Președintele Academiei Române, despre posibile materii opționale noi: „Dacă crede cineva că fetele minore nasc pentru că nu învaţă la şcoală nimic despre sex se înșală amarnic. Ele fac asta fiindcă provin, în mare măsură, din familii dezorganizate sau abandonează școala”

2.914 vizualizări
Ioan Aurel Pop / Foto: INQUAM Photos – Ilona Andrei
Preşedintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, afirmă că şcolarizarea tuturor copiilor şi asigurarea unităţilor de învăţământ cu învăţători şi profesori bine pregătiţi ar trebui să constituie „prima grijă” şi susţine că introducerea unor noi discipline în programa şcolară reprezintă „o falsă problemă a şcolii româneşti”.

„Prima grijă a noastră ar trebui să fie şcolarizarea tuturor copiilor şi prevenirea abandonului şcolar. Altă grijă ar trebui să fie asigurarea tuturor şcolilor cu învăţători şi profesori buni, bine pregătiţi. Cum să fac limba şi literatura română cu un ‘profesor’ care abia şi-a luat bacalaureatul, dacă l-a luat? Cum să aibă profesorul şi directorul de şcoală un statut respectat în comunitate, dacă primarul îl ameninţă, în faţa elevilor şi părinţilor, cu destituirea?”, a scris Pop, luni, pe Facebook.

El consideră că „şcoala noastră are nevoie – înainte de înlocuirea materiilor vechi cu unele noi – de măsuri drastice organizatorice, de reaşezarea ei pe un făgaş normal, bine arătat nouă de Spiru Haret, de Petru Poni şi chiar de Mihai Eminescu (care a fost o vreme inspector şcolar)”.

Citește mai mult pe G4Media.ro.

2 comments
  1. Da.Nu puteti aproba comentariul cu minoritatea minora făcătoare de bebeluși fără număr, fără număr și care nu are nicio pasiune pentru școală.Doar școală vieții.

  2. Principala grijă ar trebui să fie redefinirea programelor şcolare, care sunt vechi, îndesate până la refuz şi fără prea mare legatură cu o psihologie a vârstelor. Acest lucru ar elimina în mare parte şi abandonul şcolar.

    Cea mai bună soluţie ar fi o formă de REZIDENŢIAT PEDAGOGIC, şi anume condiţionarea participării în comisiile de programe, manuale sau examene de un stadiu petrecut la grupa de vârstă respectivă. Cu alte cuvinte, dacă cineva doreşte să participe în comisia de gimnaziu sau să redacteze un manual de gimnaziu să aibă cel puţin 5 ani de predare la gimnaziu. La fel cum un chirurg nu poate opera fără rezidenţiat, un profesor ar trebui să predea la grupa de vârstă respectivă pentru a fi primit în aceste comisii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Site-ul G4Media, ținta unui atac informatic de proporții. Au fost vizate o secțiune din site și articolul care dezvăluie că Parchetul General investighează procedura de repartizare aleatorie a dosarului în care premierul Nicolae Ciucă a obținut anularea sesizărilor din teza sa de doctorat

Site-ul G4Media este vizat încă de miercuri seară de un atac informatic de tip DDoS (Distributed Denial-of-Service), potrivit companiei Presslabs, care furnizează serviciul de găzduire. Atacul a vizat o secțiune…
Vezi articolul

Surse: Presiuni ca Daniela Vișoianu – controversata fostă consilieră de la educație cu contracte cu ministerul, cu Cumpănașu și legături cu băieții deștepți din energie – să ocupe o funcție de secretar de stat în Ministerul Educației

Presiuni la noul ministru al Educației, Ligia Deca, pentru ca fosta consilieră a ministrului Monica Anisie, Daniela Vișoianu, să ocupe un post de secretar de stat sau altă poziție înaltă…
Vezi articolul

DOCUMENT Noul coronavirus SARS-Cov-2 nu a fost eradicat – așa justifică Ministerul Educației un proiect de ordonanță de urgență pentru decontarea de tablete și laptopuri pentru elevi, studenți și profesori din fonduri europene, în condițiile din starea de alertă / „Neadoptarea de urgență ar duce la nerambursarea cheltuielilor”

Fundamentarea unui proiect de ordonanță de urgență care vrea să modifice o altă ordonanță de urgență este construită de specialiștii din Ministerul Educației în jurul expresiei „noul coronavirus nu a…
Vezi articolul