Patriarhul Daniel, către Monica Anisie: Lipsa evaluării elevilor la ora de Religie constituie un afront adus acestei discipline

10.646 de vizualizări
Foto: Mircea Florescu – Basilica.ro
Patriarhul Daniel i-a trimis ministrului Educaţiei, Monica Anisie, o scrisoare în care reafirmă importanţa orei de Religie în planurile-cadru pentru ciclurile primar, gimnazial şi liceal şi subliniază că lipsa evaluării elevilor sau alternativele la notă constituie „un afront” adus statutului acesteia ca disciplină şcolară, potrivit G4Media.ro.

„Reafirmăm importanţa prezenţei disciplinei şcolare Religie în trunchiul comun, în planurile-cadru pentru învăţământul primar, gimnazial şi liceal. (…) Religia constituie parte integrantă şi definitorie a culturii europene. Fără cunoştinţele referitoare la aceasta nu putem înţelege istoria şi cultura acestui continent. De aceea, în aproape toate ţările europene, Religia se predă în cadrul sistemului de învăţământ public. Valorile oferite de educaţia religioasă sunt reper spiritual esenţial şi liant existenţial între toate cunoştinţele dobândite prin studiul celorlalte discipline şcolare”, afirmă patriarhul, potrivit basilica.ro.

Lipsa evaluării elevilor la ora de Religie sau găsirea unor soluţii alternative la notă constituie un afront adus statutului acesteia ca disciplină şcolară. Nota funcţionează ca un stimulent al învăţării atât în sens pozitiv („învăţ ca să iau o notă mare”), cât şi negativ („dacă nu mi se pun note, de ce să mai învăţ?”). Corelat cu acest rol de motivare, nota este apreciată de elevi şi profesori ca un barometru al strădaniei elevilor. Efortul depus de elevi în acumularea de cunoştinţe şi în formarea de atitudini şi conduite moral-religioase se cere răsplătit şi valorizat, susține șeful BOR.

Citește articolul complet pe G4Media.ro


11 comments
  1. Religia nu are ce căuta în școli! Punct!

  2. Religia nu are ce căuta în programa școlară… In special cea ortodoxă… Să nu se uite că în România post decembristă au apărut pe lângă cultele religioase să le spunem clasice și cele neopotestante … Așa că îndoctrinarea cu ortodoxie nu este un plus ci un mare zid între copii . Patriarhul Daniel ar trebui să își vadă de treburile lui și să își rezolve problemele din propria curte…

    1. Atunci te invit să te întorci înapoi în comunism. Pentru ca înainte de comunism se studia religia în școli. Fiind actualmente democrație, lasă elevii care vor să studieze religia în școli și să primească note să se bucure, în libertate, de aceste drepturi. Doamne ajută!

  3. Religia nu are ce căuta în programa școlară… In special cea ortodoxă… Să nu se uite că în România post decembristă au apărut pe lângă cultele religioase să le spunem clasice și cele neopotestante … Așa că îndoctrinarea cu ortodoxie nu este un plus ci un mare zid între copii

  4. „(…)Valorile oferite de educaţia religioasă sunt reper spiritual esenţial şi liant existenţial între toate cunoştinţele dobândite prin studiul celorlalte discipline şcolare(…)” Care valori?? Iar religia predata in Romania nu este o disciplina, nu e o stiinta, ci e doctrina, pura doctrina, din cauza careia ajung copiii sa nu MAI creada in Dumnezeu! Iar asta descalifica Religia care se face in prezent in scoli.
    A ajuns un compromis stupid pentru „cresterea mediei”: „haideti, veniti la religie ca nu strica o medie in plus de 10, ajuta la bursa!” Jalnic!

  5. Din perspectiva unui elev ora de religie este total inutilă in fiecare an învăț aceleași chestii si pe unii elevi nici nu ii intereseaza si nici nu mai spun că unii elevi nici nu cred in Dumnezeu si noi ii forțăm sa stea la această oră inutilă.

  6. S-a ales praful de evaluare în general, se știe foarte bine pe ce se iau mediile de 10 în multe dintre cazuri, la toate materiile…De aceea – și neîncrederea totală a elevilor și părinților în evaluatori și evaluare. Oamenii contestă cu tupeu pentru că știu ei de ce.
    Așa că nu se știe cine pierde și cine câstigă dacă nu se mai evaluează religia. Oricum toți luau 10, deși nu stiau nici „Tatăl nostru”, iar de pregătirea „teologilor” de la catedră nu mai zicem nimic..E și păcat să ajungă să vorbească despre Dumnezeu oameni atât de înguști la minte și cultură. Mă rog, dacă știu unde să-și pupe inspectorii îi vezi și cu gradație de merit. Dar ce așteptări să mai avem de la un sistem de ,,pepsiglas”?

    1. O mama oarecare tu te ai nascut frustrata. Acum si preotii de la catedra au pregatire indoielnica. La tine toti sunt prosti si nepregatiti. Nu, religia nu trebuie sa fie obligatorie, intr-adevar, dar notata cu ceva, un calificativ.

  7. In loc sa vina și sa spună ca ar fi bine sa se înceapă scoala, ca elevii au nevoie de educație, pe el îl doare de religie. Ne meritam soarta asta de mizerie!

  8. Religia este o disciplina opțională după cunoștințele mele, elevul are dreptul să aleagă sa participe sau nu la aceasta disciplină.Despre ce vorbește B.O.R.? Copilul are dreptul la libera alegere,participă sau nu. B.O.R.-ul nu cunoaște aceste legi a educației?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENTE „Aici s-a ucis! Călcați cu respect, aici e sânge” – Mesajele Revoluției de pe clădirea Universității din București vor fi protejate cu ajutorul mai multor soluții, în funcție de starea lor – Instituția a prezentat studiile tehnice pentru conservarea semnelor de la Revoluție, în proiectul de reabilitare a Palatului UB

Patru tipuri de înscrisuri, mesaje, urme de proiectile și alte semne ale Revoluției din 1989 au fost identificate în diverse părți ale Palatului Universității din București, situații în care au…
Vezi articolul

Programele Naționale „Vouchere culturale pentru elevi“, cu o valoare de 250 de lei, și „O carte pentru fiecare elev”, prevăzute în Legea Educației dar amânate deja de 2 ani, sunt exclusiv responsabilitatea Ministerului Educației, spune directorul Asociației Editorilor din România / Mihai Mitrică: Există modele care funcționează în Franța, Republica Moldova sau Italia

Mihai Mitrică, directorul Asociației Editorilor din România, atrage atenția că Programele Naționale „Vouchere culturale pentru elevi”, cu o valoare de 250 de lei, și „O carte pentru fiecare elev”, prevăzute…
Vezi articolul