Predarea online afectează și părinții, și profesorii, și miniștri, spune Sorin Cîmpeanu, care critică faptul că statul a împărțit un milion de tablete cu internet elevilor pentru că acestea „nu sunt folosite doar în scop educațional”

1.669 de vizualizări
Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com
Statul a împărțit un milion de tablete cu internet elevilor, lucru criticat se ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, care a subliniat că aceste dispozitive „nu sunt folosite doar în scop educațional”. Mesajul a fost transmis la conferința online Salvați Copiii, Ora de net, cu ocazia prezentării unui studiu numit „Folosirea internetului de copii și adolescenți în 2021”, care arată cum s-a schimbat comportamentul copiilor și tinerilor în perioada pandemiei.

„Printre consecințele nefaste ale predării online, la modul general, aș spune că lucrurile despre care ați vorbit în studiu afectează nu numai copii, afectează și părinții. Și vă spun cu toată răspunderea că afectează și profesorii. Lucrurile despre care vorbiți afectează chiar și miniștri și președinții Senatului, deci întreaga societate este afectată de elementele pe care le-ați prezentat. Iar pentru persoanele care au deja probleme de sănătate mintală, care sunt deja predispuse, toată această perioadă de forțare a lucrului pe internet – și am văzut câteva elemente absolut îngrijorătoare, deci patru ore pe zi 80% dintre copii să petreacă pe internet…

Ministerul Educației, plus alte autorități, au distribuit mai bine de 1 milion de tablete cu abonament de internet inclus, iar mesajele care ne vin din perspectiva utilizatorilor de internet pentru cele 1 milion de tablete care au fost distribuite nu fac decât să confirme datele îngrijorătoare pe care le-ați prezentat. Acele tablete nu sunt folosite doar în procesul educațional. N-aș vrea să dezvolt acest subiect, dar cred că m-am făcut bine înțeles.

Chiar și acum, după toate eforturile de păstrare a școlilor deschise, avem un număr de 163 de școli care funcționau integral online, plus 4.800 de grupe sau clase care aveau activitatea suspendată din motive epidemiologice. În aceste școli învață 200.000 de copii care, în momentul în care vorbim, se bazează exclusiv pe internet, 200.000, e un număr foarte important”, a declarat ministrul Educației. 

Studiul publicat azi de Organizația Salvați Copiii arată că aproximativ o treime (29%) dintre copii afirmă ca au primit imagini sau video-uri cu conținut care înfățișează nuditate sau ipostaze sexuale pe Internet și 20% dintre copii afirmă că li s-au cerut fotografii sau video-uri care să îi înfățișeze nud sau într-o ipostază sexuală.

Potrivit studiului realizat de Organizația Salvați Copiii „Folosirea internetului de copii și adolescenți” în 2021, 37% dintre elevi afirmă că, în anul care a trecut, au fost jigniți sau deranjați pe Internet, iar 49% dintre ei spun că s-a întâmplat să găsească online conținut care i-a făcut să se simtă inconfortabil. Situația este mai întâlnită în rândul copiilor sub 12 ani (6 din 10 afirmă acest lucru) și în rândul fetelor (54% vs 42% în rândul băieților). Violența fizică și verbală alături de nuditate sunt principalele conținuturi care i-au făcut pe copii să se simtă inconfortabil.

Vârsta medie la care copiii încep să utilizeze internetul a scăzut comparativ cu datele înregistrate de cercetarea din 2019, când aceasta era de 9 ani. În studiul din 2021, vârsta medie la care copiii (la nivelul întregului eșantion) afirmă că au început să acceseze internetul este de 8,2 ani. Aceasta este semnificativ mai scăzută la respondenții sub vârsta de 12 ani (6,8 ani), la cei de gen masculin (7,8 ani, comparativ cu 8,5 în cazul fetelor) și la copii care locuiesc în mediul urban (7,7 ani, comparativ cu 8,9 în cazul copiilor din mediul rural). Telefonul mobil este dispozitivul principal de pe care copiii accesează internetul – 99%, urmat de laptop – 62%, TV Smart – 42% și tabletă – 24%.

Articolul este în curs de actualizare

Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


12 comments
  1. Cand solutia a fost sa se imparta niste dispozitive, fara a avea platforme educationale, fara a forma toti profesorii, fara a stimula material profesorii sa munceasca dublu (predarea online inseamna sa reproiectezi cam tot, este diferita de predarea clasica) nu ai de ce sa te plangi ca rezultatele nu sunt bune.
    Tabletele au fost o pleasca pentru anumite firme, asa cum testele de saliva sunt acum o alta pleasca! Modul cum sunt efectiv aplicate face diferenta! Iar cand iti bati joc de profesori, tinandu-i in salarii de mizerie, mimand acorduri si parteneriate, vei obtine ceea ce e de asteptat: o Romanie Needucata!

  2. Predarea in format fizic cu nerespectarea masurilor si cu nevaccinare masiva (posibil chiar si cu respectarea masurilor sau cu vaccinare peste 80%), ucide la intamplare parinti, bunici si uneori chiar copii. Copiii cunoscutilor mei stateau pe telefoane, inainte de pandemie, cel putin 8 sau 10 ore pe zi. Copiii unui centru privat cu care am colaborat intre 2015-1019 stateau pe Instagram cel putin 10 ore pe zi, de foarte multe ori chiar in timpul orelor de curs, fie ca erau in ciclul primar sau gimnazial, ori in cel liceal. Informatiile prezente in acest articol sunt in totalitate false. Problema utilizarii internetului de catre copii este cu mult mai veche. Exista studii ample pe acest subiect publicate inca din 2015, asa cum exista si petitii ale oamenilor de stiinta depuse in toate forurile politice internationale. In 2017 am lucrat in echipa care a centralizat un astfel de studiu in Germania, tara in care lucrez din 2001. Profesorii se declara afectati de scoala online din motive personale pe care nu vor sa le recunoasca. Nu vor sa vada si parintii cum isi desfasoara de fapt orele, nu vor sa observe si altii de din afara orelor de curs ca nu stapanesc bine materia sau ca nu se descurca deloc oratoric, nu se pricep deloc la tehnologie si refuza categoric sa invete sa o utilizeze, si de ce sa nu o spunem direct, nu vor sa isi efectueze corect orele de curs. In sala de clasa nu vede nimeni altcineva, in afara de elevi, ce fac ei cu adevarat acolo.
    Am probat aceste aspecte atunci o prietena de-a mea a propus, intr-un consiliu profesoral, montarea de camere de supraveghere in toate salile de curs ale scolii, camere cu transmisie WiFi IP la care sa poata avea acces, in timp real, toti parintii elevilor. Reactia majoritatii cadrelor didactice a fost violenta. S-a lasat cu jigniri, amenintari si urlete animalice. La vot a iesit un rezultat de 98% NU contra 2% DA si nici macar o abținere. Doresc sa-mi pastrez anonimatul.

    1. Eu sunt de acord cu o singura condiție :asa sa fie la toată lumea, la locul de munca sa pot sa vad live pe cine vreau eu pentru ca și eu plătesc taxe.Si asa camerele de luat vederi din școli sunt folosite în mod abuziv de conducere.

    2. @Formator cercetare…. Ăsta este adevărul….. În cele relatate de dumneavoastră…. Se arata realitatea. Bravo ptr curajul de a spune lucrurilor pe nume.

    3. Am probat aceste aspecte atunci o prietena de-a mea a propus, intr-un consiliu… Dupa ce ca esti abalfabeta, mai ai si tupeul sa afirmi ca toti colegii tai sunt niste prosti si niste nepregatiti si nu au talent oratoric(Dar ce-s eu, Cicero??). Si te mai miri ca nu a vrut nime ni Big Brother wifi in scoala de pe mosia ta? Pai nu vrea ca esti cretina. Cum iti permiti sa aduci judecati de valoare cu privire la calitatile de predare ale colegilor tai? Le-ai obtinut examenele tu? Ai fost evaluator in comisiile de grad ale disciplinelor pe care ei le predau? Ai studiat cumva toate disciplinele pamantului si nu stim noi? Din cauza unor scarbe ca tine nu merge invatamantul. Ca iti trece talentul oratoric stand cu greata la ore in asa scoala. Pariez ca nimeni nu vine zambind la ore in scoala ta ‘ cause you’re a bitchhhhhhh.

      1. Va rog să mă scuzați. Era “atunci când”. Mi-a scapat la corectura, întrucât am redactat textul separat. Greseala mea este evident involuntară, pe cand agresivitatea dumneavoastră este mai mult decât evidentă, având in vedere faptul ca tot restul expunerii mele este redactat impecabil.
        Din nefericire pentru dumneavoastră, elevii mei o duc, in majoritate, foarte bine. Sunt niște studenți de excepție. Observându-vă reactia infierbântată, îmi e clar că distanța dintre noi se măsoară în zeci de rafturi de bibliotecă, la care aș adăuga, fără lipsă de modestie, ceva mai multă stimă justificată de sine și respect sincer pentru meseria asumată. Sa aveți o seară cât mai frumoasă în continuare.

        1. Ați reușit nu doar o afirmație… ci, mai mult, o demonstrație a ceea ce ați susținut.
          Dincolo de intelect, vă apreciez pentru caracter!

    4. Inca una care are senzatia ca numai profesorii universitari sunt cititi si cei din preuniversitar niste cretini. Stimabilo, n-ai tu ani cat am citit eu saptamanal si mai ales intr-o limba straina. Suferi de sindromul universitarului in jurul caruia se invarteste tot universul educatiei. Stima mea de sine nu te priveste. Pana una alta, eu am fost la obiect, tu ai dat-o-n balarii cu stime de sine, meserii asumate etc. Nu ma lua pe mine cu pseudo-politeturi de intelectuala frustrata ca nu-ti merge.

  3. SERIOS?
    Cât de redus să fii să nu înțelegi că beneficiile aduse prin această măsură, aceea de a da tablete cu internet gratuit copiilor, sunt mult mai multe decât dezavantajele, cum ar fi că se mai joacă și ei pe tablete.

    Un comunist care nu înțelege nimic din faptul că suntem liberi să ne luăm o informație de unde vrem noi și nu să ne uitam doar la un comunisto-securist care debitează numai prostii.

    Dacă vrei să faci ceva ca ministru al needucației care ești, fă în așa fel încât copiii să învețe să acceseze și să își culeagă informațiile din surse credibile, din știință și nu din toți plagiatorii pe care iî protejezi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Cercetătorii Facultății de Geografie din cadrul Universității București au lucrat la elaborarea strategiei de adaptare la schimbări climatice pentru municipiul Câmpulung

Strategia de adaptare la schimbări climatice pentru municipiul Câmpulung (ADAPT Câmpulung) a fost elaborată cu ajutorul cercetătorilor de la Universitatea București, Facultatea de Geografie, în baza unor studii făcute de…
Vezi articolul

USLIP Iași, despre viziunea Andronescu: De unde aceastǎ apetențǎ de a obliga o masǎ de aproximativ 160 mii de profesori sǎ participe la cursuri de perfecționare în universități

„Aceastǎ viziune a Ministerului poate fi interpretatǎ ca o teorie a formelor fǎrǎ fond”, se arată într-un comunicat primit la redacție, semnat de Uniunea Sindicatelor Libere din Învățământ, Iași. Sindicaliștii…
Vezi articolul

FOTO/VIDEO „FutureLabs” și „Moara de plastic” – proiecte de educație și protecția mediului pentru școli și comunitățile rurale din Ținutul Buzăului / Cum funcționează 

Un proiect la care lucrează asociația care gestionează Geoparcul „Ținutul Buzăului” este „FutureLabs”. Deja câteva sute de copii din școlile din comunele Colți, Scorțoasa și Tisău beneficiază de laboratoare moderne…
Vezi articolul