Premiul Nobel pentru Economie 2019 a fost atribuit lui Abhijit Banerjee, Esther Duflo și Michael Kremer, pentru cercetările lor cu contribuții în lupta împotriva sărăciei

365 de vizualizări
Foto: www.nobelprize.org
Premiul Băncii Suediei în ştiinţe economice în memoria lui Alfred Nobel – cunoscut ca Premiul Nobel al Economiei – le-a fost atribuit astăzi lui Abhijit Banerjee, Esther Duflo și Michael Kremer, pentru lucrările lor cu privire la sărăcie şi dezvoltare, relatează AFP, preluat de News.ro.

Abhijit Banerjee (58 de ani) și Esther Duflo (47 de ani) lucrează în cadrul Massachusetts Institute of Technology, Cambridge, SUA, iar Michael Kremer (55 de ani) – la Harvard University, Cambridge, SUA.

Cercetările realizate de laureații din acest an au îmbunătățit considerabil capacitatea de a lupta împotriva sărăciei la nivel global. În doar două decenii, noua lor abordare bazată pe experiment a transformat economia dezvoltării, care acum este un domeniu de cercetare înfloritor“, a anunțat Academia Suedeză.

Abhijit Banerjee s-a născut în 1961 în Mumbai, India, și-a obținut doctoratul în 1988 la Harvard University, Cambridge, SUA și este Ford Foundation International Professor of Economics la MIT.

Esther Duflo s-a născut în 1972 la Paris, Franța, a obținut doctoratul în 1999 la Massachusetts Institute of Technology, Cambridge, SUA, unde este profesoară în prezent.

Michael Kremer s-a născut în 1964, a obținut doctoratul în 1992 la Harvard University, Cambridge, SUA, unde este profesor în prezent.

Vezi aici mai multe despre laureații din acest an și despre cercetările lor

Premiul “științelor economice în memoria lui Alfred Nobel” este singurul care nu figurează în testamentul inventatorului suedez Alfred Nobel; el a fost creat în 1968, de către Banca Suediei, cu ocazia marcării a 300 de ani de la înfiinţarea acesteia, şi a fost decernat pentru prima oară anul următor, scrie News.ro.

În 2018, Nobelul pentru Economie le-a fost atribuit americanilor William Nordhaus şi Paul Romer, pentru lucrări cu privire la creşterea economică durabilă.

Nobelul pentru Economie este în valoare totală de 9 milioane de coroane suedeze – echivalentul a 830.000 de euro – și va fi împărțit în mod egal între cei trei laureați de anul acesta.

Foto: www.nobelprize.org

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Avocatul Poporului îi cere Ministerului Educației să asigure urgent, în școli specializate, pregătirea cursanților pentru obținerea permisului de conducere auto

Avocatul Poporului îi cere Ministerului Educației să introduce ore de Educație rutieră la grădiniță și școală, dar și să “asigure, în unitățile de învățământ specializate, pregătirea cursanților în vederea obținerii…
Vezi articolul
meditații în perioada în care școlile au fost închise

Președintele Consiliului Național de Combatere a Discriminării, despre propunerea cultelor religioase de a se elimina din proiectele legilor Educației “diversitatea” și “orientarea sexuală”: “Eu cred că sunt confuzii în abordări, pentru că egalitatea de gen vorbește despre egalitate între femei și bărbați”

Președintele Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), Csaba Asztalos, a explicat într-un interviu la Digi24 că propunerea cultelor religioase de a se elimina din proiectele legilor Educației “diversitatea” și “orientarea…
Vezi articolul

Remus Pricopie, rector SNSPA: Ministrul Educației „se află într-un balet mediatic incoerent de la preluarea mandatului / Produce confuzie în sistemul pe care-l gestionează / Crearea unei așteptări privind redeschiderea școlilor, nesusținută de tabloul epidemiologic, este imorală”

Fostul ministru al Educației Remus Pricopie, rector al Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA), spune despre actualul ministru Sorin Cîmpeanu că „se află într-un balet mediatic incoerent de…
Vezi articolul

Diana Cătălina Popa, profesoară de română la Colegiul „Alecsandri” din Galați, după rezultatele de la simulare: E greu ca în clasa a VIII-a să reușim dintr-o dată să scriem corect și coerent în măsura în care nu am reușit ani întregi, iar principalul motiv este acela că nu citim

Rezultatele simulării Evaluării Naționale 2024 indică faptul că elevii de clasa a VIII-a au probleme la gramatică, de coerență și de exprimare, reiese din analiza făcută de trei profesori de…
Vezi articolul