Premiul european pentru Grădina Senzorială de Învățare „Magic” de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, inaugurată în pandemie

270 de vizualizări
Grădina Senzorială de Învățare „Magic”
Gradina senzorială Magic / Foto: Facebook – Mihai Chirica
Pentru premiul European Innovative Teaching Award acordat în acest an au fost selectate cele mai bune 98 de proiecte Erasmus+ finalizate care au vizat tema strategică „Învățarea împreună, promovarea creativității și sustenabilității”, se arată într-un comunicat de presă.

Proiectul implementat de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași a câștigat premiul European Innovative Teaching Award (EITA) acordat de Comisia Europeană pentru proiectul „Spații inovatoare de învățare pentru copiii cu vârste cuprinse între 0 și 10/11 ani (TELESPA) la categoria „Educație Timpurie” (Early Childhood Education and Care).

“În cadrul proiectului TELESPA s-a realizat un studiu de cercetare asupra abordărilor şi practicilor educaţionale privind spațiile de învățare și competențele profesorilor, s-a elaborat un ghid pedagogic internaţional pentru educatorii și profesorii pentru educaţie timpurie şi școlile primare și s-a derulat un curs de instruire pentru educatorii și profesorii pentru educaţie timpurie şi școlile primare. De asemenea, au fost amenajate 5 laboratoare aplicate pe spațiile de învățare, 6 grădini senzoriale și o rețea de mentorat între universități, școli, grădinițe, creşe și alte organizații educaționale pentru a reduce dificultățile cu care se confruntă profesorii în practica educaţională și în primii ani de carieră profesională.”

Prin proiectul TELESPA a fost amenajată Grădina Senzorială de Învățare „Magic”, în parcul Titu Maiorescu al UAIC, care este dedicată copiilor cu vârste cuprinse între 0 și 11 ani și conține materiale educaționale de exterior destinate procesului de învăţare, structurate pe domenii de dezvoltare specifice vârstelor mici prin integrarea tuturor simţurilor.

Ce conține grădina senzorială?

Spirale senzoriale de diferite texturi, un glob pământesc, panouri tip staţie meteo, jocuri educative, tunelul culorilor, băncuța curcubeu, panouri cu iluzii optice. “De asemenea, grădina mai conține echipamente care stimulează termocepția (termometre, stropitori, măsuță pentru nisip și apă), cronocepția (ceas solar, clepsidre), echilibriocepția (tobogane, fotolii suspendate, balansoare) sau sensibilitatea proprioceptivă (oglinzi deformatoare, oglinzi convexe).”

Investiția alocată prin fondurile proiectului pentru amenajarea Grădinii Senzoriale „Magic” a fost în valoare de 25.146 lei. 

“Proiectul „Spații inovatoare de învățare pentru copiii cu vârste cuprinse între 0 și 10/11 ani (TELESPA)”, în valoare de 246.189 euro, a fost implementat de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași și a avut ca scop creșterea calității și relevanței pregătirii profesorilor pentru educația timpurie și școala primară prin dezvoltarea, testarea și implementarea de abordări pedagogice şi practici educaționale inovatoare privind spațiile de învățare pentru copiii cu vârste între 0-10/11 ani”, potrivit comunicatului.

Ceremonia de acordare a premiilor are loc pe 25 octombrie 2022.  

Proiectul a avut ca parteneri două instituții educaţionale din România și cinci instituţii din străinătate (Institutul Politehnic din Bragança – Portugalia, Universitatea Latvia din Riga – Letonia, Grădiniţa “Austrina” din Riga – Letonia, Universitatea Ege din Izmir – Turcia și Şcoala Primară Anafartalar din Izmir – Turcia). 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
CIVIS Open Lab

Ministerul Dezvoltării anunţă restaurarea Palatului Universităţii din Bucureşti / Cseke Attila: Este cel mai mare proiect din domeniul cultural şi educaţional pe care îl va implementa Ministerul Dezvoltării

Ministerul Dezvoltării anunţă, joi, că a semnat contractul pentru restaurarea Palatului Universităţii din Bucureşti, ministrul Cseke Attila precizând că este cel mai mare proiect din domeniul cultural şi educaţional pe…
Vezi articolul

USLIP Iași, despre viziunea Andronescu: De unde aceastǎ apetențǎ de a obliga o masǎ de aproximativ 160 mii de profesori sǎ participe la cursuri de perfecționare în universități

„Aceastǎ viziune a Ministerului poate fi interpretatǎ ca o teorie a formelor fǎrǎ fond”, se arată într-un comunicat primit la redacție, semnat de Uniunea Sindicatelor Libere din Învățământ, Iași. Sindicaliștii…
Vezi articolul

Raluca Turcan: Cei mai vulnerabili sunt copiii din familii monoparentale sau din familii cu foarte mulți copii. Acei copii intră în sistemul de educație. Întrebarea este: resursele pe care noi le vedem pentru copii, pentru sistemul de educație în general, ajung și la toți acei copii? Răspunsul meu ca ministru al Muncii este că nu

„Finanțarea educației nu poate fi privită separat de calitate și echitate în educație. (…) În sistemul de educație intră copii care au șanse diferite și acces diferit la sistemul de…
Vezi articolul

EXCLUSIV Directoarea Colegiului de Muzică „George Enescu“, demisă după ce a înființat o clasă de a V-a fără aprobarea Inspectoratului Școlar București. Controlul a arătat probleme și la transferuri, transmite instituția care a cerut până la urmă Ministerului Educației să aprobe clasa deja formată / Surse: Corpul de control al ministrului Ligia Deca face verificări și la Colegiu, și la Inspectorat

Directoarea Colegiului Național de Muzică ”George Enescu” (CNMGE) din București a fost demisă, potrivit deciziei Inspectoratului Școlar al Municipiului București (ISMB), obținută de Edupedu.ro. Eliberarea din funcție vine după ce…
Vezi articolul

În prea puține școli există cultura colaborării în cancelarie, a schimbului de practici și de experiențe între colegii de aceeași disciplină. Le lispsește un mediu sănătos de înțelegere, de sprijin, de încredere – Cosmin Chiriță, manager de proiect Merito

Școala și sistemul nu încurajează suficient colaborarea între profesori, discuțiile de la egal la egal între aceștia și educația de calitate care ar fi generată de o asemenea colaborare. Acestea…
Vezi articolul