Până pe 22 decembrie, școlile trebuie să actualizeze în aplicația informatică SIIIR datele despre elevi și sălile de clasă – adresă a Ministerului Educației

27.459 de vizualizări
Foto: © Pattanaphong Khuankaew | Dreamstime.com
Până la data de 22 decembrie, școlile trebuie să actualizeze în aplicația informatică SIIIR datele despre elevi, formațiuni de studiu și infrastructură, potrivit unei adrese a Ministerului Educației, document obținut de Edupedu.ro. Acesta date trebuie introduse în SIIIR, ca activitate pregătitoare a exercițiului național pentru monitorizarea segregării școlare, se arată în document.

Conform adresei Ministerului Educației, unitățile de învățământ vor actualiza/introduce în SIIIR următoarele date:

  • „Datele unităților școlare (structurilor) să fie corecte;
  • Datele despre infrastructură – clădiri – să fie introduse/actualizate corect;
    • Branșament la utilități (apă în mod special)
    • Stare fizică clădiri
  • Datele despre infrastructură – săli de clasă – să fie introduse/actualizate corect;
    • Stare fizică sală
    • Stare fizică mobilier
  • Datele despre formațiunile de studiu (clasele de elevi) să fie introduse/actualizate corect;
  • Datele despre elevii unității școlare să fie introduse/actualizate corect (și datele părinților care sunt implicați în consiliile de administrație a școlii / comitetele de părinți);
  • Asocierea clădirilor la unitățile școlare să fie corectă;
  • Asocierea sălilor de clasă la clădiri să fie corectă;
  • Asocierea formațiunilor de studiu la clădiri să fie corectă;
  • Asocierea elevilor la formațiunile de studiu să fie corectă.”

Adresa Ministerului Educației poate fi consultată mai jos:

Despre SIIIR

Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR) a fost făcut în 2014 prin fonduri europene. La vremea respectivă, a costat 18 milioane de lei, conform proiecte.pmu.ro.

Potrivit sursei de mai sus, „grupul ţintă al proiectului este format din beneficiarii sistemului informatic şi din personalul ce va fi implicat în administrarea şi operarea acestuia”, proiectul urmărind formarea a doar 598 de persoane pentru utilizarea lui.

Ce înseamnă segregarea școlară

Segregarea poate fi de mai multe feluri, potrivit ordinului de ministru 6.134 din 2016:

Segregarea școlară pe criteriu etnic înseamnă separarea fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor aparţinând unui grup etnic în unitatea de învățământ preuniversitar / grupe / clase / clădiri / ultimele două bănci / alte facilităţi, astfel încât procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor aparţinând grupului etnic respectiv din totalul elevilor din unitatea de învățământ preuniversitar / grupă / clasă / clădire / ultimele două bănci / alte facilități este disproporţionat în raport cu procentul pe care copiii aparținând grupului etnic respectiv, îl reprezintă în totalul populaţiei de vârstă corespunzătoare unui ciclu de educație în respectiva unitate administrativ-teritorială”.

Constituie segregare școlară pe criteriul dizabilității sau al cerințelor educaționale speciale separarea fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor cu dizabilități sau cu cerințe educaționale speciale în grupe / clase / clădiri / ultimele două bănci / alte facilități din învățământul de masă, astfel încât procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor cu dizabilități sau cu cerințe educaționale speciale dintr-o grupă / clasă / clădire / ultimele două bănci sau altă facilitate a unei unități de învățământ preuniversitar de masă este disproporționat în raport cu procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor cu
dizabilități sau cu cerințe educaționale speciale dintr-o altă grupă / clasă / clădire / ultimele două bănci / altă facilitate din aceeași unitate de învățământ preuniversitar de masă, de același nivel.

Constituirea de grupe sau clase cu antepreșcolari, preșcolari sau elevi cu dizabilități sau cu cerințe educaționale speciale într-o unitate de învățământ preuniversitar de masă reprezintă segregare școlară și este interzisă.

Constituie segregare școlară pe criteriul statutului socio-economic al părinților / familiilor separarea fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor care provin din familii cu același nivel socio-economic în grupe / clase / clădiri / ultimele două bănci / alte facilități din învățământul de masă, astfel încât procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor care provin din familii cu același nivel socioeconomic dintr-o grupă / clasă / clădire / ultimele două bănci sau altă facilitate a unei unități de învățământ preuniversitar de masă este disproporționat în raport cu procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor care provin din familii cu același nivel socio-economic dintr-o altă grupă / clasă / clădire / ultimele două bănci / altă facilitate din aceeași unitate de învățământ preuniversitar de masă, de același nivel. Evaluarea statutului socio-economic al părinților / familiilor antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor se va face în baza unuia sau a mai multor indicatori cuprinși în metodologia de monitorizare a segregării școlare pe criteriul statutului socio-economic al părinților / familiilor (cum ar fi nivelul de studii al părinților, nivelul veniturilor familiilor, altele).

Constituie segregare școlară pe criteriul performanțelor școlare separarea fizică a antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor prin constituirea de grupe / clase în funcție de performanțele școlare ale antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor, astfel încât procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor cu un anumit nivel al performanțelor școlare, la constituirea unei grupe sau clase, este disproporționat în raport cu procentul antepreșcolarilor, preșcolarilor sau elevilor cu același nivel al performanțelor școlare din alte grupe / clase, de același nivel.

Constituie segregare școlară pe criteriul performanțelor școlare și separarea fizică a copiilor în clasa pregătitoare în funcție de frecventarea sau nefrecventarea unui ciclu de educație timpurie.

Constituie segregare școlară pe criteriul mediului de rezidență separarea fizică a elevilor din învățământul secundar superior prin constituirea de clase unde procentul elevilor care provin dintr-un anumit mediu de rezidență este disproporționat în raport cu procentul elevilor care provin din același mediu de rezidență dintr-o altă clasă, de același nivel.

Foto: © Pattanaphong Khuankaew | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Școala din Vaideeni, județul Vâlcea, amendată pentru segregare de Consiliul pentru Combaterea Discriminării după ce a împărțit elevii în clase în funcție de etnie și domiciliu

9 comments
  1. De ce au nevoie de CNP parintilor??? Sunt date personale si incalca principiile GDPR!!!! Trebuie sa specifice De CE au nevoie de datele personale (scopul) si cat cat timp vor fi stocate pe aceasta platforma (durata), ceea ce nu au facut. Doamna ministru, daca tot vreti sa faceti Romania educata si sa fim in pas cu restul tarilor UE, faceti-o cu cap si corect!!!!

  2. Se introduc din tastatura? Fiecare cifra și litera?
    Daca inseeamnanca sunteți prea primitivi.

    In alte domenii se scanează direct buletinul, durează 2 secunde și ai datele în sistem.

  3. din 11 septembrie numa asta fac…cer date și i asigura pe cei din ISJ uri și Ccd uri că nu i desființează…in rest,același laitmotiv: criterii de performanță ( dar va descurcați, că noi tăiem banii de formare,de navetă, de jacheta, de chiuveta, de bicicleta, de trompeta)…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Programul “masă caldă” din 2022-2023 în viziunea Ministerului Educației e un succes: Din 450 de școli, doar în 5 nu s-a implementat, spune Sorin Ion / Noul program „Masă Sănătoasă” era aplicat în primele 6 luni ale acestui an școlar în doar o treime dintre școlile selectate, arată studiul World Vision

Secretarul de stat în Ministerul Educației, Sorin Ion, spune că în anul școlar trecut, dintre cele 450 de școli selectate pentru programul masă caldă, doar 5 nu l-au implementat. Declarația…
Vezi articolul

Ministrul Cercetării și Digitalizării, Florin Roman, despre lucrarea pierdută pe care o menționează în CV: Aceasta ar fi apărut, de fapt, într-o revistă, pe care nu o mai găsește / Libertatea a scris că oficialul a insistat că era o lucrare cu unic autor

Ministrul Cercetării și Digitalizării, Florin Roman, a revenit, vineri, cu declarații suplimentare pe tema “lucrării” pe care o menționează în CV, despre “Teoria sistemelor Informaționale”, după ce Libertatea a scris…
Vezi articolul

Ligia Deca, mesaj pentru toți profesorii: Absența la oră nu este mijloc de pedeapsă / Reacția vine după ce aproape jumătate dintre elevii incluși în raportul pentru respectarea drepturilor lor spun că au fost sancționați cel puțin o dată cu absență, deși erau prezenți la oră

Ministrul Educației, Ligia Deca, a adresat un mesaj către profesori, în cadrul prezentării Raportului privind Implementarea Statutul Elevilor 2021-2022: “absența nu ar trebui să constituie un instrument punitiv al profesorului”.…
Vezi articolul