Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)

2.810 vizualizări
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.

Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă.  L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care  tinerii pot  să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire

Silvia Bogdan, Președinte Școala de Valori și Coordonator al Departamentului Educație-Cercetare relatează:

„Cercetând tot mai aprofundat caracteristicile generaționale, la Școala de Valori, am ajuns să credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire. Această forță îi face pe cei maturi să fie inovativi, să se reinventeze și să acceseze resursele viitorului, în timp ce, pe cei mai tineri îi ajută să exploreze, să înțeleagă realitatea din jurul lor și să gândească în perspectivă. Mânați înainte de această filozofie, am descoperit modurile inedite în care beneficiarii noștri învăță împreună, se străduiesc să reflecteze individual la propriul proces educațional, integrează prin feedback lecțiile învățate dar și colaborează unii cu ceilalți pentru a înțelege contextul prezent. Toate acestea, îi motivează pe beneficiarii noștri să contribuie la dezvoltarea unei societăți mai reflective, agile și armonioase, iar pe noi, ne onorează, ne provoacă să fim mai buni în ceea ce facem și totodată, ne responsabilizează față de misiunea pe care o avem în societatea contemporană.

O nouă viziune – colaborarea, cooperarea și schimbul de experiență între cele 4 generații active astăzi în piața muncii – ne inspiră în a crea spații educaționale prielnice pentru ca fiecare dintre beneficiarii noștri să poată învăța cum să se reinventeze în fiecare zi, pentru a deveni mai competenți astăzi față de cei de ieri. Iar pentru a crește, cu toții știm deja că avem nevoie de abilități relevante și concrete pentru viața reală, pentru a trăi în bunăstare, dar și pentru a contribui asiduu în procesul de obținere a prosperității celorlalți. 

La Școala de Valori adresăm nevoile educaționale ale beneficiarilor noștri și le proiectăm în viitor pentru a fi mai relevante pentru societatea hiper-digitalizată, lucrând cu propriul cadru de competențe-cheie, creat special de noi pentru de a duce educația centrată pe valori la următorul nivel. De aceea, odată cu pandemia, am adăugat în portofoliul nostru utilizarea instrumentelor, nu doar digitale, create în comunitățile gestionate, susținute și facilitate de Consiliul Europei, respectiv de Comisia Europeană.”

6 competențe cheie adresate prin programele organizației

Prin intermediul programelor sale, Școala de Valori adresează 6 competențe cheie, pe care beneficiarii pot să și le dezvolte sau să și le îmbunătățească: competențe personale, sociale și de a învăța să înveți, competențe de cetățenie activă, responsabilitate socială și cultură democratică, competențe antreprenoriale și intraprenoriale, competențe de conștientizare și exprimare culturale și competențe în domeniul științei, tehnologiei și inginerie și competențe digitale.

Ana-Maria Trăistaru are 24 de ani și a participat la mai multe ediții ale proiectului Bursele stART. Ana a colaborat în nenumărate proiecte de grafică și cu Școala de Valori. A absolvit Universitatea Națională de Arte, FADD, secția grafică design. „Pentru mine experiența în Școala de Valori a fost plină de provocări. Am cunoscut numeroși oameni care m-au ajutat în tot parcursul meu de la vârsta de 15 ani și până aproape de 20 de ani. Pasionată fiind de animație și ilustrație, am găsit suportul necesar pentru a mă dezvolta și am participat la diverse proiecte care m-au ajutat pe parcurs să fiu unde sunt astăzi. Fac animație, fac ilustrație și artă clasică. Susținerea primită pentru pasiunea mea a contat foarte mult.”  ( Bursele stART )

Manuel Cazac are 27 de ani și este manager de Programe, în cadrul Camerei de Comerț Americană în România (AmCham România): „Școala de Valori a fost parte din toată formarea mea în liceu: din clasa a IX-a până în clasa a XI-a am participat, în fiecare an, la cel puțin un program al Școlii de Valori. Cu ce am rămas, după aproape 10 ani de la ultimul program la care am participat, sunt oamenii pe care i-am cunoscut și pe care i-am reîntâlnit în parcursul meu profesional, în diferite poziții, mulții dintre ei chiar în poziții de decizie.

Școala de Valori a fost, pentru mine, un spațiu de învățare și experimentare, care cred că a jucat și un rol important în decizia de a urma un drum profesional la intersecția mediului public, mediului privat și societății civile.” ( „Gândește pentru tine”, atelier Think Ahead (2013), GROW (2014), Excepționlii (2015) „Siemens Generația XYZ” (2015).

Proiectele derulate de asociație au beneficiat de sprijinul a peste 5.000 de voluntari din diverse domenii socio-profesionale și de toate vârstele. De-a lungul timpului, organizația a colaborat cu parteneri care susțin educația centrată pe valori. Împreună, am reușit să transformăm visurile tinerilor în realitate.

Despre Școala de Valori

Școala de Valori este o organizație non-guvernamentală și non-profit, înființată în 2009, care oferă tinerilor și profesorilor din mediul preuniversitar experiențe de dezvățare a convingerilor și comportamentelor disfuncționale și reînvățarea unor noțiuni care pun accentul pe identificarea potențialului individual, dezvoltarea competențelor pentru viață și creșterea abilității de a lucra colaborativ, multidisciplinar și multigenerațional pentru a transforma societatea actuală într-una centrată pe valori sănătoase.

Din 2010 până în 2023, este vorba despre 164.234 de tineri și 11.916 profesori.

Găsiți mai multe informații despre Școala de Valori pe pagina de Facebook, Instagram, TikTok și Linkedin, dar și pe Youtube .

Citește și:
„TechBintZi”- proiectul prin care elevii au convins primăria să reorganizeze parcul din localitate și au dobândit astfel competențe de implicare civică (P)

1 comment
  1. Da, și eu apreciez munca lor!
    Felicitări!
    Vreau să continui colaborarea, lucru pe care l-am făcut cunoscut!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de World Vision România

Aproape jumătate din adolescenții chestionați de World Vision România consideră că profesorii lor sunt puțin sau deloc pregătiți să-i informeze despre cum se pot feri de abuzurile sexuale. Director de școală: Acum 7-8 ani, aveam fete de clasa a VIII-a așteptate de mașini la gardul școlii și era nevoie să le ducem acasă

Aproape jumătate din adolescenții participanți la un sondaj realizat de World Vision România consideră că profesorii lor nu sunt deloc pregătiți să le vorbească despre cum se pot feri de…
Vezi articolul