Material susținut de Fundația Orange

Orice copil poate deveni programator. SuperCoders 2024 provoacă elevii de 10-14 ani să creeze povești interactive cu Scratch / Ovidiu Ana, Fundația Orange: Acolo unde sunt profesori bine pregătiți, și competențele digitale ale copiilor sunt la un nivel ridicat

1.706 vizualizări
Foto: SuperCoders – Fundația Orange
Elevii din România se pot înscrie la cea de-a XI-a ediție a competiției naționale SuperCoders, desfășurată sub coordonarea Fundației Orange și în colaborare cu Simplon România, până pe 17 noiembrie 2024. Această inițiativă le oferă tinerilor cu vârste între 10 și 14 ani șansa de a explora universul digital prin intermediul programării în Scratch, un limbaj vizual de codare special creat pentru a transforma programarea într-o activitate accesibilă și plăcută. Concursul din acest an propune copiilor provocarea de a-și pune creativitatea la încercare prin crearea de animații interactive care să continue povestea eroului „Coder”, un personaj aflat într-o misiune captivantă pe planeta Mystara.
  • Profesoara Mirela Zemțev, coordonatoare clubului de robotică dintr-o școală din mediul rural din județul Bacău, propune o schimbare de paradigmă în educația din România, prin trecerea de la un sistem centrat pe memorare la unul bazat pe aplicabilitate practică, sugerând că robotica și programarea ar trebui introduse încă din ciclurile școlare timpurii. Profesoara declară că: Nu am primit niciun fel de formare din partea ministerului, CCD sau ISJ. Am participat la toate cursurile de formare profesională pe cont propriu sau cu ajutor din partea formatorilor de la Digitaliada și Fundația Orange. Acest parcurs autodidact mi-a permis să învăț odată cu elevii mei, să mă bucur de reușitele lor și să le fiu aproape când greșesc. (interviul integral mai jos în articol)

Concursul SuperCoders 2024 este organizat în două etape principale, gândite să ofere atât instruire practică, cât și o experiență de competiție în mediul digital.

Prima etapă, Caravana SuperCoders, a început în luna octombrie și constă într-o serie de ateliere offline și online organizate pentru elevi și profesori din toată țara. În cadrul acestor sesiuni, participanții primesc instrucțiuni și materiale educative menite să îi introducă în programarea vizuală prin Scratch.

Cea de-a doua etapă, Concursul Național, oferă copiilor libertatea de a dezvolta o poveste originală, pornind de la scenariul creat pentru ediția de anul acesta. Imaginația este limita, iar participanții sunt încurajați să adauge personaje noi, acțiuni și decoruri care să ducă povestea eroului „Coder” către un final surprinzător și creativ.

Cum mă înscriu. Ce premii pot primi
  • Înscrierile sunt individuale și durează 2 minute, fiind disponibile în acest formular, până pe 17 noiembrie. Pentru a fi eligibile, trebuie să conțină un link valid către animația realizată în Scratch pe scratch.mit.edu.
  • Este esențial ca animația sau jocul realizat pe platforma Scratch să fie setat ca public (utilizând opțiunea ‘Share’) pentru a putea fi vizionat și pentru a intra în procesul de jurizare. Elevii înscriși trebuie revină pe site, pe 12 decembrie, pentru a vedea dacă animația sa a fost câștigătoare. Rezultatele finale, după contestații vor fi publicate pe 18 decembrie.

Înscrierile trebuie completate de către reprezentantul legal al copilului (părintele), iar un tutorial video poate fi urmărit aici.

Participanții la competiția SuperCoders pot câștiga diverse premii menite să le stimuleze interesul pentru tehnologie și programare. Este vorba, pe de o parte, de locuri în Academia SuperCoders: Cei mai talentați 50 de copii care înscriu proiecte în concurs beneficiază de 3 luni intense de cursuri de electronică și robotică în cadrul Academiei online SuperCoders. De altfel, câștigătorii primesc și produse tech: tablete iPad și căști Apple AirPods.

Prin intermediul SuperCoders, Fundația Orange își propune să faciliteze accesul copiilor la educația digitală, un domeniu tot mai important pentru viitorul lor academic și profesional. Directorul executiv al fundației, Ovidiu Ana, explică într-un interviu pentru Edupedu.ro (integral mai jos în articol) de ce acest proiect este relevant în contextul educației digitale din România și cum a reușit să răspundă unor nevoi reale atât pentru copii, cât și pentru profesorii implicați:

  • „Ne dorim să descoperim povești pline de imaginație, să vedem cum participanții își folosesc cunoștințele și creativitatea și construiesc animații atractive. Este o continuă provocare să lucrăm mereu în paralel și cu profesori, și cu elevi. Cu profesorii, situația este uneori mai complexă deoarece, pe lângă competențele digitale de care au nevoie, aceștia trebuie să adapteze conținuturile la nivelul copiilor și să predea ceea ce tocmai au învățat”.

SuperCoders nu doar că le oferă copiilor oportunități de dezvoltare, dar contribuie și la integrarea profesorilor în comunitatea Digitaliada, un program național susținut de Fundația Orange, care sprijină dezvoltarea competențelor digitale în rândul cadrelor didactice.

În acest an, Caravana SuperCoders s-a extins și în zone izolate, iar una dintre locațiile vizitate a fost Delta Dunării, unde copiii din Crișan, Mila 23 și Sulina au avut ocazia de a participa la ateliere de inițiere în programare, organizate la Orange Digital Center în colaborare cu Asociația Mila 23 Ivan Patzaichin. Ovidiu Ana detaliază această inițiativă și semnificația sa pentru copiii din aceste comunități:

Copiii din Crișan, Mila 23 și Sulina ne-au surprins prin abilitățile pe care le-au demonstrat

„Evenimentul de instruire de la Mila 23 a copiilor din Deltă a făcut parte din caravana SuperCoders din acest an. Ne-am întâlnit cu copii din Crișan, Mila 23 și Sulina și ne-au surprins prin abilitățile pe care le-au demonstrat. Sunt niște copii foarte curioși, dornici să facă performanță și cu o creativitate extraordinară. În Delta Dunării nu există cluburi de robotică sau electronică așa cum există la Tulcea sau la Constanța și ne dorim să reparăm cumva această nedreptate pentru copiii care trăiesc într-o zonă superbă, cu mare potențial, dar izolată de ape”, a spus pentru Edupedu.ro Ovidiu Ana.

Printre rolurile profesorilor în SuperCoders: conectarea tinerilor din rural cu tehnologia

Un aspect important al SuperCoders este implicarea profesorilor din mediul rural, care joacă un rol esențial în ghidarea elevilor și în implementarea noilor tehnologii în sălile de clasă. Printre aceștia se numără Mirela Zemțev, informatician la Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu” din comuna cu același nume din județul Bacău, care a contribuit activ la instruirea elevilor săi prin proiecte educative bazate pe programare și robotică. A fost profesoară timp de 16 ani, iar din 2017 coordonează clubul de robotică pe care l-a înființat pentru copiii din școala în care lucrează.

Pofesoara Mirela Zemțev: elevii pot deveni orice personaj și pot da frâu liber imaginației

Ea descrie într-un interviu pentru Edupedu.ro (integral mai jos în articol) impactul programului SuperCoders asupra copiilor, subliniind că acesta le permite să își dezvolte creativitatea și gândirea logică într-un mod accesibil: „Programul SuperCoders este un proiect educativ dezvoltat de Fundația Orange, care ajută la dezvoltarea abilităților digitale și de programare ale copiilor. Eu spun mereu că ajută creativitatea copiilor, în cadrul acestui program pot deveni orice personaj și pot da frâu liber imaginației”, spune profesoara.

Foto: Mirela Zemțev/ Arhiva personală

Experiența profesorilor este una valoroasă nu doar pentru elevii lor, ci și pentru comunitatea educațională, deoarece aceștia promovează un mod nou de predare, adaptat nevoilor unei generații care interacționează constant cu tehnologia. Mirela Zemțev detaliază evoluția sa personală în acest domeniu și cum a reușit să implementeze programarea și robotica la clasă:

  • „Anul trecut am aflat de concurs, ne-am pregătit cu copiii la club, iar 3 dintre ei au câștigat un loc în Academia SuperCoders, pe care au finalizat-o cu succes. Anul acesta am depus un proiect și m-am înscris la Programul de finanțare SuperCoders, câștigând unul din granturi, în valoare de 10.000 lei. Proiectul „Codul Creativ Scratch” îşi propune să îndrume copiii de 10-14 ani în utilizarea aplicaţiei Scratch, o platformă interactivă de programare”.
Perspective pentru o educație digitală modernă în România

Programul SuperCoders are, de asemenea, un rol de conștientizare în rândul profesorilor și instituțiilor de învățământ privind necesitatea introducerii competențelor digitale în programa școlară. Ovidiu Ana subliniază faptul că educația digitală trebuie să devină accesibilă pentru toți copiii, iar inițiativele precum SuperCoders contribuie la reducerea diferențelor dintre elevii din mediul rural și cei din mediul urban.

În plus, el susține că formarea continuă a profesorilor este un element cheie pentru succesul educației digitale, iar programele ca Digitaliada facilitează accesul cadrelor didactice la resurse moderne și cursuri de formare: „Cu profesorii situația este uneori mai complexă deoarece, pe lângă competențele digitale de care au nevoie, aceștia trebuie să adapteze conținuturile la nivelul copiilor și să predea ceea ce tocmai au învățat. Vedem însă o deschidere din partea profesorilor de a învăța lucruri folosind noile tehnologii și chiar ne bucură interesul și curiozitatea profesorilor de alte specialități decât TIC”.

Mirela Zemțev este una dintre cadrele didactice care, prin participarea în programe ca SuperCoders, a înțeles valoarea competențelor digitale și cum acestea pot influența pozitiv procesul educațional. Ea propune o schimbare de paradigmă în educația din România, prin trecerea de la un sistem centrat pe memorare la unul bazat pe aplicabilitate practică, sugerând că robotica și programarea ar trebui introduse încă din ciclurile școlare timpurii:

  • „Sistemul actual se concentrează adesea pe memorarea informală, în loc să dezvolte gândirea critică, rezolvarea de probleme și creativitatea. Robotica ar trebui introdusă ca disciplină din clasele mici, atunci când copilul mai este curios și îi place să descopere”, a spus informaticianul în interviul cu Edupedu.ro, integral mai jos în articol.
Interviul integral Edupedu.ro cu Ovidiu Ana, Director Executiv al Fundației Orange:

Edupedu.ro: În primul rând, ce aduce nou SuperCoders 2024, aflat la ediția a 11-a? Explicați-ne ce au de pregătit copiii care vor să se înscrie în competiția de acum și ce așteptări aveți de la ei și creațiile lor.

Ovidiu Ana: Anul acesta, competiția națională SuperCoders a dus la un alt nivel ideea de formare, atât pentru profesori cât și pentru elevi. Noutățile de anul acesta în Super Coders sunt legate de ideea de incluziune digitală pe care vrem să o promovăm în rândul comunităților. Astfel, am oferit mai multe oportunități de formare în ultimele două luni. Am început cu un concurs de granturi și acum colaborăm cu 10 organizații locale și școli, în care peste 900 de copiii vor participa la sesiuni de training în programare, robotică și electronică. Am gândit ateliere online și pentru profesorii care au dorit să se specializeze în lucrul cu Scratch și Arduino și astfel, la rândul lor, să poată îndruma elevii să construiască povești cât mai complexe.

Ovidiu Ana / Foto: captură Youtube.com/ Fundația Orange

Am pornit o caravană prin țară alături de trainerii de la Simplon și am ajuns în premieră în Delta Dunării, unde copii din 3 sate s-au reunit la Orange Digital Center pentru a afla cum pot continua povestea eroului Coder. Desigur, nici în acest an nu au lipsit atelierele online sau live-urile pe Youtube cu traineri și gameri îndrăgiți de adolescenți. Și, tot cu ocazia acestei ediții, am făcut publice resursele educaționale de robotică din Academia Super Coders, concepute de elevi anul trecut și disponibile acum profesorilor în PlatformaDigitaliada.ro.

Avem noutăți, dar păstrăm și tradiția și provocarea acestui an este ca cei mici să găsească o continuare pentru povestea lui Coder. Eroul nostru se află pe planeta Mystara și desigur în aventura lui ajunge și  într-un moment de impas. Participanții la concurs vor trebui să construiască în Scratch o animație, pornind de la această poveste căreia trebuie să îi găsească o continuare și un final (întreaga poveste se află pe site-ul competiției). Noi ne dorim să descoperim povești pline de imaginație, să vedem cum participanții își folosesc cunoștințele și creativitatea și construiesc animații atractive.

Edupedu.ro: Care sunt nevoile de formare pe care le identificați la profesori și care este gradul de receptare / deschidere al acestora la proiecte de acest tip, precum Digitaliada sau SuperCoders ale Fundației Orange?

Ovidiu Ana: Este o continuă provocare să lucrăm mereu în paralel și cu profesori și cu elevi. Cu profesorii situația este uneori mai complexă deoarece pe lângă competențele digitale de care au nevoie, aceștia trebuie să adapteze conținuturile la nivelul copiilor și să predea ceea ce tocmai au învățat. Vedem însă o deschidere din partea profesorilor de a învăța lucruri folosind noile tehnologii și chiar ne bucură interesul și curiozitatea profesorilor de alte specialități decât TIC. Ne dorim cât mai mulți profesori care să integreze instrumentele digitale în metodele de predare și suntem mândri că asta reușește să facă toată comunitatea Digitaliada. Profesorii au înțeles că elevii vor altfel de lecții și Digitaliada le oferă ocazia de a-și transforma metodele de predare.

Noi lucrăm mult cu elevi de gimnaziu și astfel avem constant copii care intră pentru prima dată în contact cu lumea digitală. Acolo unde sunt profesori sau mentori bine pregătiți, și competențele digitale ale copiilor sunt la un nivel ridicat. Ușor, ușor se conturează și această competiție între profesori și elevi pentru că ambele categorii vor să performeze în fața celorlalți.

Edupedu.ro: Ce propuneri aveți din partea Orange pentru noile programe școlare de gimnaziu care sunt în lucru, în ceea ce privește competențele digitale (transversal, nu doar la TIC și Informatică)?

Ovidiu Ana: Pe PlatformaDigitaliada.ro pledăm de mulți ani pentru crearea de conținut digital și la limba română, istorie sau biologie ori geografie, nu doar la matematică sau informatică. Vedem tot mai pregnant această tendință de a crea conținuturi educaționale transversale și sperăm să se regăsească în stilul de predare al cât mai multor profesori. Credem foarte mult în ideea de inter-conectare a disciplinelor școlare pentru că ne dorim ca elevii noștri să fie mult mai bine pregătiți pe partea practică. Astăzi este nevoie de competențe digitale în orice meserie și atunci e cumva natural să folosim tehnologia și la școală, indiferent de materiile din orar.

Chiar în acest sens, în perioada următoare vom pilota un boot camp în programul SuperCoders, în care vom invita profesori din discipline diferite să creeze lecții interactive folosind kit-urile robotice. Suntem chiar încrezători că astfel vom avea în perioada următoare lecții mai multe și mai atractive pe platforma Digitaliada.

Edupedu.ro: După participarea la SuperCoders și formarea profesorilor să lucreze cu Scratch, din ce ați discutat cu aceștia, ei continuă să folosească instrumentele digitale la ore? Cum fac asta, ce feedback vă întorc? Care e perspectiva de formare a lor pe termen lung?

Ovidiu Ana: Cei mai mulți profesori care ni s-au alăturat în program sunt profesori de TIC și aceștia continuă să predea la orele lor Scratch, fiind o oră din programa școlară obligatorie. Însă, ceea ce ne-a bucurat teribil este că am descoperit, în școlile pe care le-am vizitat, lecții de biologie sau geografie realizate în Scratch. Proiectele copiilor pot fi realizate prin acest instrument digital la oricare dintre materiile școlare. Provocarea care se pune acum este ca profesorii să fie pregătiți să evalueze proiecte în Scratch. Partea bună este că vedem un interes constant al profesorilor pentru folosirea instrumentelor digitale la clasă și cum tot mai multe școli au atras finanțare pentru a cumpăra tehnologie modernă, table interactive, laptopuri etc. noi credem că și formarea profesorilor va fi una mai intensă și constantă în perioada următoare.

Edupedu.ro: Ați conturat sau aveți un set de recomandări pentru utilizarea Inteligenței Artificiale (AI) la clasă, în zona de programare și învățare, pentru copii și profesori?

Ovidiu Ana: Așa cum tehnologia trebuie să fie folosită în folosul elevilor și profesorilor, la fel și Inteligența Artificială va putea contribui la un act de învățare superior. Este un domeniu pe care îl explorăm și noi și ne dorim să creăm mai multe resurse pentru profesori pentru ca ei să utilizeze AI-ul într-un mod constructiv.

Cu cât ne vom împrieteni mai mult cu tehnologia, cu atât o vom putea face să lucreze în folosul nostru iar acest lucru trebuie setat încă din școală pentru a pune niște baze corecte.

Edupedu.ro: Aș avea și o completare: m-ar ajuta detalii despre acțiunea voastră de la Mila 23 de promovare a SuperCoders. Cu ce copii v-ați întâlnit, de la ce școli, ce nevoi ați identificat acolo în comunitate?

Ovidiu Ana: Evenimentul de instruire de la Mila 23 a copiilor din Deltă a făcut parte din cervana SuperCoders din acest an. Ne-am întâlnit cu copii din Crișan, Mila 23 și Sulina și ne-au surprins prin abilitățile pe care le-au demonstrat. Sunt niște copii foarte curioși, dornici să facă performanță și cu o creativitate extraordinară. Copiii din această zonă au nevoie de evenimente, au nevoie de oportunități care să le fie accesibile iar efortul lor să fie minim. Chiar și așa, copiii din Sulina au parcurs un traseu de două ore cu barca pentru a participa la acest eveniment. În Delta Dunării nu există cluburi de robotică sau electronică așa cum există la Tulcea sau la Constanța și ne dorim să reparăm cumva această nedreptate pentru copiii care trăiesc într-o zonă superbă, cu mare potențial dar izolată de ape. Astăzi, datorită internetului și acești copii pot doborî mai ușor barierele geografice iar entuziasmul pe care l-am văzut acolo ne-a confirmat acest lucru.

Foto: Facebook.com

Edupedu.ro: Care este infrastructura lor digitală? Ce interes prezintă copiii și profesorii față de o astfel de idee de a participa la un concurs ca SuperCoders?

Ovidiu Ana: Există un interes foarte ridicat atât din partea copiilor cât și din partea profesorilor și chiar din partea autorităților. Ne-a surprins dar ne-a și bucurat când un primar ne-a cerut să facem ateliere și pentru copiii din comunitatea sa. Bineînțeles că acum ne-am mobilizat și vom face un workshop și pentru acei copii. Din punct de vedere al infrastructurii, diferențele sunt mari între școli. Unele au accesat finanțări și au dotări de ultimă generație, altele funcționează cu dotări minime. Noi am realizat atelierele în Orange Digital Center-ul de la Mila 23, coordonat de către partenerii noștri de la Asociația Mila 23 Ivan Patzaichin. Am dorit să construim acolo o mică «insulă» în care să oferim copiilor oportunități noi de învățare și divertisment. Entuziasmul lor și dorința de implicare în competiție ne-au arătat că merită să investim mai mult în aceste comunități”.

Interviul integral Edupedu.ro cu Mirela Zemțev, informatician, Școala Nicolae Bălcescu, comuna Nicolae Bălcescu (județul Bacău):

Edupedu.ro: Care este părerea dumneavoastră despre programul SuperCoders al Fundației Orange și ce ați deprins la atelierele la care ați participat?

Mirela Zemțev: Programul Super Coders este un proiect educativ dezvoltat de Fundația Orange, care ajută la dezvoltarea abilităților digitale și de programare ale copiilor. Eu spun mereu că ajută creativitatea copiilor, în cadrul acestui program pot deveni orice personaj și pot da frâu liber imaginației. Recunosc că am învățat mai greu decât copiii mei la atelierele organizate de Fundația Orange, la care am luat parte dar, cu ajutorul formatorilor am reușit să depășesc provocările.        

Copiii au preluat cunoștințele și îndrumările oferite de mine și au evoluat într-un mod remarcabil. Pot spune, cu mâdrie, că o parte din ei m-au depășit și constitue modele pentru colegii lor.

Foto: Mirela Zemțev/ Arhiva personală

Edupedu.ro: La ce vă folosește implicarea într-un asemenea program și asemenea proiect extracurricular (și) în activitatea de zi cu zi la clasă?

Mirela Zemțev: Programul Super Coders este un program novator și plin de provocări. M-am implicat într-un asemenea proiect din dorința de a motiva și inspira elevii să-și dezvolte competențele în știință și tehnologie. În același timp îmi oferă mie posibilitatea de a experimenta noi abordări didactice. O oră de TIC pe săptămână nu este suficientă elevilor pentru a experimenta și înțelege tot ce ține de fenomenul de programare.

Edupedu.ro: Aveți sugestii pentru îmbunătățirea programelor școlare de gimnaziu din punct de vedere al competențelor digitale (transversale, atinse de fiecare disciplină școlară, nu doar de TIC și Informatică)?

Mirela Zemțev: Desigur! Eu sunt de părere că este necesară o transformare totală a sistemului de învățământ, a programelor școlare etc. deoarece tehnologia avansează rapid și influențează toate aspectele vieții. Sistemul actual se concentrează adesea pe memorarea informală, în loc să dezvolte gândirea critică, rezolvarea de probleme și creativitatea.

Robotica ar trebui introdusă ca disciplină din clasele mici, atunci când copilul mai este curios și îi place să descopere. Dar, pentru un astfel de sistem ar trebui multe investiții în învățământ, nu schimbate doar programele și chiar perfecționarea resursei umane. Părerea mea este că ar trebui să trecem, cât mai rapid, de la un învățământ teoretic la unul experimental, prin care copiii să fie pregătiți să lucreze într-o economie globală.

Edupedu.ro: Simțiți că ați avea nevoie de un program sistemic care să vă susțină demersul și formarea pe anumite componente care ați observat că ar putea captiva atenția copiilor de astăzi?

Mirela Zemțev: Sigur! Un astfel de program ca Super Coders ar trebui să existe pentru toate disciplinele, organizat de minister, CCD sau ISJ. Eu una am găsit ajutor și sprijin la Fundația Orange prin proiectele, programele și cursurile organizate. Acestea mi-au deschis noi oportunități de colaborare și dezvoltare profesională.

Edupedu.ro: Considerați utilă sprijinirea de către școală sau de către autoritățile locale achiziționarea unor programe educaționale / abonamente de programe educaționale pentru activitatea de la clasă? Ne puteți oferi o listă de aplicații care v-ar ajuta la activitatea de la ore dacă ar fi achiziționate de școli în varianta lor „full”, premium?

Mirela Zemțev: Întotdeauna este utilă investiția în educație și acest segment nu face excepție. Copiii de azi vor deveni programatorii de mâine. Într-o școală sunt necesare multe programe: de la pachetul de Office la instrumente de Realitate Augumentată și Virtuală, platforme de E-Learning și software pentru Arte și Desen.

Eu m-am obișnuit să caut întâi instrumentele gratuite, pe care să le folosesc în activitatea mea pentru a îmbogăți experiența de învățare a elevilor fără costuri suplimentare.

Edupedu.ro: Cum simțiți dumneavoastră copiii care se implică în asemenea proiecte și ce mesaj aveți pentru alți profesori care ar putea înscrie copii la SuperCoders? Cu ce îi ajută o astfel de experiență?

Mirela Zemțev: Copiii care se implică în asemenea proiecte sunt deosebit de inteligenți, curioși și nerăbdători să se joace, în primul rând. Poate și de asta excelează! Că o iau ca o joacă…. Vin la club și nu mai vor să plece!

Chiar dacă unii dintre copiii nu excelează la alte materii, aici își dau frâu liber imaginației, pot construi dispozitive, roboți cu care să participe chiar și la concursuri. Întotdeauna mi-am dorit să răsplătesc munca celor care vin la Clubul de Informatică și Robotică, de aceea am participat la concursul pentru obținerea unui grant Super Coders. În cadrul acestui grant, la concursul organizat în școală, de la sfârșitul proiectului, vom acorda premii consistente (echipamente IT) pe care copiii și le doresc, neavând posibilități materiale să și le cumpere.

Foto: Mirela Zemțev/ Arhiva personală

Edupedu.ro: Ați primit formare din partea Casei Corpului Didactic, a inspectoratului școlar sau a facultății pe care ați absolvit-o pe componentele pe care acum le dezvoltați? Credeți că este o chestiune aceasta doar în sarcina profesorului sau ar putea să o rezolve și sistemul (formare inițială, formare continuă?

Mirela Zemțev: Nu am primit niciun fel de formare din partea ministerului, CCD sau ISJ. Am participat la toate cursurile de formare profesională pe cont propriu sau cu ajutor din partea formatorilor de la Digitaliada și Fundația Orange. Acest parcurs autodidact mi-a permis să învăț odată cu elevii mei, să mă bucur de reușitele lor și să le fiu aproape când greșesc.

Lucrul cu copiii este o sursă constantă de bucurie și inspirație pentru mine. Sunt profund mulțumită că am oportunitatea de a le deschide noi orizonturi de cunoaștere, ajutându-i să descopere și să exploreze lumea din jurul lor. Fiecare moment petrecut cu ei în laborator este o șansă de a semăna curiozitatea și pasiunea pentru învățare în sufletele lor tinere”.

Despre Fundația Orange

Cu o activitate de 11 ani, Fundația Orange se implică în comunitate prin realizarea unor proiecte de filantropie menite să aducă schimbări pozitive în viața persoanelor dezavantajate. În cei 11 ani de activitate, peste 2 milioane de persoane vulnerabile au beneficiat de programe educative, de sănătate sau pentru protecția mediului. Cele mai populare programe, derulate în fiecare an, sunt:

  • Digitaliada – program de educație digitală, ce încurajează folosirea la clasă a metodelor de lucru interactive și a conținutului digital educativ pentru a crește performanțele școlare ale elevilor
  • Solidarity FabLab – program gratuit de formare în domeniul producției digitale destinat tinerilor vulnerabili, pentru a le crește capacitatea de angajare
  • SuperCoders – program de referință pentru direcția educației digitale, adresat copiilor cu vârste între 10-14 ani din toată țara, care doresc să devină creatori de noi universuri prin învățarea limbajelor simple de programare
  • Orange Digital Center – program lansat anul acesta, ce oferă cursuri practice pentru dobândirea unor competențe digitale, adaptate nevoilor și cerințelor actuale de pe piața muncii
  • Susține un ONG – proiect dedicat exclusiv angajaților Orange România care își propune, ca prin munca lor de voluntariat, să susțină proiectele unor ONG-uri
  • Lumea prin culoare și sunet – fond de finanțare care își propune să contribuie la îmbunătățirea calității vieții persoanelor cu deficiențe de vedere și/ sau auditive
  • Centrul Digital pentru Femei – program de educație digitală gratuită pentru femei, ce oferă acces la tehnologie și informație pentru fete și femei vulnerabile, aflate în situații de risc.
Despre SuperCoders

Programul SuperCoders a fost lansat în 2014 de Orange România, împreună cu Simplon România, cu scopul de a promova educația digitală și folosirea responsabilă și utilă a tehnologiei în rândul tinerei generații. Din 2023, Fundația Orange s-a alăturat inițiativei, iar din acest an, programul a trecut sub umbrela fundației. Până acum, în cadrul celor 10 ediții, peste 6.000 de copii au beneficiat de experiența SuperCoders.

Ajuns anul acesta la cea de-a XI-a ediție, programul este dedicat copiilor cu vârste între 10 și 14 ani din toată țara, pasionați de animație și programare, care-și doresc să devină creatori de noi universuri. Prin învățarea limbajelor simple de programare, aceștia pot să construiască lumi noi, să dea frâu liber imaginației și să descopere oportunitățile nemărginite de învățare pe care le oferă tehnologia.

Obiectivele Programului SuperCoders:

  • Promovarea tehnologiei în rândul tinerei generații
  • Copiii devin creatori de tehnologie cu ajutorul unui program simplu & distractiv de programare – Scratch
  • Învățarea programului simplu de programare Scratch, precum și noțiuni avansate prin modulul de robotică din cadrul Academiei.

2 comments
  1. Bineînțeles că Orange și Vodafone vor copii dependenți de tehnologie, întrebații de ce elitele mondiale IT își țin departe copiii de tehnologie până la cel puțin 16 ani?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii care fac meditații cu elevii de la clasă vor fi cercetați disciplinar, potrivit noii legi a Educației. Oricine poate face sesizarea la secretariatul școlii / În decembrie ar trebui să fie deja înființat Registrul de interese în fiecare școală

Profesorii care fac meditații cu elevii de la clasă vor fi cercetați disciplinar, prevede noua lege a Educației, care intră în vigoare din 2 septembrie. Legea nu specifică o sancțiune…
Vezi articolul
Concursul de directori la București

Titularizare 2020: Peste 30.000 de profesori au început examenul de angajare în școli și concurează pe cele mai puține posturi din ultimii 5 ani, deși guvernul spune că nu a abandonat ideea de a reduce numărul de elevi la clasă

Examenul de titularizare 2020 se desfășoară astăzi, 29 iulie, începând cu ora 9:00. Profesorii au la dispoziție 4 ore pentru a rezolva subiectele de concurs. Titularizarea este cel mai mare…
Vezi articolul

Fenomenul Brașov – Elevii cer procurorilor să-l cerceteze pe inspectorul școlar din Brașov și Ministerului Educației să trimită corpul de control la inspectorat

“Solicităm public Ministerului Educației Naționale să trimită corpul de control pentru cercetarea ISJ Brașov și a celor trei licee implicate. Totodată, solicităm Parchetului de pe lângă Judecătoria Brașov să dispună…
Vezi articolul