Potențialul fetelor de a învăța matematica la nivelul dorit este subminat de stereotipurile de gen și de discriminare – studiu UNICEF cu date din peste 100 de țări

752 de vizualizări
Foto: © Lunamarina | Dreamstime.com
Diferențele dintre băieți și fete, când vine vorba despre competențele la matematică cresc la nivel mondial, în condițiile în care stereotipurile de gen și discriminarea pe bază de sex afectează în special fetele și le subminează potențialul de învățare, arată un nou raport internațional publicat săptămâna aceasta de UNICEF.

Raportul, bazat pe date culese prin diverse studii în peste 100 de țări și teritorii, arată că băieții au cu 30% mai multe șanse decât fetele să obțină competențele pe care le doresc la matematică.

La această situație contribuie stereotipurile și ideile preconcepute ale multor profesori, părinți și colegi, potrivit cărora fetele ar fi mai puțin capabile să înțeleagă matematica. Aceste stereotipuri sunt aduse la cunoștința fetelor de mici, ceea ce le subminează încrederea în sine și le plasează pe o pantă a eșecului, spune raportul UNICEF:

  • Studiul arată că băieții au mai multe șanse, în medie, să încerce să obțină locuri de muncă în domeniul matematicii, organizația apreciind că situația previne dezvoltarea, pe piața muncii, a unui volum de talent suplimentar pe care l-ar aduce fetele în domenii precum tehnologia, ingineria sau științele matematice.

Potrivit directorului executiv UNICEF, Catherine Russell, “fetele pot la fel de bine ca băieții să învețe matematica, ceea ce le lipsește este șansa egală să obțină aceste abilități”.

Citește și:
Științe: Lipsa de sprijin și stereotipurile de gen, nu lipsa de interes fac ca fetele să fie mai puțin înclinate spre studiul fizicii decât băieții – experte britanice
Elevii tind să se considere fie “buni la mate”, fie “buni la citire” chiar dacă sunt buni la ambele, iar această impresie le influențează deciziile pe parcursul vieții – studiu
VIDEO Nu există diferențe între băieți și fete în inteligență sau în domenii cognitive specifice care să fie relevante pentru o carieră în IT – Andrei Miu, profesor de neuroștiințe cognitive
Fetele sunt de obicei încurajate să participe la activități mai degrabă cognitive sau artistice, prin comparație cu băieții, care sunt încurajați către activități fizice sau STEM (știință, tehnologie, inginerie și matematică) – studiu realizat la inițiativa Grupului LEGO
Fata profesoară, băiatul polițist. Cât de puternice sunt diferențele de gen și stereotipurile impuse de societate, în formarea imaginii despre viitor a copiilor preșcolari? Chiar mai puternice decât mediul social și economic – raport OECD

Foto: © Lunamarina | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


2 comments
  1. Până când am citit cu atenție articolul sursă și apoi am aruncat o privire pe celelalte articole ale ONU și ale UNICEF nu am avut habar cât de profund socialiste sunt aceste două organizații mondiale. Acum nu îmi mai este de mirare de ce lumea este global în colaps.
    Articolul începe cu o afirmație din burtă (nedemonstrată), continuă cu o factualitate și apoi se trag concluzii tot din burtă. În plus au îndrăzneala să sugereze că afirmația de început cât și concluziile organizației se bazează pe acea factualitate prezentată.
    Ca bonus, ni se bagă pe gât un concept controversat prezentat eronat.
    Să începem cu factualitatea :
    “The report features new data analyses covering more than 100 countries and territories, which reveal in headline terms, that boys are up to 1.3 times likely to get the maths skills they need, compared to girls.”
    Nimic de contrazis aici, e foarte posibil, mai ales daca studiul este de anvergură largă și desfășurat pe o perioadă suficient de lungă de timp, să fie exactă concluzia.
    De aici începe însă ridicolul :
    “The report raises the alarm on how issues of sexism and gender stereotypes have undercut the potential of girls in the classroom. ”
    Păi stați un pic, raportul parcă vorbea de diferența de asimilare a matematicii dintre băieți și fete, să înțeleg că studiul a inclus de fapt un alt studiu social, prin care în fiecare din cele 100 de țări s-au analizat stereotipurile legate de sex si identitate de gen?!?
    Dar mai mult “îmi plac” “concluziile” organizației (nu ale studiului așa cum se sugerează în mod fals în articol) prezentate în articol :
    “Girls have an equal ability to learn mathematics as boys – what they lack is an equal opportunity to acquire these critical skills,” said UNICEF Executive Director Catherine Russell.

    “We need to dispel the gender stereotypes and norms that hold girls back – and do more to help every child learn the foundational skills they need to succeed in school and in life.”
    De ce îmi place, căci deși nu am cum să contrazic afirmația că fetele dețin aceeași abilitate de a asimila matematica, această afirmație nu numai că nu este demonstrată factual ba mai mult, conform studiului prezentat (factualitatea), se pare că în realitate nu e chiar așa cum zic acești fantastici socialiști … 😓
    Colac peste pupăză, intră în ridicol dându-și singuri cu tesla în cap, pornind de la ideea de bază a diferențelor dintre băieți și fete (sexism) și face un borș amețitor cu identitatea de gen (gender). Păi, de exemplu, băieții care se identifică psiho-social drept fete, asimilează sau nu mai bine matematica decât fetele?!?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like