OFICIAL Orele remediale sunt organizate de școală începând de azi fără să mai ceară acordul inspectoratelor / Orarul acestor cursuri e stabilit de profesor / Plata e de 100 de lei brut/oră

14.375 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Inspectoratele școlare nu mai au niciun cuvânt în decizia școlilor de a organiza ore remediale. Noul ordin de ministru, nr. 3.460/6 martie 2021, care modifică regulile de aplicare a programului “Școala după școală” prevede că “sunt considerate, din oficiu, unități organizatoare, unitățile de învățământ în care se poate organiza cel puțin o grupă de elevi, în înțelesul prezentului ordin, fără a necesita aprobarea inspectoratului școlar”, se arată în documentul publicat în Monitorul Oficial. Edupedu.ro anunța această măsură în urmă că două zile.

Inspectoratele școlare au fost eliminate din acest proces după ce, potrivit surselor Edupedu.ro, au fost cazuri în care le-ar fi interzis anumitor școli să organizeze aceste ore cu elevii lor.

„Inspectoratele școlare sunt informate cu privire la numărul de elevi eligibili și a grupelor constituite la nivelul unităților de învățământ care fac parte din lista celor care au optat pentru organizarea activităților remediale în cadrul Programului pilot de tip „Școala după școală”. Sunt considerate, din oficiu, unități organizatoare, unitățile de învățământ în care se poate organiza cel puțin o grupă de elevi, în înțelesul prezentului ordin, fără a necesita aprobarea inspectoratului școlar”, prevede ordinul.

Plata revine numai profesorilor, care sunt remunerați cu suma de 100 lei brut/oră inclusiv contribuțiile angajatorului.

Părinții sau reprezentanții legali ai elevilor pot depune solicitările de cuprindere a copiilor în programul de ore remediale în mod continuu, până la data de 25 ale fiecărei luni.

„Programul orar al activităților remediale se stabilește, la nivelul unității de învățământ, de către cadrul didactic, cu consultarea elevilor și a părinților sau reprezentanților legali ai acestora.”

Potrivit calendarului orelor remediale, aceste cursuri încep să se desfășoare în această săptămână. Sunt maximum 12 elevi într-o grupă.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


3 comments
  1. O inițiativă foarte bună a actualuilui guvern, dar după ce citim criteriile de selecție, adică:

    a) elevul nu a avut acces sau a avut acces deficitar la activitatile educationale desfasurate prin intermediul tehnologiei si al internetului, intrucat nu dispune de echipamente informatice proprii sau nu beneficiaza de conexiune/conexiune fiabila la internet;
    b) elevul se afla in situatie de corigenta la sfarsitul semestrului I al anului scolar 2020-2021 sau are situatia scolara neincheiata la cel putin o disciplina;
    c) elevul are nevoie de ore remediale, necesitate dovedita de rezultatele scolare obtinute in semestrul anterior sau la evaluarea initiala de la inceputul semestrului in derulare.

    ne dăm seama că nu se adresează tuturor elevilor.

    Nu toți elevii sunt egali în fațaa ministrului…

  2. Interesant că în județul nostru, Arges, doamna inspector nu ne permite sa mai înscriem copii după 3 martie, spunând că dansa se ghidează după primul ordin, nu după acest ordin venit ulterior…

    1. Vedeți ca nu aveți nevoie de permisiunea nici unei doamne inspector. Părintele depune cerere la secretariat, acesta ii da numar de înregistrare, copilul intra în program de la data de 1 ale lunii următoare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Sorin Cîmpeanu: Adeverințele medicale din primul semestru rămân valabile, nu trimiteți elevii după altele. Nu se pun absențe sau se pun motivate pentru elevii care prezintă simptome și nu se prezintă la școală

„Adeverințele medicale vor fi luate în considerare și în format electronic. Adeverințele medicale cu privire la vulnerabilitățile elevilor care le împiedică prezența la școală, din primul semestru, rămân valabile, nu…
Vezi articolul

GRAFIC Nivelul digitalizării în România, „sub nivelul mării” – analiză a cercetătorilor de la Universitatea Babeș-Bolyai: Țara noastră are cel mai redus ritm de creștere al indicelui economiei și societății digitale din ultimii șapte ani / Doar o reformă fundamentală poate schimba perspectiva

România rămâne pe ultimul loc în UE în 2022 în privința valorii indicelui economiei și societății digitale (DESI) și în acest an, arătau în urmă cu câteva zile datele Comisiei…
Vezi articolul
Bogdan Cristescu, expert in stiintele educatiei, Centrul National de Politici si Evaluare in Educatie

Mit spulberat: Elevii români au rezultate proaste la testele internaționale pentru că noi nu am preda acele conținuturi. Bogdan Cristescu, directorul Direcției de Curriculum, CNPEE: 86% din conținuturile evaluate în TIMSS sunt în programa din România, dublu față de Finlanda

Motivul foarte des invocat pentru slabele performanțe ale elevilor români la testările internaționale, cum sunt PISA sau TIMSS, este acela conform căruia noi nu am preda elevilor conținuturile pe care…
Vezi articolul

Menținerea școlilor deschise sau sănătatea? „E ca și cum ai pune un copil să aleagă între tată și mamă, așa ceva nu se poate face”, spune ministrul Educației care susține că „trebuie găsit un echilibru între nevoia de educație și nevoia de sănătate” / Controalele în școli vor începe de luni, dar teste non-invazive încă nu vor exista

Acţiunile de control în şcoli privind respectarea tuturor regulilor de protecţie sanitară în contextul pandemiei de COVID-19 vor începe de luni, 4 octombrie, a anunțat ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, la…
Vezi articolul