Ludovic Orban se contrazice cu privire la motivele menținerii after school-urilor deschise și închiderii școlilor: În after school-uri nu a existat un număr semnificativ de infectări și after school-urile sunt în afara procesului educațional / Nu prezența la școală pune probleme de infectare

4.269 de vizualizări
Foto: gov.ro
Ludovic Orban folosește același argument pentru a motiva atât decizia de menținere deschisă a after school-urilor, cât și pe cea de închidere a școlilor. “After school-urile sunt în afara procesului, nu fac parte din activitatea, să spun, educațională, din zona de reglementare a învățământului. În plus, în after school-uri, din datele pe care le avem, nu a existat un număr semnificativ de infectări, pe baza anchetelor epidemiologice”, a declarat Orban, la câteva minute după ce a anunțat că nici școlile nu prezintă probleme din punct de vedere al numărului de infectări.

Întrebat de ce a închis toate școlile din țară, Ludovic Orban a răspuns: “Pe primul loc este sănătatea copiilor noștri și a familiilor copiilor noștri. Nu prezența la școală, aici nu e vorba de prezența la școală… La școală, evident că riscul de răspândire e mult mai mic. E vorba de celelalte activități în care copiii, adolescenții nu sunt sub supravegherea școlilor, a părinților și riscul de trasmitere crește. Și e vorba și de transportul local și intrajudețean pe așa-zisele navete, pentru că acolo Consiliile județene nu au impus firmelor de transport să asigure” respectarea normelor de siguranță.

Întrebat apoi de ce a lăsat deschise after school-urile, premierul a dat următorul răspuns: “La școală ești obligat să te duci, pe când la after school-uri nu e obligat nimeni să se ducă. În plus, after school-urile sunt în afara procesului…, nu fac parte din activitatea, să spun, educațională, din zona de reglementare a învățământului. În plus, în after school-uri, din datele pe care le avem, nu a existat un număr semnificativ de infectări pe baza anchetelor epidemiologice“.

Amintim că ministrul Educației, Monica Anisie, a declarat sâmbătă la Știrile PRO TV că ”la momentul acesta, rata de infectare pentru elevi și cadrele didactice este sub 1%, conform datelor primite de Ministerul Educației de la Direcția de Sănătate Publică. Este important pentru noi toți ca acești copii să rămână sănătoși, pentru ca să-și continue educația”.

Potrivit surselor Edupedu.ro din zona medicală, rata infectare pe 14 zile în mediul școlar este de 0,05% totalul de peste 2,9 milioane de elevi din învățământul preuniversitar, 0,66% din numărul de profesori, 0,59% din personalul auxiliar și 0,46% din personalul nedidactic.


3 comentarii
  1. Nu știu de ce vă așteptați la ceva logic și coerent de la acest politruc pentru care minciuna este a doua natură !

  2. Care este contradicția?
    Mi se pare limpede că de regula de la after-school un copil este dus și adus de familie, regulă care nu e general valabilă la școală.
    Iar faptul că nu este o activitate obligatorie permite familiei să evalueze gradul de siguranță, condițiile asigurate etc fără ca această evaluare să genereze penalizarea copilului.

    1. Contradictia consta in faptul ca desi rata de infectari este mica in mediul scolar, acesta se inchide ,iar programele de tip after-school nu ,desi acelasi argument pe care il foloseste sa motiveze continuarea acestor programe este valabil si pentru scoala ,dar masurile sunt diferite

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

VIDEO și FOTO „Vive la Roumanie, vive la France!” – uimirea unei eleve olimpice când vede condițiile deplorabile de cazare și masă pentru cel puțin jumătate din loturile de la Olimpiada Națională de Limba Franceză, organizată la Craiova. Băi și toalete cu probleme, apă caldă cu porția „doar după mai multe telefoane la inspectorat”, camere murdare

Între 18 și 22 aprilie, orașul Craiova a fost gazda Olimpiadei Naționale de Limba Franceză, reunind elevi olimpici din toate județele cu excepția Covasnei și Harghitei, potrivit informațiilor de pe…
Vezi articolul

VIDEO Cîmpeanu: Nu există platforme dedicate și securizate pentru evaluarea online, cu excepția proiectului pilot Brio / În ultimele 12 luni au fost făcute achiziții de aproape un milion de echipamente, dar nu toți elevii din România au echipamente adecvate / La liceu trebuie laptop

Nu există platforme dedicate și securizate pentru evaluarea online, cu excepția proiectului pilot Brio, a declarat luni ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, într-o conferință de presă de la sediul ministerului. Acesta…
Vezi articolul