Părinții, despre examenele de final de gimnaziu prevăzute de lege pentru copiii aflați acum în clasa a VI-a: Avem garanția că se vor amâna sau modifica

3.411 vizualizări
Iulian Cristache / Foto: Facebook.com
Copiii aflați acum în clasa a VI-a nu vor da la final de gimnaziu examene transdisciplinare, spune președintele Federației de Părinți din Preuniversitar, Iulian Cristache. Este vorba despre „elevii uitați de Ministerul Educației”, pentru care legea educației prevede de 8 ani că trebuie să dea, la clasa a VIII-a, examene noi, informatică, plus admitere la liceu, fără însă ca pregătirea lor să fi fost făcută până acum transdisciplinar.

În urma discuțiilor purtate în ultimele 2 zile, avem garanția (verbală deocamdată) că se vor amâna / modifica. Acest lucru se va întâmpla cu prima modificare legislativă adusă” legii educației, scrie reprezentantul părinților, Iulian Cristache, pe pagina sa de Facebook.

Declarația președintelui Federației de Părinți din Preuniversitar vine după ce ministrul educației a evitat să spună clar, la o conferință organizată în urmă cu 10 zile, ce se va întâmpla cu examenul stipulat în lege. „Nici profesorii n-au fost formați inițial și nici prin formarea continuă pentru predarea transdisciplinară, ca urmare în acești ani elevii n-au beneficiat de predarea transdisciplinară. Și, ca urmare, mi-e greu să susțin în evaluare ceva ce nu s-a făcut în predare. (…) O să rog comisia de învățământ și de la Cameră, și de la Senat, să discutăm acest subiect, pentru că trebuie să dăm un răspuns foarte clar și trebuie să fie un răspuns legislativ“, spunea atunci Ecaterina Andronescu.

Care sunt examenele transdisciplinare prevăzute de Legea educației:

Articolul 74
(5) La finalul clasei a VIII-a, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educației Naționale, se realizează o evaluare națională obligatorie a tuturor absolvenților. Rezultatele evaluării se exprimă printr-un punctaj, similar testelor internaționale. Evaluarea se realizează prin următoarele probe:
a) o probă scrisă la limba și literatura română;
b) o probă scrisă la limba maternă;
c) o probă scrisă transdisciplinară la matematică și științe;
d) o probă scrisă la o limbă de circulație internațională;
e) o probă practică de utilizare a calculatorului, susținută în timpul anului;
f) o probă orală transdisciplinară de evaluare a competențelor civice și sociale, susținută în timpul anului.

Articolul 76
(1) După absolvirea gimnaziului, elevii urmează învățământul liceal sau învățământul profesional.

(2) Admiterea în învățământul liceal sau în învățământul profesional se realizează după următoarea procedură:
a) în cazul în care numărul de candidați nu depășește numărul locurilor oferite de unitatea de învățământ, admiterea se va realiza pe baza portofoliului educațional al elevului;
b) în cazul în care numărul de candidați este mai mare decât numărul locurilor oferite de unitatea de învățământ, admiterea se face luând în calcul în proporție de 70% portofoliul educațional al elevului, media de absolvire a învățământului obligatoriu, precum și media la probele de la evaluarea națională de la sfârșitul clasei a VIII-a și în proporție de 30% nota obținută la proba de admitere stabilită de unitatea de învățământ.

(3) În cazul mediilor egale, diferențierea se face pe baza portofoliului educațional al elevului.

(4) Metodologia-cadru de organizare și desfășurare a admiterii în clasa a IX-a este elaborată de Ministerul Educației Naționale și este dată publicității, pentru fiecare generație, cel mai târziu la începutul clasei a VIII-a. Unitățile de învățământ au obligația de a anunța public disciplina sau disciplinele la care se susține proba de admitere, programele, procedurile de organizare a acesteia, precum și modul de utilizare a portofoliului educațional, până, cel mai târziu, la începutul clasei a VIII-a. Proba suplimentară de admitere se va susține la cel mult două discipline.

Articolul 361
(3) Prin excepție de la prevederile alin. (1):
a) măsura introducerii clasei pregătitoare în învățământul primar intră în vigoare începând cu anul școlar 2012-2013;
b) evaluarea națională organizată la finalul clasei a VIII-a se va desfășura în conformitate cu prevederile prezentei legi începând cu generația de elevi care începe clasa a V-a în anul școlar 2017-2018;

(…)

d) admiterea la liceu se va desfășura în conformitate cu prevederile prezentei legi începând cu generația de elevi care începe clasa a V-a în anul școlar 2017-2018;

Citește și:

 

 


1 comment
  1. valeu .. ce vremuri vin.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ce învață copiii și tinerii din Marea Britanie și Suedia la orele de educație sexuală / România, țara cu cele mai multe mame minore din UE, dar cu opoziție puternică la educația sexuală în școli

Educația sexuală stârnește controverse puternice în societatea românească, fiind o temă tot mai aprinsă de dezbatere, scrie G4Media.ro. Opiniile sunt împărțite între faptul că educația sexuală predată în școli ar…
Vezi articolul

Limitarea normei didactice a directorilor la cel mult 14 ore, comasări de școli doar prin absorbție, protejarea claselor existente și a celor care au elevi cu CES, excluderea obligației de a face ore remediale pentru directorii-învățători – propuneri trimise de asociația directorilor de școli CEMS la Ministerul Educației

Modificări urgente în aplicarea noii legi a învățământului, solicitate Ministerului Educației de asociația directorilor de școli CEMS – Comunitatea pentru excelență în management școlar, potrivit unui comunicat al organizației primit…
Vezi articolul

Arhiepiscopia Romano-Catolică: Nu avem cunoştinţă de probleme structurale la clădirea internatului din Odorhei / Deca: Expertizarea clădirii nu a fost făcută. Era în sarcina celor care sunt proprietari sau care o administrează

Arhiepiscopia Romano-Catolică din Alba Iulia, în proprietatea căreia se află clădirea internatului din Odorheiu Secuiesc care s-a prăbuşit parţial luni, afirmă că nu are cunoştinţă ca imobilul să fi avut…
Vezi articolul

Mesajul Ligiei Deca pentru profesorii și angajații din școli care vor ieși la protest marți, pe contrasens cu cel al Guvernului din care face parte: Îi respectăm, suntem alături de ei, ne dorim ca ei să aibă sprijinul financiar pentru a-și desfășura meseria așa cum vocația le-o cere și așa cum avem cu toții nevoie

Ministrul Educației, Ligia Deca, a spus că este alături de profesorii și angajații care vor merge marți la protestul din Capitală, unde este programat un marș la care s-au anunțat…
Vezi articolul