Surse: Inspectoratele școlare au fost eliminate din procedura de stabilire a școlilor care fac ore remediale. Școlile pot să organizeze cursurile cu elevii fără aprobare de la inspectorat – DOCUMENT

22.707 vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Inspectoratele școlare nu mai au niciun cuvânt în decizia școlilor de a organiza ore remediale. Noul ordin de ministru care modifică regulile de aplicare a programului “Școala după școală” prevede că “sunt considerate, din oficiu, unități organizatoare, unitățile de învățământ în care se poate organiza cel puțin o grupă de elevi, în înțelesul prezentului ordin, fără a necesita aprobarea inspectoratului școlar”, se arată în documentul obținut de Edupedu.ro.

Inspectoratele școlare au fost eliminate din acest proces după ce, potrivit surselor Edupedu.ro, au fost cazuri în care le-ar fi interzis anumitor școli să organizeze aceste ore cu elevii lor.

De precizat că ordinul de ministru nu prevede acordarea de bani către elevi. Plata revine numai profesorilor, care sunt remunerați cu suma de 100 lei brut/oră inclusiv contribuțiile angajatorului.

Părinții sau reprezentanții legali ai elevilor pot depune solicitările de cuprindere a copiilor în programul de ore remediale în mod continuu, până la data de 25 ale fiecărei luni.

DOCUMENT Noul ordin care modifică regulile de organizare a orelor remediale. Document obținut de Edupedu.ro:
Foto: Edupedu.ro
Foto: Edupedu.ro
Modificările, articol cu articol:
Modificarea nr. 1 – La articolul 4, alineatul (3) se modifică și va avea următorul cuprins:

(3) Inspectoratele școlare sunt informate cu privire la numărul de elevi eligibili și a grupelor constituite la nivelul unităților de învățământ care fac parte din lista celor care au optat pentru organizarea activităților remediale în cadrul Programului pilot de tip „Școala după școală”. Sunt considerate, din oficiu, unități organizatoare, unitățile de învățământ în care se poate organiza cel puțin o grupă de elevi, în înțelesul prezentului ordin, fără a necesita aprobarea inspectoratului școlar.

Ce prevedea până acum articolul 4, alineatul (3):

(3) Inspectoratele școlare, pe baza datelor transmise de către unitățile de învățământ cu privire la numărul de elevi eligibili, stabilesc unitățile de învățământ care vor organiza activități remediale în cadrul Programului național pilot de tip „Școala după școală“ din lista celor care au optat pentru organizarea acestor activități.

Modificarea nr. 2 – La articolul 5, după alineatul (8) se introduce un nou alineat, alin. (9), cu următorul cuprins:

(9) Unitățile de învățământ actualizează, lunar, numărul grupelor și lista elevilor care vor participa la activitățile Programului pilot de tip „Școala după școală” în luna următoare, prin cuprinderea și a altor elevi care îndeplinesc condițiile de eligibilitate și pentru care se solicită includerea în program. Părinții sau reprezentanții legali ai elevilor pot depune solicitările de cuprindere a acestor elevi în program și în afara termenului prevăzut în anexa la prezentele norme metodologice, în mod continuu, până la data de 25 ale fiecărei luni.”

Modificarea nr. 3 – La articolul 6, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alin. (6), cu următorul cuprins:

„(6) Programul orar al activităților remediale se stabilește, la nivelul unității de învățământ, de către cadrul didactic, cu consultarea elevilor și a părinților sau reprezentanților legali ai acestora.”

Modificarea nr. 4 – La articolul 10, alineatele (2) și (3) se modifică și vor avea următorul cuprins:

„(2) Inspectoratele școlare virează lunar sumele primite de la Ministerul Educației unităților de învățământ, în conturile deschise la Trezoreria statului, în baza solicitării acestora.
(3) Lunar, în termen de 3 zile de la primirea sumelor aferente, unitățile de învățământ efectuează plata personalului didactic implicat în activitățile de educație remedială.

Ce prevedea până acum articolul 10, alineatele (2) și (3):

(2) Inspectoratele școlare virează lunar sumele primite de la Ministerul Educației în conturile 50.06 „Sume de mandat și în depozit ale instituțiilor publice de subordonare locală“ deschise de consiliile locale la dispoziția unităților de învățământ sau în contul 50.05 „Sume de mandat și în depozit“, după caz.
(3) Lunar, în termen de 3 zile de la primirea sumelor aferente în conturile 50.06/50.05, unitățile de învățământ efectuează plata personalului didactic implicat în activitățile de educație remedială.

Modificarea nr. 5 – La articolul 10, după alineatul (3), se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins:

„(4) Activitățile de învățare remedială desfășurate în cadrul programului național pilot de tip „Școală după școală”, prestate de cadrele didactice, sunt remunerate cu suma de 100 lei brut/oră inclusiv contribuțiile angajatorului.”

Foto: © Oksun70 – Dreamstime.com


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cîmpeanu: Cred că sunt suficient de mulți elevi care primesc bursă de merit și e cazul să ne concentrăm atenția spre ceilalți elevi / Dacă va fi cazul, vom revedea criteriile în așa fel încât tot bugetul de burse să fie cheltuit pentru bursele elevilor

Întrebat de jurnaliști cum va proceda dacă vor rămâne bani de burse după ce va fi calculat numărul total de elevi beneficiari ai burselor, ministrul Educației a declarat că „vom…
Vezi articolul

VIDEO Eșecul vaccinării anti-COVID și rezultatele elevilor la testele PISA, corelate de ministrul Sănătății: 43% dintre copiii de clasa a VIII-a nu stăpânesc bine științele, asta arată că ceva grav se petrece în societate

Ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă, a declarat aseară la Digi24 că un posibil factor pentru care românii nu se vaccinează poate fi reprezentat de rezultatele slabe la testărilor PISA: „Acele cifre…
Vezi articolul

Ministrul Teleman, despre prioritățile în cercetare: Finanțarea pentru revigorarea “pacientului în inaniție” trebuie direcționată în primul rând către dezvoltarea resurselor umane și către întărirea standardelor etice de evaluare

“Cercetarea e un pacient în inaniție, cu un sistem imunitar slăbit și care trebuie revigorat. Asta înseamnă finanțare predictibilă, direcționată cu scopul dezvoltării resurselor umane în primul rând și întărirea…
Vezi articolul

Pricopie, rector SNSPA: „Încălzirea globală, factorii de risc pentru sănătatea publică, săracia și accesul la resurse de bază, extremismul, corupția, traficul de persoane”, printre temele de la conferința Global Leadership for the 21st Century, organizată de ONU

Rectorul SNSPA, Remus Pricopie, participă astăzi și mâine la conferința “Global Leadership for the 21st Century”, organizată de Biroul Națiunilor Unite de la Geneva, se arată într-un comunicat de presă…
Vezi articolul