Patru universități din Târgu Jiu, Craiova, Constanța și Târgoviște se numără printre membrii celor 14 noi alianțe Erasmus+, anunță Comisia Europeană

4.499 de vizualizări
Foto: © Kasto80 | Dreamstime.com
14 noi alianțe universitare au fost adăugate pe 28 iunie în cadrul programului Erasmus+, a anunțat Comisia Europeană. Fiecare nouă alianța va primi 14.4 milioane euro pentru o perioadă de 4 ani, potrivit comunicatului. Universitățile Constantin Brâncuși din Târgu Jiu, Universiatea din Craiova, Universitatea Ovidius din Constanța și Universitatea Valahia din Târgoviște sunt membre în 4 dintre cele 14 noi alianțe universitare create în cadrul programului extins al Uniunii Europene, Erasmus+.

Noile alianțe se adaugă la cele 50 deja existente. Acestea urmăresc facilitarea mobilităților în peste 560 de instituții de învățământ superior de toate tipurile, potrivit Comisiei Europene. Prin apelul Erasmus+ European Universities s-a format și o Comunitate de Practică – Forum of European Universities for All – ce aduce împreună 17 universități din Europa.  Aceste structuri își vor începe activitatea toamna viitoare.

Cele 64 de alianțe includ 35 de state membre, inclusiv din Uniunea Europeană, plus Albania, Bosnia și Herțegovina, Islanda, Muntenegru, Republica Macedonia de Nord, Norvegia, Serbia și Turcia.

România se laudă cu 4 universități, care s-au alăturat în 4 alianțe.

  • Universitatea Constantin Brâncuși din Târgu Jiu face parte din alianța Applied, Connected, Entrepreneurial and Engaged;
  • Universitatea din Craiova se alătură alianței European University for Cross-Border Knowledge Sharing;
  • Universitea Ovidius din Constanța este parte a alianței Regional Transition Equality, Mobility, Inclusion, and Sustainability;
  • Și Universitatea Valahia din Târgoviște se alătură proiectului ca membru al alianței Knowledge and Creativty European University.

Scopul alianțelor este de a facilita competiția între universități la nivel international, precum și de a promova importanța valorilor și identității europene. Rezultatele așteptate sunt crearea unei strategii de educație comune la nivel european și asigurarea de locuri de muncă internaționale, potrivit comunicatului Comisiei Europene.

2200 de parteneri asociați lucrează pentru a facilita mobilitățile Erasmus+, de la ONG-uri până la autorități locale și regionale, precum și instituții de învățământ superior din Procesul Bologna. ,,Spre exemplu, aproape 40 de insituții de învățământ superior din Ucraina sunt parteneri asociați’’, potrivit Comisiei Europene.

Iată care sunt noile alianțe:

  1. Applied, Connected, Entrepreneurial and Engaged – European University
  2. European University for Cross-Border Knowledge Sharing
  3. Alliance for Regional Transition, Equality, Mobility, Inclusion, and Sustainability
  4. A European University for Resilient, Sustainable, Inclusive and Beautiful Regions
  5. Cultivating Holistic Sustainable Collaborations: Engaging Excellence in European Universities
  6. Empowering the Margins of Europe through Regional and Global Engagement
  7. The European University of Islands, Ports and Coastal Territories
  8. European University on AI in Curricula, Smart UniverCity and (Return)Mobility
  9. Higher Education for Resilience-Oriented and Empowered Societies
  10. Knowledge and Creativity European University
  11. The learner-centred, inclusive, digital and green Open European University for the strengthening of the European Higher Education Area
  12. The European University for Future Cities
  13. Smaller (strategic) Universities Network for Regional Innovative and Sustainable Evolution
  14. UNINOVIS DATA FOR L.I.F.E.

Printre cele mai active țări în cadrul acestor alianțe se numără Franța, cu 13 universități partenere, urmată de Polonia, Portugalia și Spania, fiecare cu 9 universități membre, potrivit rezultatelor European Universities 2024 Erasmus+ call.

O altă noutate este reprezentată de formarea unei Comunități de Practică. Alianța din cadrul acesteia, Forum of European Universities for All, este formată din 17 universități din Germania, Spania Italia, Franța, Finlanda, Belgia, Austria, Irlanda și Olanda, arată aceleași rezultate.

Comunitatea de Practică urmărește să readucă învățarea reciprocă între studenții din universitățile europene. Această comunitate promite să încurajeze promovarea unor rezultate și modele din învățământul superior în toate universitățile partenere, mai transmite Comisia Europeană.

Foto: © Kasto80 | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Atribuțiile inspectoratelor școlare în privința concursului național de Titularizare 2024, potrivit unui ordin de ministru / Proba scrisă are loc pe 17 iulie

Inspectoratele școlare asigură instruirea profesorilor evaluatori din comisiile de evaluare/soluţionare a contestațiilor în vederea utilizării platformei informatice pentru evaluarea lucrărilor scrise în cadrul concursului national de Titularizare 2024, potrivit unui…
Vezi articolul

Daria-Maria Bălan, singura elevă din Vâlcea cu media 10 la BAC 2024: Faptul că am fost constantă în acest proces de învățare m-a ajutat să am certitudinea că pot parcurge toată materia până la examen

Singura medie de 10 la BAC 204 din județul Vâlcea (n. red înainte de soluționarea contestațiilor) a fost obținută de Daria-Maria Bălan, absolventă a Colegiului Național de Informatică „Matei Basarab”…
Vezi articolul

„Școala altfel” și „Săptămâna verde” să fie integrate în trunchiul comun, în anul școlar 2023-2024, propune președintele Federației Asociațiilor de Părinți, Iulian Cristache

Președintele Federației Asociațiilor de Părinți, Iulian Cristache, a declarat pentru Edupedu.ro că va propune ca „Școala altfel” și „Săptămâna verde” să fie integrate în trunchiul comun, în anul școlar 2023-2024,…
Vezi articolul

Daniel David, Ministrul Educației și Cercetării despre consilierii școlari: „Avem de lucru să redefinim ce înseamnă psiholog școlar / Nu trebuie să fie toți consilierii psihologi, fiindcă este nevoie și de sociologi sau pedagogi”

Nu toți consilierii școlari sunt psihologi calificați și că rolul acestora trebuie clarificat, apreciază Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David. El a explicat că unii consilieri au atribuții legate preponderent…
Vezi articolul