Predarea online cu camera deschisă ar putea intra în contractul de școlarizare. Cîmpeanu: Să avem proceduri mai clare. Sute de mii de elevi au avut pierderi în acest an și jumătate

11.190 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
“Este de datoria noastră să avem și proceduri mai clare în contractul de școlarizare: să ai de la bun început acceptul, dacă totuși va fi cazul să lucrezi în online, să lucrezi cu camera deschisă”, a spus ministrul Educației Sorin Cîmpeanu, luni seară, la Digi24, citat de Agerpres. El a apreciat că cifra elevilor care au avut pierderi în pandemie depășește ordinul sutelor de mii – anume dintre cei care au avut “acces fără probleme la învățământul online”.

Ministrul a spus că după un an şi jumătate de învăţământ online, pierderile sunt “mari şi foarte mari” iar inechitatea, care este principala problemă din sistem, s-a amplificat:

  • “Cred că cifra elevilor care au avut pierderi în acest an şi jumătate depăşeşte ordinul sutelor de mii. Este vorba de elevi care au avut acces fără probleme la învăţământul online, dar pierderile sunt din cauza lipsei formării profesorilor, absenţei tehnologiei, absenţei posibilităţilor de verificare. Sunt mult prea mulţi. Prefer să insist pentru a face tot ce se poate pentru a compensa acele pierderi care sunt în toate sistemele de educaţie, nu numai în România. Chiar şi în cele mai avansate sisteme. Inechitatea din sistemul de educaţie s-a amplificat mult, foarte mult. Există inechitate, care este principala problemă a sistemului de educaţie, nu neapărat performanţa şi excelenţa. Acolo, slavă Domnului, mai avem. Dar inechitatea este principala problemă. Nu vreau să fac afirmaţii alarmiste, dar am şi eu dreptul să am propriile convingeri”.

Potrivit ministrului Educaţiei, profesorii nu au putut avea feedback din partea elevilor, aşa cum erau obişnuiţi, mai ales când s-a lucrat cu camera video închisă, motiv pentru care este nevoie ca în cazul în care se va mai învăţa online, să se lucreze cu camera deschisă.

Sorin Cîmpeanu:

  • “Pierderile sunt mari şi foarte mari, neuniform distribuite şi atunci când spun că diferă nu numai de la o zonă la alta, nu numai de la o şcoală la alta, nu numai de la o clasă la alta, ci şi în interiorul aceleiaşi clase, mă refer la elevi care au avut acces diferențiat la resurse, ceea ce a făcut diferenţa între elevi care au reuşit să se mobilizeze în online mai bine şi elevi care s-au mobilizat în online mai puţin bine. Profesorii nu au putut avea feedback din partea elevilor, aşa cum erau obişnuiţi. Mai ales când lucrăm cu camera video închisă. Pot eu să ştiu cine răspunde din spatele camerei? (…) În acest an şi jumătate profesorii şi-au îmbunătățit competențele digitale, şi elevii au făcut acelaşi lucru şi noi, care suntem responsabili de managementul de sistem, cred că am învăţat un pic din toate astea. Deci suntem altfel decât eram în luna martie 2020. În acelaşi timp, este de datoria noastră să avem şi proceduri mai clare în contractul de școlarizare: să ai de la bun început acceptul, dacă totuşi va fi cazul să lucrezi în online, să lucrezi cu camera deschisă.”

El a precizat că îşi pune mari speranţe în Proiectul PROF prin care se vor forma 28.000 de cadre didactice.

“Mâine şi poimâine ne întâlnim cu toţi directorii caselor corpului didactic şi inspectorii şcolari generali. Acest proiect are trei particularități: se derulează la firul ierbii, adică în şcoală, se constituie 100 de baze de practică pedagogică, deci se derulează în şcoală, nu îl alte locuri; se construieşte o punte între formarea iniţială şi formarea continuă şi o punte între învăţământul preuniversitar şi cel universitar. Sunt angrenate patru universităţi, 11 case ale corpului didactic, dar obiectivul este naţional: formarea până în decembrie 2023 a unui număr de 28.000 de cadre didactice şi aduce şi mentoratul mai aproape de şcoală”, susţine ministrul Educaţiei. 

Citește și: Predarea și evaluarea online, implicit acordul celui examinat online, pentru a prelua controlul asupra propriului echipament IT vor face parte din contractul de școlarizare pentru anul școlar următor, anunță ministrul Educației

Photo 190933908 © Eakrin RasadonyindeeDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
  1. Mda, stam cu camera deschisa… ok, o varianta este ca la o conectare proasta se va pierde calitatea sunetulului. Ce preferam sunet sau imagine? Oare pricepe minunatul nostru ministru despre ce basme povesteste ?
    Sa mai punem la socoteala ca fiecare profesor a fost obligat sa investeasca niste bani. Ok, dar sa intre in contract obligatia de a tine ore on-line in paralel ?
    Si pana la covirus erau elevi care lipseau de la scoala.
    Ar trebui sa vina din parte scolii (ministerului) asigurarea mijloacelor … pentru profesori, pentru elevi , pentru scoli, nici nu avem in clase calculatoare in toate scolile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Calendarul anului școlar 2023-2024, lansat în dezbatere de Ministerul Educației / Școala ar începe pe 11 septembrie, dar ar fi prelungită până pe 21 iunie, tot pe module și cu vacanță „mobilă” în februarie

Proiectul de Ordin al ministrului educației privind structura anului școlar 2023-2024 a fost pus în dezbatere de Ministerul Educației. Calendarul anului școlar arată că vor începe cursurile pe 11 septembrie…
Vezi articolul

Primăria Odorheiu Secuiesc, amendată cu 10.000 lei în cazul autorizaţiei emise pentru lucrările la internatul Liceului „Tamasi Aron”, unde doi elevi au murit, după ce un perete s-a prăbuşit

Inspectoratul de Stat în Construcţii Harghita a aplicat o amendă în valoare totală de 10.000 lei primarului din Odorheiu Secuiesc, secretarului primăriei şi arhitectului şef al municipiului, în cazul autorizaţiei…
Vezi articolul

EXCLUSIV Nepotism la olimpiadă. Un profesor a fost evaluator la Olimpiada de Muzică pe București, deși fiul său era înscris în concurs, lucru interzis de regulament: Inspectoratul trebuie să vă dea explicații, nu eu / Șefa comisiei de organizare știa de incompatibilitate, dar abia acum a cerut explicații

Un profesor de muzică de la Colegiul Național „Dinu Lipatti” din Capitală a fost membru în comisia Olimpiadei Naționale de Muzică, faza zonală, pentru clasele III-VIII, susținută între 7 și…
Vezi articolul