Până la finalul modulului 2, elevii trebuie să aibă câte 3 note la disciplinele cu mai mult de două ore pe săptămână, potrivit Ministerului Educației – document

51.654 de vizualizări
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Până la finalul anului 2023, elevii trebuie să aibă câte 3 note la disciplinele cu mai mult de 2 ore pe săptămână, potrivit unei adrese a Ministerului Educației din 4 septembrie 2023. Dintre aceste note, cel puțin una se recomandă să fie acordată în urma unei evaluări scrise, după cum se arată în document.

La disciplinele cu o oră pe săptămână sau două ore pe săptămână, elevii vor avea la sfârșitul modulului al doilea câte 2 note, dintre care se recomandă ca una să fie de la o evaluare scrisă.

Conform adresei Ministerului Educației, „având în vedere respectarea principiului învățării şi evaluării sistematice și continue care include cerința notării ritmice, se impune ca până la finalul anului calendaristic 2023, să fie acordate cel puțin:

– câte 2 (două) note/ calificative la disciplinele cu o oră pe săptămână/ 2 ore pe săptămână, dintre care cel puțin o notă se recomandă să fie acordată în urma susținerii unei evaluări scrise;

 câte 3 (trei) note/ calificative la disciplinele cu mai mult de 2 ore pe săptămână, dintre care cel puțin o notă se recomandă să fie acordată în urma susținerii unei evaluări scrise.”

Ministerul Educației nu poate să oblige profesorii, printr-o adresă, câte note să pună aceștia până la sfârșitul modulului 2, cu toate să este folosit verbul „a impune”, ceea ce duce la ideea de constrângere. În mod normal, această prevedere ar fi trebuit să fie în Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar.

Pentru anul școlar 2023-2024 se aplică prevederile Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (articolul 107), care reglementează modalitatea de notare și numărul de calificative, fiind impuse și anumite prevederi.

Conform ROFUIP, la sfârșitul anului școlar, la o materie, un elev trebuie să aibă minimum N+3 note. Cu alte cuvinte, profesorul va pune cu cel puțin 3 note mai mult decât numărul de ore pe săptămână la acea materie, la clasă.

Art. 107 – „(4) Numărul de calificative/note acordate anual fiecărui elev, la fiecare disciplină de studiu, este stabilit de cadrul didactic, în funcție de numărul unităților de învățare și de numărul săptămânal de ore prevăzut în planul-cadru. La fiecare disciplină numărul de calificative/note acordate anual este cu cel puțin trei mai mare decât numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ.

În ceea ce privește bursele de merit la clasa a V-a pe baza rezultatelor școlare, în instrucțiunea Ministerului Educației se arată că elevii vor primi aceste burse din ianuarie 2024 pe baza mediei notelor obținute pe primele două module, adică până la vacanța de Crăciun 2023.

Foto: captură – document

Iată ce prevede metodologia-cadru din 8 septembrie 2023 de acordate a burselor școlare:

Articolul 7 – „(1) Bursele de merit se acordă pentru minimum 30% din elevii din fiecare clasă de gimnaziu și liceu dintr-o unitate de învățământ preuniversitar, după cum urmează:

b) 30% din elevii fiecărei clase a V-a dintr-o unitate de învățământ preuniversitar, în ordinea descrescătoare a mediilor calculate ca medie aritmetică, având două zecimale, fără rotunjire, a notelor obținute de elevi pe parcursul primelor două intervale de învățare din anul școlar în curs; în situația în care prin aplicarea procentului de 30% nu sunt cuprinși toți elevii cu medii mai mari sau egale cu 9,50, lista va fi extinsă pentru a-i cuprinde și pe aceștia;”

Anul școlar 2023—2024 este structurat astfel:

Modulul 1 – de luni, 11 septembrie 2023, până vineri, 27 octombrie 2023;

  • Vacanță de toamnă: 28 octombrie 2023 – 5 noiembrie 2023

Modulul 2 – de luni, 6 noiembrie 2023, până vineri, 22 decembrie 2023;

  • Vacanță de iarnă: 23 decembrie 2023 – 7 ianuarie 2024

Modulul 3 – de luni, 8 ianuarie 2024, până vineri, 9 februarie 2024, respectiv vineri, 16 februarie 2024, sau vineri, 23 februarie 2024, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de învățământ;

  • Vacanță de schi: o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 12 februarie – 3 martie 2024

Modulul 4 – de luni, 19 februarie 2024, respectiv luni, 26 februarie 2024, sau luni, 4 martie 2024, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, după caz, până vineri, 26 aprilie 2024;

  • Vacanță de primăvară: 27 aprilie 2024 – 7 mai 2024

Modulul 5 – de miercuri, 8 mai 2024, până vineri, 21 iunie 2024;

  • Vacanța de vară: 22 iunie 2024 – 8 septembrie 2024.

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 7 iunie 2024;

Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 14 iunie 2024;

Pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor terminale, și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 28 iunie 2024;

Pentru clasele din învățământul postliceal, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învățământ în vigoare.

Citește și:
ULTIMA ORĂ Ministerul Educației încearcă să impună profesorilor un anumit număr de note în primele două module, printr-o adresă semnată de un secretar de stat / Recomandarea este ca cel puțin o notă să fie în urma unei evaluări scrise
Vremea în vacanța de toamnă a elevilor: rămâne mai caldă decât normalul perioadei, cu temperaturi de până la 26-27 de grade. Sunt așteptate ploi de la 1 noiembrie – prognoza Administrației Naționale de Meteorologie


5 comments
  1. Mi am dorit foarte mult sa echilibrez balanta-predare evaluare si am crezut ca anul acesta, modular fiind, voi putea face acest lucru. Adica, sa aloc la inceput de an(modulele 1 si 2 mai mult timp predarii si recapitularii de inceput de an), urmand sa insist pe evaluare scrisa in modulele urmatoare. Sau alte strategii de evaluare, ca sunt diverse. Ministerul a transmis ca vrea musai test scris pana la Craciun, adica o strutocamila: nici cu teza, nici fara teza si mai ales vrea la toti. Ok. Inrebarea mea e: Mai predam si noi putin? Ca vad ca Ministerul ne da banda de alergare prin materie si toti elevii vor fi bombardati la TOATE disciplinele cu testari. Ca asa vrea GUVERNUL MEU. De ce mai lasi la latitudinea mea de profesor evaluarea daca faci pe Mao Ze Dung si impui cata si de care evaluare sa se faca?

  2. Formarea copiilor nu poate fi redusă la memorarea unui set de materii pentru o notă la final de studiu. Ei au nevoie de abilități, obiceiuri, valori și principii, iar asta presupune mai întâi de toate să înțeleagă ceea ce citește sau aude de la formatorul său. Oare câți dascăli evaluează real nivelul copiilor din clasă și calibrează informațiile pe care le transmite elevilor săi? Oare notele reprezintă starea reală a educației copiilor noștri?

  3. Iar începe goana după note. Despre exercițiu pentru asimilarea și fixarea cunoștințelor, ați auzit?
    Impuneți evaluări. Ce evaluați? Cât de repede pot fi uitate informațiile transmise de un profesor? Da, am spus informații în loc de cunoștințe. Pentru cunoștințe nu este timp.
    In continuare, acest minister își arată incompetenta și lipsa de viziune.

    1. Nu este nevoie sa vă stresați voi cei din ministere, pierdeți timpul în loc să vă duceți la Milano să faceți cumpărături … pentru asta este Comunitatea Europeană, copiați de la alte popoare tot ce e mai bun … daca aveți capacitatea să înțelegeți ce e mai bun … copii noștri nu sunt cobaii voștri , a unor minți pline de frustrări și dementa …. Mergeți la schimb de experiență prin țările nordice , că ăia își iubesc copii , poate găsiți ceva gentuțe și pe acolo , sunt oameni harnici … Când ne vom satura de voi să vedeți cum va fi … 😂

      1. Se vor intoarce la catedra si dulapul si nespalata pe cap si se vor intoarce printre colegii tepuiti la greva de ei in cardasie cu sindicatele. Nu uitam si nu iertam.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Sorin Cîmpeanu se contrazice și îi acuză de politicianism pe cei care critică eliminarea burselor sociale de 200 de lei pentru liceenii din sate care învață în altă localitate, pe care tot ministrul le-a introdus la începutul anului / Atunci prezenta cu aplomb faptul că bursa nu este condiționată de venit / Niciun cuvânt despre cum 180.000 de elevi de clasa a V-a nu mai pot primi burse de merit

Ministrul Educației nu mai este de acord cu el însuși și cu măsura propusă în urmă cu 9 luni, când a introdus bursele sociale și pentru liceenii din mediul rural…
Vezi articolul

Școlile cu clase gimnaziale sunt atenționate să folosească modulul informatic obligatoriu MATE pentru identificarea copiilor în risc de abandon școlar – document. Reducerea părăsirii timpurii a școlii, „cea mai importantă” prioritate pentru Ministerul Educației, potrivit ISJ Mureș

Școlile care au clase gimnaziale sunt atenționate să utilizeze modulul informatic MATE în scopul colectării datelor privind identificarea copiilor care intenționează să părăsească sistemul de învățământ, potrivit unei informări a…
Vezi articolul

George Purcaru, FSLI, despre plata profesorilor de la examenele naționale: Ne-am exprimat nemulțumirea pe această temă, pentru că noi am cerut cel puțin actualizarea cu indicele de inflație a acestor sume. Plata se păstrează la nivelul anului 2024, din cauza ordonanței trenuleț

Vicepreședintele Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), George Purcaru, a declarat pentru Radio România Actualități că plata profesorilor care asistă și corectează lucrările de la examenele naționale „se păstrează la…
Vezi articolul
Rezultatele de la Evaluarea Națională

Cum motivează Consiliul pentru Combaterea Discriminării decizia ca elevii cu cerințe educaționale speciale să aibă locuri speciale la admitere / Ei se confruntă cu discriminări „de la grădiniță până la faza studiilor superioare”

„E imperios necesar” ca Ministerul Educației să gândească măsuri de sprijin pentru copiii cu cerințe educaționale speciale, care se confuntă cu discriminări în accesul la educație, de la grădiniță până…
Vezi articolul