Până pe 9 iunie, toate școlile și inspectoratele trebuie să transmită situația elevilor de etnie romă la Ministerul Educației și Cercetării: numărul elevilor pe clase, burse, abandon școlar și activitățile pentru părinți

16.466 de vizualizări
Foto: © Nitinai Saguansri | Dreamstime.com
Toate școlile și inspectoratele școlare județene trebuie să transmită mai multe date privind situația elevilor de etnie romă din anul școlar 2024–2025, precum numărul elevilor pe niveluri de învățământ, câți primesc burse, ce servicii și programe de sprijin au la dispoziție, activități organizate pentru părinți, iar termenul limită pentru transmiterea acestor informații este 9 iunie 2025, potrivit unei adrese a Ministerului Educației și Cercetării, consultată de Edupedu.ro.

De remarcat că fiecare inspectorat școlar are un termen limită diferit pentru școlile din județ. Astfel, 30 mai este data limită pentru școlile din județul Dolj și 4 iunie pentru școlile din județul Mureș.

Datele sunt solicitate în contextul monitorizării și evaluării măsurilor prevăzute în cadrul Obiectivului Specific 2 – Asigurarea accesului cetățenilor români de etnie romă la un sistem de educație incluzivă de calitate, din Strategia Guvernului României de incluziune a cetățenilor români aparținând minorității rome pentru perioada 2022-2027, aprobată prin H.G. nr. 560/2022.

Conform ISJ Dolj, macheta cuprinde următoarele:

  • centralizarea datelor privind participarea elevilor romi în unitățile școlare pe niveluri de învățământ;
  • aspecte privind elevii de etnie romă beneficiari ai programelor naționale;
  • aspecte privind elevii de etnie romă beneficiari de burse școlare;
  • activități/acțiuni desfășurate cu părinții elevilor de etnie romă;
  • aspecte privind situația abandonului școlar în rândul elevilor de etnie romă;
  • aspecte privind elevii romi care beneficiază de servicii și suport, dintre care număr fete/băieți, pe nivele și clase și tipul/tipurile de suport acordat: serviciile consiliere școlară, logopedie, sprijin educațional, mediere școlară, mediere școlară, altele.”

Foto: © Nitinai Saguansri | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Numărul elevilor romi înscriși în Sistemul Informatic Integrat de Învățământ – SIIIR s-a dublat în ultimii trei ani, arată un raport al Ministerului Educației pe anul școlar 2023-2024
Cum îmbunătățim alfabetizarea copiilor romi din România și a colegilor lor care provin din medii defavorizate socio-economic? Primele dovezi științifice care arată efecte de transfer – analiza cercetătorului Dacian Dolean VIDEO


2 comments
  1. Cetățenii „romi de origine română ” nu au buletine pe care scrie etnia rom. Ei sunt cetățeni români cu drepturi deplina. Copiii sunt cetățeni romani cu drepturi depline. Aceasta tema falsa are scopul de a spala ceva „fonduri” pe proiecțele iar rezultatul se vede…..nu sunt doar statistici…tratarea aceasta diferențiată este exemplu negativ pentru toti copiii, mai ales pentru cei care merg la școală și respecta regulile.

  2. Asta e fix unul din tabelele si tabelasele birocratice.
    Care e scopul?
    De ce doar rromi?
    Nu sunt totuși toți cetățeni români de fapt?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Daniel David, despre directorii de școli care țin posturile blocate și nu le scot la concursul de Titularizare: Toate aceste lucruri sunt în analiză. În luna mai vom veni cu diagnosticul și cu o nouă propunere pentru aceste probleme

Daniel David, ministrul Educației și Cercetării, a declarat, la prezentarea raportului săptămânal, că problema directorilor de școli care țin posturile blocate este în analiză. „Încerc să înțeleg bine toate mecanismele…
Vezi articolul

Parcursul și viitorul european al țării trebuie apărate pentru bunăstarea copiilor – Apelurile făcute de Salvați Copii România și World Vision România / Sărăcia „nu trebuie adâncită de niciun fel de scoatere a României de pe traseul ei deplin democratic și european”

Parcursul european al României și atașamentul față de valori prin care sunt apărate drepturile și libertățile copiilor sunt invocate de două organizații neguvernamentale implicate activ în susținerea copiilor din țară,…
Vezi articolul

Serialul „Adolescence” ar putea deveni material didactic în școlile din Franța, anunță ministra Educației, Elisabeth Borne. Cinci secvențe educaționale vor fi puse la dispoziție de la clasa a VII-a

Serialul britanic „Adolescence”, care tratează influența conținuturilor misogine de pe rețelele sociale asupra adolescenților, va putea fi folosit ca suport pedagogic în școlile din Franța, începând cu clasa a VII-a…
Vezi articolul