Parlamentul European presează, într-un proiect de rezoluție, pentru investiții mai mari în educație și cercetare la nivelul UE

1.504 vizualizări
Noul program Erasmus+ pentru 2021-2027
Foto: Comisia Europeană
Parlamentul European a dezbătut în plen, luni seară, un proiect de rezoluție privind viitorul educației în contextul pandemiei Covid-19, prin care cere forurilor comunitare să coopereze mai mult în domeniul învățământului și să aloce fonduri mai mari fondurilor de profil. Documentul critică reducerile bugetare aplicate programelor de cercetare eși educație în cadrul viitorului cadru financiar multianual și își reafirmă cererea de triplare a bugetului pentru programul Erasus+, comparativ cu perioada 2014-2020.

Rezoluția propune să fie analizate noi inițiative comunitare, cum ar fi crearea unei Universități Online Europene, dar și ca autoritățile comunitare să intervină pentru a ameliora problemele legate de accesul la infrastructură și echipamente pentru predarea online, având în vedere că “încă avem în Europa elevi și studenți fără acces la educație digitală”. Documentul solicită și investiții pentru întărirea oportunităților de dezvoltare profesională pentru profesori.

Textul moțiunii mai cere comisiei să colecteze și să publice date din țările membre cu privire la impactul pandemiei asupra educației la distanță.

Și afirmă că este nevoie de o nouă abordare în elaborarea de politici educaționale, în care să fie implicate toate părțile interesate, de la profesori, elevi și părinți la comunitatea de afaceri, societatea civilă și autorități locale.

Aceeași moțiune mai spune că acum este timpul să fie modernizate curriculele și metodele de învățare și încurajează statele membre să adopte digitalizarea și inovarea.

Pe seama acestui document, care urmează să fie aprobat oficial de PE, europarlamentarul român Victor Negrescu afirmă, într-un comunicat de presă:

  • „Regretăm sincer că s-au propus, de către Consiliu, reduceri bugetare tocmai în cazul acelor programe care sprijină politicile de educație și formare.  Reiterăm apelul nostru în favoarea triplării bugetului Erasmus+, încurajând în același timp statele membre să suplimenteze considerabil cheltuielile publice pentru educație și Comisia Europeană să acorde prioritate educației și formării profesionale în planul de redresare economică, unii dintre noi solicitând chiar o alocare de 10% din bugetul aferent. Educația este un drept, iar accesul la educația digitală nu ar trebui să mai reprezinte un privilegiu! Prin urmare, cerem Consiliului și Comisiei să prezinte o evaluare transparentă și completă a impactului acestei crize. Este esențial să acționăm bazându-ne și pe lecțiile învățate pe durata acestei pandemii”.

Citește și: Bugetul viitorului program-cadru UE Orizont Europa – redus de miniștrii cercetării. Mingea e acum în terenul Parlamentului European. Cristian Bușoi, MEP: Cerem un buget ambițios


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
directoare Liceul Lazar

Aproape 250 de elevi de la clasa a XII-a merg doar 3 zile pe săptămână fizic, la școală, pe un orar flexibil “de tip american“, în care mai fac doar materiile pentru Bac. Proiectul pilot de la Colegiul “Gheorghe Lazăr”, caracterizat de directoare după un semestru și jumătate de aplicare: Elevii vin cu plăcere la ore, nu mai sunt stresați

În septembrie 2021 Colegiul Național ”Gheorghe Lazăr” a devenit “școală pilot“ prin ordin al ministrului Educației, proiect prin care, în semestrul al II-lea, elevii de clasele a XII-a vor face…
Vezi articolul

Cazul de la Școala Nicolae Titulescu. Există o plângere cu rezultat din partea parchetului de clasare și încă una care este în cercetare la acest moment. La Inspectoratul Școlar a fost depusă sesizare astăzi, la ora 8:50, susțin Sorin Ion și Vlad Drinceanu

„Am adus aici echipa de control de la Inspectoratul Școlar al Municipiului București, prin urmare nu dau verdicte înainte de a verifica. Există o plângere cu rezultat din partea parchetului…
Vezi articolul

Profesorii care și-au echivalat titlul de doctor cu gradul didactic I nu primesc sporul de doctorat, indiferent de data la care au obținut titlul / Prevederea se aplică și profesorilor cu funcții de conducere din ISJ-uri, CCD-uri și școli

Profesorii care au obținut gradul didactic I prin echivalarea cu titlul științific de doctor nu primesc sporul de doctorat, indiferent de data la care au dobândit titlul. Aceeași prevedere se…
Vezi articolul

Eseul cu particularitățile unei poezii de Mihai Eminescu, subiectul cel mai dificil și cu cel mai mare punctaj de la Bacalaureat, a fost identic cu cel dat anul trecut, pentru elevii de la real și tehnologic care au susținut azi examenul cu varianta de rezervă

Varianta de rezervă pentru proba de Limba și literatura română la bacalaureat 2023, sesiunea august, a fost folosită de Ministerul Educației pentru câțiva elevi care au susținut examenul după-amiază, imediat…
Vezi articolul