documente, pe care le poți descărca de mai jos:

Descarcă de aici noua Metodologie de evaluare a studiilor universitare de doctorat

Descarcă de aici noile criterii, standarde și indicatori de performanță folosiți în acreditarea și evaluarea periodică a domeniilor de studii universitare de doctorat

Descarcă de aici noile criterii, standarde și indicatori de performanță folosiți în acreditarea și evaluarea periodică a școlilor doctorale și a instituțiilor organizatoare de studii universitare de doctorat (IOSUD)

Citește și:


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației: În anul școlar 2022-2023, situația școlară a elevilor din școlile și liceele de arte poate fi încheiată fără susținerea examenului la disciplina principală de specialitate

Ministerul Educației vine cu precizări pentru profesori și elevi privind încheierea situației școlare în cazul școlilor de arte, în contextul grevei din educație care a ținut trei săptămâni. Situația poate…
Vezi articolul

Orange România: Cele 82.000 de tablete nu se livrează într-un singur contract, sunt 4 contracte dintre care primul livrat la termen, alte două în curs și ultimul încă nesemnat / Replică la anunțul Ministerului Educației că ar fi livrat doar 25 de mii de dispozitive

Orange Romania și-a îndeplinit toate obligațiile și a livrat tabletele conform prevederilor contractuale în cadrul întregului proces de dotare a instituțiilor de învățământ pentru desfășurarea cursurilor online, susține compania într-un răspuns…
Vezi articolul

EXCLUSIV România, caz unic în Uniunea Europeană și țările OCDE ca școlile să fie controlate de două organisme – inspectorate și ARACIP. „Ineficientă și împovărătoare pentru școli” dubla-inspecție e considerată „o piedică în implementarea reformelor”, într-un raport de diagnostic al OCDE

„O piedică în implementarea reformelor” asta reprezintă actualul cadru de inspecție școlară reprezentat prin controalele ARACIP și ale Inspectoratelor școlare, precum și menținerea lui în viitoarele legi ale Educației, Deca-Iohannis,…
Vezi articolul

PROIECT Sucurile și alte băuturi cu excepția apei nu vor mai putea fi vândute în școli, propune Ministerul Sănătății / Lista alimentelor nerecomandate copiilor și adolescenților, actualizată după 16 ani

Ministerul Sănătății propune un ordin (OMS) care va interzice comercializarea oricăror băuturi îndulcite, răcoritoare sau energizante în incinta unităților de învățământ, permițând vânzarea doar a apei potabile sau minerale îmbuteliată.…
Vezi articolul

INTERVIU Mihaela Stanciu, mediator școlar: Când sunt mici, se joacă împreună, nu marginalizează. În primar, copilul începe să îl perceapă pe cel de lângă el așa cum i-l descriu părinții, nu cum l-a văzut el în grupa de grădiniță / Mi-a luat foarte mult timp să reușesc să le arăt celorlalți că, de fapt, suntem egali

„Încă mă lupt cu prejudecățile. Mi-a luat foarte mult timp să reușesc să le arăt celorlalți că, de fapt, suntem unici și egali”, a declarat Mihaela Stanciu, mediator școlar la…
Vezi articolul