Președintele Academiei Române, despre posibile materii opționale noi: „Dacă crede cineva că fetele minore nasc pentru că nu învaţă la şcoală nimic despre sex se înșală amarnic. Ele fac asta fiindcă provin, în mare măsură, din familii dezorganizate sau abandonează școala”

2.962 de vizualizări
Ioan Aurel Pop / Foto: INQUAM Photos – Ilona Andrei
Preşedintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop, afirmă că şcolarizarea tuturor copiilor şi asigurarea unităţilor de învăţământ cu învăţători şi profesori bine pregătiţi ar trebui să constituie „prima grijă” şi susţine că introducerea unor noi discipline în programa şcolară reprezintă „o falsă problemă a şcolii româneşti”.

„Prima grijă a noastră ar trebui să fie şcolarizarea tuturor copiilor şi prevenirea abandonului şcolar. Altă grijă ar trebui să fie asigurarea tuturor şcolilor cu învăţători şi profesori buni, bine pregătiţi. Cum să fac limba şi literatura română cu un ‘profesor’ care abia şi-a luat bacalaureatul, dacă l-a luat? Cum să aibă profesorul şi directorul de şcoală un statut respectat în comunitate, dacă primarul îl ameninţă, în faţa elevilor şi părinţilor, cu destituirea?”, a scris Pop, luni, pe Facebook.

El consideră că „şcoala noastră are nevoie – înainte de înlocuirea materiilor vechi cu unele noi – de măsuri drastice organizatorice, de reaşezarea ei pe un făgaş normal, bine arătat nouă de Spiru Haret, de Petru Poni şi chiar de Mihai Eminescu (care a fost o vreme inspector şcolar)”.

Citește mai mult pe G4Media.ro.


2 comments
  1. Da.Nu puteti aproba comentariul cu minoritatea minora făcătoare de bebeluși fără număr, fără număr și care nu are nicio pasiune pentru școală.Doar școală vieții.

  2. Principala grijă ar trebui să fie redefinirea programelor şcolare, care sunt vechi, îndesate până la refuz şi fără prea mare legatură cu o psihologie a vârstelor. Acest lucru ar elimina în mare parte şi abandonul şcolar.

    Cea mai bună soluţie ar fi o formă de REZIDENŢIAT PEDAGOGIC, şi anume condiţionarea participării în comisiile de programe, manuale sau examene de un stadiu petrecut la grupa de vârstă respectivă. Cu alte cuvinte, dacă cineva doreşte să participe în comisia de gimnaziu sau să redacteze un manual de gimnaziu să aibă cel puţin 5 ani de predare la gimnaziu. La fel cum un chirurg nu poate opera fără rezidenţiat, un profesor ar trebui să predea la grupa de vârstă respectivă pentru a fi primit în aceste comisii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Inspecții an școlar 2024-2025. Monitorizarea acordării burselor elevilor, una din activitățile vizate în cadrul inspecțiilor din județul Bihor / Pentru lunile septembrie și octombrie, elevii primesc bursele pe 20 noiembrie

Monitorizarea acordării burselor elevilor din învățământul preuniversitar este una din activitățile vizate în cadrul inspecțiilor tematice, potrivit graficului de inspecții al Inspectoratului Școlar Județean Bihor. O altă activitate se referă la…
Vezi articolul

Tăierile aduse burselor pentru studenți – o „măsură injustă și discriminatorie” care nu a respectat regulile de transparență decizională, acuză Alianța organizațiilor studențești / ANOSR: „Impactul acestor măsuri se va vedea prin scăderea accesului și absolvirii de studii superioare”

Restrângerea dreptului studenților eligibili de a beneficia de burse „reprezintă o măsură injustă și discriminatorie”, apreciază Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) față de ordinele referitoare la bursele…
Vezi articolul

Program de cooperare România-Palestina în Educație, semnat la București / Iohannis: Am decis creșterea numărului de burse universitare acordate cetățenilor palestinieni

Programul de cooperare în domeniul învățământului superior și cercetării academice între Ministerul Educației din România și Ministerul Învățământului Superior și Cercetării Științifice din Palestina (2022-2025) a fost semnat azi într-o…
Vezi articolul

Legile Educaţiei 2022-2023 reprezintă un moment ratat, consideră doi parlamentari USR: Ce analize stau la baza propunerilor dacă, după Cîmpeanu, bacalaureatul trebuie să aibă doar o probă grilă din toate materiile, iar după Deca, examenul are cinci probe distincte?

„Legile Educaţiei 2022-2023 reprezintă un moment ratat, un studiu de caz despre cum nu se face legislație, cum este ocolită transparența și cum oamenii nepotriviți sunt mandatați să gestioneze educația…
Vezi articolul