Inspectoratul Școlar Ilfov propune ca opționalul „Ora cu și pentru animale”, inițiat și implementat pentru gimnaziu în anul școlar 2024-2025, să ajungă în oferta de opționale și la nivel de grădiniță, grupa mare, potrivit unui comunicat primit la redacție. Programa propune ca preșcolarii să viziteze adăposturi de animale și ferme și să participe la diferite activități interactive, menite să îi învețe care sunt stările emoționale ale animalelor, în ce medii trăiesc și cum să se protejeze de situațiile nesigure atunci când interacționează cu animalele.
- Amintim că această disciplină a fost introdusă în școlile din județul Ilfov anul trecut, pentru elevii din clasele a V-a și a VI-a. În aprilie anul acesta, inițiatoarea opționalului, Hilde Tudora, director al Direcției de Protecție a Animalelor din cadrul Consiliului Județean Ilfov, a discutat cu ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, despre includerea acestuia în oferta națională începând cu februarie 2026.
Programa pentru grădiniță a fost gândită de Cristina Ghiță, inspector școlar adjunct în județul Ilfov. „Am luat programa de la clasele a V-a și a VI-a și am adaptat-o pentru grădiniță. Este important să dobândim informații care fac real diferența încă de mici. Documentele au fost depuse, acum așteptăm răspunsul oficial. Dacă se aprobă, începem apoi să lucrăm la manualul-suport pentru grădiniță”, a declarat aceasta.
În cadrul acestei discipline, elevii ar urma să învețe despre relația copil-animal, cunoașterea animalelor domestice și sălbatice, îngrijirea și responsabilitatea față de acestea, protejarea animalelor și a mediului și prevenirea riscurilor și siguranță atunci când vine vorba de interacțiunea cu ele.

Pentru fiecare domeniu de conținut propus, programa vine cu o serie de activități pe care profesorii le pot organiza. Sunt specificate materialele necesare pentru desfășurarea activității și metodele de evaluare.
Curriculumul include și activități în afara școlii. Este vorba despre vizite la adăposturi de animale sau ferme, unde elevii vor învăța cum se desfășoară activitățile de îngrijire a animalelor.
Relația copil-animal: emoții și atașament

Cunoașterea lumii vii: animale domestice și sălbatice

Îngrijirea animalelor și responsabilitatea față de acestea

Protejarea animalelor și a mediului

Prevenirea riscurilor și siguranță
