OFICIAL Planurile-cadru de liceu pentru clasele cu predare a unei limbi străine în regim intensiv sau bilingv, Informatică intensiv și seral, pentru elevii care intră în clasa a IX-a în anul școlar 2026-2027

222 de vizualizări
Planurile-cadru de liceu pentru clasele cu predare a unei limbi străine în regim intensiv sau bilingv, Informatică intensiv și seral / Monitorul Oficial
Planurile-cadru de liceu pentru clasele cu predare a unei limbi moderne în regim intensiv sau bilingv, clase cu predarea disciplinei Informatică în regim intensiv și pentru învățământul liceal cu frecvență seral/redusă, aplicabile începând cu generația de elevi care intră în clasa a IX-a în anul școlar 2026-2027, au fost publicate în Monitorul Oficial pe 17 decembrie.

Aceste planuri-cadru au fost aprobate prin Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 6.873/2025. 

Astfel, Anexa nr. 2 cuprinde:

A. Nota de prezentare a planurilor-cadru pentru învățământul liceal, forma cu frecvență zi, pentru clasele cu predare a unei limbi moderne în regim intensiv sau bilingv

B. Planuri-cadru pentru învățământul liceal cu frecvență zi, pentru clasele cu predare a unei limbi moderne în regim intensiv 
C. Planuri-cadru pentru învățământul liceal cu frecvență zi, pentru clasele cu predare a unei limbi moderne în regim bilingv 

Anexa nr. 3 cuprinde:

A. Nota de prezentare a planurilor-cadru pentru învățământul liceal cu frecvență zi, filiera teoretică, profilul real, specializarea matematică-informatică, clase cu predarea disciplinei Informatică în regim intensiv

B. Planul-cadru pentru învățământul liceal cu frecvență zi, filiera teoretică, profilul real, specializarea matematică-informatică, pentru clase cu predare a disciplinei Informatică în regim intensiv 

Anexa nr. 4 cuprinde:

A. Nota de prezentare a planurilor-cadru pentru învățământul liceal cu frecvență seral/redusă

B. Planuri-cadru pentru învățământul liceal cu frecvență seral/redusă 
Ce înseamnă intensiv și bilingv la liceu

Planurile-cadru pentru clasele cu predare a unei limbi moderne, fie în regim intensiv, fie bilingv, prevăd dezvoltarea competențelor de comunicare la nivel avansat, conform Cadrului European Comun de Referință pentru Limbi (CECRL). Documentele includ un număr crescut de ore pentru studiul limbii moderne L1 sau L2 și corelează progresia competențelor lingvistice cu setul competențelor-cheie promovate la nivel european. Totodată, se introduce predarea unor discipline non-lingvistice în limba modernă, atât distinct, cât și prin metoda CLIL (Content and Language Integrated Learning).

În regim intensiv, elevii vor studia limba modernă cu 4 ore pe săptămână, pe toată durata liceului. Această formă de pregătire se adresează celor care își doresc aprofundarea unei limbi străine într-un cadru formal și pune accent pe exprimarea orală și scrisă. Elevii vor putea susține examene la nivel avansat de competență și examenele de bacalaureat la disciplina respectivă. În cazul filierei tehnologice, studiul limbii moderne L2 se organizează doar la cererea operatorilor economici parteneri, potrivit proiectului de ordin de ministru.

În ceea ce privește regimul bilingv, planurile-cadru prevăd atât studiul aprofundat al limbii moderne, cât și predarea unor discipline non-lingvistice în limba respectivă, prin metoda CLIL. Clasele cu predare bilingvă generală vor avea 6 ore de studiu al limbii moderne pe săptămână, iar includerea disciplinelor CLIL se face în cadrul aceluiași plan-cadru. Pentru învățământul tehnologic dual, organizarea claselor bilingve depinde de acordul operatorilor economici parteneri.

  • Există și regimul bilingv bazat pe acorduri interguvernamentale, prin care în România funcționează rețele de secții bilingve francofone, germane, spaniole și italiene. Acestea permit elevilor să obțină diplome recunoscute internațional, cum ar fi Bacalaureatul francofon, german, spaniol sau italian. Organizarea acestor clase presupune cadre didactice formate special, programe adaptate și evaluări în formate internaționale sau duale.

Atât pentru regimul intensiv, cât și pentru cel bilingv, planurile-cadru prevăd studierea unei singure limbi moderne într-un astfel de format pe parcursul liceului.

DOCUMENT Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 6.873/2025 privind aprobarea planurilor-cadru pentru învățământul liceal special cu frecvență zi, învățământul liceal cu frecvență zi, pentru clasele cu predare a unei limbi moderne în regim intensiv/bilingv, învățământul liceal cu frecvență zi, pentru clasele cu predare a disciplinei informatică în regim intensiv, și învățământul liceal cu frecvență seral/redusă 
Citește și
OFICIAL Planuri-cadru liceu învățământ special, pentru elevii care intră în clasa a IX-a în anul școlar 2026-2027: ani pregătitori pentru Bacalaureat, terapii educaționale obligatorii și 7 ani de liceu pentru elevii cu dizabilități de nivel grav
PROIECT Planurile-cadru de liceu 2026 pentru clasele cu predare a unei limbi străine în regim intensiv de 4 ore pe săptămână sau bilingv – 6 ore pe săptămână, pentru fiecare specializare și profil 
PROIECT Planuri-cadru liceu seral 2026: Elevii vor învăța tot 5 ani, însă cu doar 4-5 ore pe zi / Artele, Sportul și Consilierea sunt înlocuite cu activități adaptate vârstei și intereselor


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Bogdan Cristescu, secretar de stat în Ministerul Educației și Cercetării despre curriculum la decizia elevului din oferta școlii: Noi avem toată încrederea în profesori și manageri că pot alege strategia potrivită în funcție de resurse ca să propună discipline care să atragă elevii

Secretarul de stat în Ministerul Educației, Bogdan Cristescu, a spus că Ministerul are „toată încrederea în colegii profesori și manageri că pot alege strategia potrivită în funcție de resurse ca…
Vezi articolul

Societatea de Științe Matematice și cea de Informatică cer Ministerului Educației să le acorde mai multă autonomie în organizarea olimpiadelor școlare și propun ca elevii să participe la probele de baraj în funcție de vârstă, nu de clasă

Societatea de Științe Matematice din România (SSMR) și Societatea pentru Excelență și Performanță în Informatică (SEPI) au transmis Ministerului Educației și Cercetării (MEC) un set amplu de propuneri de modificare…
Vezi articolul

Curriculumul de liceu în Polonia, a doua țară est-europeană cu cele mai bune rezultate în PISA, invocată drept potențial reper și pentru planurile-cadru din România: Accent pe limbă și literatură, matematică, limbi străine / Istoria – predată 4 ani, științele – doar 3 în trunchiul obligatoriu / Religia și „Educația pentru familie” – la alegerea elevilor și părinților

Limba și literatura, matematica, limbile străine, dar și istoria sunt disciplinele cărora li se acordă cea mai multă atenție în curriculumul de liceu din Polonia, a doua țară din Europa…
Vezi articolul