VIDEO Webinar gratuit – FOMO și presiunea asupra tinerilor de a fi mereu online

3.045 de vizualizări
Foto: Captura Salvati Copiii
„Pe vremea mea, copiii se jucau toată ziua în parc, alergau, construiau, își foloseau imaginația! Acum stau toată ziua cu ochii în telefon și își trimit emoticoane pe chat în loc să vorbească direct.” Mulți părinți sunt exasperați de rolul uriaș pe care rețelele de socializare online (precum Facebook, Instagram, Tik Tok, Snapchat, Telegram și altele) îl au în viața copiilor și simt că uneori aceștia reacționează exact ca persoanele dependente de substanțe interzise. Puțini tineri se simt în largul lor când nu au conexiune la internet sau sunt nevoiți să petreacă mult timp într-un loc în care folosirea telefonului este interzisă. De multe ori percep acest lucru ca pe o pedeapsă și nu reușesc să se concentreze la teme ori să se bucure de alte activități, ca și cum ar fi constant ceva mult mai important care se petrece ONLINE. 

Alți adulți înțeleg bine fenomenul, pentru că și ei la rândul lor petrec mult timp urmărind postările noi, amuzante, interesante ale prietenilor sau influencerilor. Iar întrebarea care apare este: cât este distracție și cât este distragere de la decizii importante sau situații stresante din viața de zi cu zi? 

Pentru a afla de ce suntem atât de fascinați de rețelele sociale și cum putem să ajungem la un echilibru sănătos între online și offline, Salvați Copiii România a organizat un webinar live pe pagina de Facebook Salvați Copiii cu tema „FOMO (Fear of Missing Out) – Cum gestionăm presiunea de a fi mereu online în rețelele sociale?

Părinții, cadrele didactice, terapeuții, asistenții sociali și lucrătorii de tineret – cu toții au fost invitați să adreseze întrebări despre acest subiect la adresa ajutor@oradenet.ro sau în direct în zona de comentarii a evenimentului online.

Dintr-un studiu recent al Organizației Salvați Copiii reiese că 4 din 10 copii navighează deseori fără un scop anume, 1 din 3 copii petrece mai puțin timp cu familia sau făcând lucruri pentru școală, iar 1 din 10 copii preferă să nu mănânce sau să nu doarmă pentru a fi online.  

Vom vorbi despre:

  • Cum funcționează rețelele sociale de fapt? De ce îi atrag așa mult pe tineri? Ce capcane ascund?  
  • Care e vârsta potrivită pentru a avea cont pe rețele de socializare? 
  • Câte ore pe zi este acceptabil să socializeze online un copil, în funcție de vârstă? Când putem vorbi de o dependență de rețele sociale? 
  • Cât de mult sunt afectate rezultatele școlare de această dificultate de concentrare la lecții și la teme?  
  • Cum ne convingem copiii că socializarea offline este și ea foarte importantă? Ce efecte au pedepsele precum confiscarea telefonului? 

Participarea a fost gratuită și nu a necesitat înregistrare prealabilă.

_________

De-a lungul celor peste 12 ani de activitate, prin programul “Ora de net”, Salvați Copiii a derulat activități de informare, prevenire și consiliere pentru copii și părinți, a colaborat cu autorități centrale și locale, alături de care a inițiat programe de studiu naționale și a implementat activități inter-disciplinare la nivel regional. Peste 550.000 de copii și 150.500 de adulți (cadre didactice, părinți și specialiști) au fost implicați în activități educaționale din 2008 până în prezent. 

Acest eveniment face parte din seria „Părinte responsabil în era digitală”, derulat de Organizația Salvati Copiii și Nepi RockCastle.


3 comments
    1. Pur și simplu îi impuneți restricții. Fără alte comentarii… Vă recomand un abonament la Kaspersky Safe Kids. Nu e mai mult de 35 de lei pe an.

    2. Iubeste-l și arata-i asta! Petrece mult timp cu el, ascultă-l indiferent ce îți povestește. Pune-i întrebări despre ceea ce îl interesează. Atenție, chiar dacă îți zice doar despre jocuri într-o prima faza. Nu îl critica, corecta, fără strambari din nas și fără “dar hai sa mai povestim și despre alt ceva”. Încet încet văzându-se interesata de interesele lui, la un moment dat se va simți dator sa se intereseze și despre ce îți place ție. Moment în care introduci jocuri de cărți, de citit pe roluri, activități în aer liber etc. Gata.Atat.Vei vedea ca în maxim o luna de zile vei avea un copil care va fi interesat mai mult de tine ca de calculator. Copii care sunt mereu pe gadgeturi sunt sau se simt neglijați, părăsiți. De aceea prefera realitatea virtuala fata de cea reala. Acolo cineva se joaca cu ei: calculatorul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mircea Miclea: Proiectele legilor Educației au ieșit așa de prost pentru că în spatele lor este un proiect, România Educată, al președinției, care din păcate este complet dezamăgitor, aș spune foarte clar – incompetent

Proiectele legilor educației lansate de Ministerul Educației în vara acestui an “au ieșit prost”, iar asta deoarece proiectul prezidențial din spatele lor, România Educată, “este complet dezamăgitor, aș spune foarte…
Vezi articolul

DOCUMENT Învățământul profesional, obligatoriu pentru elevii care dau Evaluarea Națională anul acesta și nu obțin media de admitere 5. Comisia de Dialog Social a avizat propunerea Ministerului Educației

Elevii care intră anul acesta clasa a VIII-a, susțin Evaluarea Națională 2020 și nu obțin media 5 ar urma să fie obligați să meargă la învățământul profesional. Propunerea aparține Ministerului…
Vezi articolul

DOCUMENT Granturi de câte 8 milioane de euro pentru universități ca să construiască noi spații de cazare, de cantină, de recreere și lectură. Condiție: cel puțin 40% din aceste locuri vor fi rezervate studenților din medii defavorizate

Universitățile pot obține granturi de câte 8 milioane de euro pentru construcția de noi spații de cazare, de cantină, de recreere și lectură din campusurile universitare, conform unui apel al Ministerului Educației.…
Vezi articolul

Cîmpeanu, „îngrijorat” că până 1 octombrie e prea puțin timp pentru o nouă lege a Educației, bazată pe „România Educată”. Cîțu: „Este un proiect prea important ca să nu ne ținem noi de termene”

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat, în cadrul ședinței de joi a Comitetului interministerial pentru monitorizarea implementării Proiectului ”România Educată”, că „s-ar putea să avem șansa să ne ținem de…
Vezi articolul