Părinții, obligați să citească și să respecte Regulamentul de ordine interioară al școlii. Școlile, obligate să îl publice și online după ce îl actualizează în prima săptămână de cursuri

9.151 de vizualizări
Foto: Pixabay.com

Începerea noului an școlar vine cu o cerință obligatorie pentru părinți: să citească regulamentul de ordine interioară și să se asigure de respectarea lui, potrivit Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar 2024 (ROFUIP). Odată cu lansarea „Planului național de combatere a violenței școlare„, regulamentul de ordine interioară din școli va conține reguli referitoare la acest subiect.

„Respectarea prevederilor regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţii de învăţământ de către personalul didactic, didactic auxiliar, administrativ, elevi și părinți/reprezentanți legali este obligatorie. Nerespectarea regulamentului constituie abatere şi se sancţionează conform prevederilor legale”, este menționat la art. 2, al. 9, din ROFUIP 2024.

Pentru transparență, regulamentul de ordine interioară va fi publicat pe website-ul unităților de învățământ: „Regulamentul de ordine interioară se aduce la cunoștința publicului, prin intermediul site-urilor proprii, într-o secțiune specială, și prin orice altă formă de comunicare publică existentă la nivelul unității de învățământ”, este menționat la art. 2, al. 12, din ROFUIP 2024.

Ce este Regulamentul de ordine interioară?

Regulamentul de ordine interioară este un set de norme și reguli specifice fiecărei unități de învățământ, care detaliază drepturile și obligațiile elevilor, ale părinților și ale cadrelor didactice. Documentul include prevederi referitoare la:

  • Comportamentul elevilor
  • Comportamentul elevilor față de profesori și personalul școlii
  • Participarea la ore
  • Codul vestimentar
  • Utilizarea telefonului mobil și a altor dispozitive electronice
  • Sancțiuni

Multe dintre aceste reguli sunt preluate din ROFUIP și din Statutul Elevului.

Noutăți în Regulamentul de ordine interioară

Noutățile sunt legate, în special, de reguli menite să combată violența școlară, în contextul lansării „Planului național de combatere a violenței școlare”. Regulamentul de ordine interioară trebuie actualizat, în prima săptămână de cursuri, conform calendarului din Plan, pentru a include măsuri specifice de prevenire și gestionare a violenței.

Regulile actualizate vor include:

  • Prevenirea bullying-ului: introducerea unor programe educaționale pentru elevi, părinți și profesori despre bullying și consecințele acestuia;
  • Proceduri clare de raportare: elevii și părinții vor avea acces la canale sigure și confidențiale pentru a raporta actele de violență;
  • Intervenții și suport: măsuri de intervenție rapidă și suport psihologic pentru victime și consiliere pentru agresori;
  • Campanii de conștientizare: organizarea de campanii și activități pentru promovarea unui comportament non-violent.

De asemenea, părinții sunt încurajați să discute cu copiii despre importanța respectării regulilor și să colaboreze cu profesorii în cazul în care apar probleme disciplinare.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Taxa de participare a României la studiul internațional TALIS în 2025 și 2026, în valoare de aproximativ 50.000 de euro, va fi achitată aproape integral printr-un grant din partea Comisiei Europene – proiect HG

Taxa de participare a României la Studiul Internațional pentru Procesul de Predare-Învățare (TALIS) de anul viitor, dezvoltat de OCDE, în valoare de aproape 50.000 de euro, va fi achitată în…
Vezi articolul

Bogdan Cristescu, directorul Centrului de Curriculum și Evaluare: Rolul modelelor de subiecte pentru examene este de crea predictibilitate, de a obișnui elevul cu condițiile de examen. Există foarte des confuzia cu teste de antrenament / Modul de folosire este problema: Testele sunt un instrument bun de recapitulare, nu un instrument bun de învățare

Bogdan Cristescu, directorul Centrului Național de Curriculum și Evaluare a spus că trebuie făcută diferența dintre modelele de subiecte care reprezintă predictibilitate, adică forma examenului și teste de antrenament. „Există…
Vezi articolul