Președintele Academiei Române, despre posibile materii opționale noi: „Dacă crede cineva că fetele minore nasc pentru că nu învaţă la şcoală nimic despre sex se înșală amarnic. Ele fac asta fiindcă provin, în mare măsură, din familii dezorganizate sau abandonează școala”

2.899 de vizualizări
Ioan Aurel Pop / Foto: INQUAM Photos – Ilona Andrei
Preşedintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, afirmă că şcolarizarea tuturor copiilor şi asigurarea unităţilor de învăţământ cu învăţători şi profesori bine pregătiţi ar trebui să constituie „prima grijă” şi susţine că introducerea unor noi discipline în programa şcolară reprezintă „o falsă problemă a şcolii româneşti”.

„Prima grijă a noastră ar trebui să fie şcolarizarea tuturor copiilor şi prevenirea abandonului şcolar. Altă grijă ar trebui să fie asigurarea tuturor şcolilor cu învăţători şi profesori buni, bine pregătiţi. Cum să fac limba şi literatura română cu un ‘profesor’ care abia şi-a luat bacalaureatul, dacă l-a luat? Cum să aibă profesorul şi directorul de şcoală un statut respectat în comunitate, dacă primarul îl ameninţă, în faţa elevilor şi părinţilor, cu destituirea?”, a scris Pop, luni, pe Facebook.

El consideră că „şcoala noastră are nevoie – înainte de înlocuirea materiilor vechi cu unele noi – de măsuri drastice organizatorice, de reaşezarea ei pe un făgaş normal, bine arătat nouă de Spiru Haret, de Petru Poni şi chiar de Mihai Eminescu (care a fost o vreme inspector şcolar)”.

Citește mai mult pe G4Media.ro.

2 comentarii
  1. Da.Nu puteti aproba comentariul cu minoritatea minora făcătoare de bebeluși fără număr, fără număr și care nu are nicio pasiune pentru școală.Doar școală vieții.

  2. Principala grijă ar trebui să fie redefinirea programelor şcolare, care sunt vechi, îndesate până la refuz şi fără prea mare legatură cu o psihologie a vârstelor. Acest lucru ar elimina în mare parte şi abandonul şcolar.

    Cea mai bună soluţie ar fi o formă de REZIDENŢIAT PEDAGOGIC, şi anume condiţionarea participării în comisiile de programe, manuale sau examene de un stadiu petrecut la grupa de vârstă respectivă. Cu alte cuvinte, dacă cineva doreşte să participe în comisia de gimnaziu sau să redacteze un manual de gimnaziu să aibă cel puţin 5 ani de predare la gimnaziu. La fel cum un chirurg nu poate opera fără rezidenţiat, un profesor ar trebui să predea la grupa de vârstă respectivă pentru a fi primit în aceste comisii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Absolventă de Drept la Cambridge: Un student exmatriculat pentru că a copiat are valori ce contravin grav corectitudinii și eticii profesionale / Cum îi poți spune unui client „scuze că ai ajuns la pușcărie din vina mea, dar unde am făcut eu facultatea se copia”

Un student exmatriculat pentru că a copiat nu este interesat de domeniul Dreptului, ale cărui valori sunt tocmai corectitudinea și etica profesională, iar argumentul „toată lumea copiază” este un sofism,…
Vezi articolul

Dezbatere online World Vision România - Edupedu.ro

Viitorul este al copiilor. Dar vocea lor contează în deciziile pentru viitor? Raluca Turcan, ministrul Muncii, europarlamentarii Dragoș Pîslaru și Victor Negrescu, alături de Consiliul Consultativ al Copiilor și Consiliul Elevilor discută online marți, 16 noiembrie, de la ora 10:00

Are nevoie școala românească să știe ce gândesc elevii? Ne trebuie vocile copiilor? Care sunt efectele, în societate, ale consultării elevilor și ale exersării abilității de a-și construi o opinie…
Vezi articolul