Președintele Consiliului Național al Elevilor: Reducerea numărului de ore în gimnaziu și liceu trebuie urmată de o modificare curriculară și de formarea profesorilor

2.515 vizualizări
Foto: Facebook Antonia Pup
Reducerea numărului de ore de școală pentru gimnaziu și liceu “este în beneficiul elevilor”, dar trebuie urmată de o modificare curriculară, a declarat pentru Edupedu.ro președintele Consiliului Național al Elevilor.

“Degeaba tăiem orele, dacă nu avem asigurată transdisciplinaritatea și dacă nu ne asigurăm că orele care au rămas sunt realizate într-un mod profesionist, iar acest lucru se corelează cu formarea cadrelor didactice”, a afirmat Antonia Pup, pentru Edupedu.ro.

“E în beneficiul elevilor că s-au redus aceste ore, dar pentru a garanta că planurile-cadru își ating obiectivele, într-un mod în care elevii să-și dobândească acele competențe stabilite atât la nivel european, cât și prin profilul absolventului, este important ca Ministerul Educației – după ce va fi asumat de cineva – să își pună în funcțiune grupurile de lucru, pentru ca totul să fie ca la carte. Este o măsură bună, dar care trebuie completată”, a precizat președintele CNE.

Întrebată de la ce discipline vor fi tăiate ore, Antonia Pup a spus pentru Edupedu.ro că “la ultima Comisie de Dialog Social unde s-a pus în discuție modificarea planurilor cadru s-a asumat faptul că va exista o tăiere a orelor, pentru că e imposibil să avem în jur de 35 de ore, e inuman, se ajungea și la 37 de ore pe săptămână, dar a rămas totul în aer. De asta e important ca Ministerul Educației să fie deblocat și să pună în funcțiune grupurile de lucru unde să fim incluși și noi, ca reprezentanți ai societății civile, și aici mă refer și la Federația Părinților”.

În ceea ce privește generalizarea programului Școala după școală, ca urmare a reducerii orelor de gimnaziu, Antonia Pup a declarat că “e important să fie implementat programul Școala după școală mai ales acolo unde există foarte mulți elevi aflați în risc, dar ar trebui să ne ocupăm și de ceea ce se întâmplă în școală, pentru că în momentul de față avem o serie de cadre didactice care nu sunt formate să predea în stil inovativ. Ministerul Educației și celelalte părți interesate trebuie să își asume un program național de formare a cadrelor didactice, formare inițială și formare continuă pentru cadrele diactice din sistem care trebuie să își adapteze predarea la cerințele societății de astăzi”.

  • Amintim că Senatul României, în calitate de cameră decizională, a votat luni un proiect al parlamentarului PSD Liviu Pop prin care este stabilit numărul de ore pentru cele trei cicluri din învățământul preuniversitar.
  • Proiectul de lege votat ieri prevede “în medie” 20 de ore pe săptămână în clasele I-IV (față de 19-22 ore în prezent), 25 de ore la gimnaziu (față de 26-34 în prezent) și 30 la liceu.
  • De precizat că proiectul lui Pop nu stabilește un număr maxim de ore, așa cum prevedea Legea 1 din 2011, ci o “medie”.
Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Profesorii care conduc doctorate scapă de orice răspundere în cazul plagiatelor: doctoranzii rămân singurii responsabili prin noul Regulament al studiilor doctorale / Prevederile inițiale din Regulamentul pus în consultare au fost modificate netransparent de Ministerul Educației

„Studentul doctorand răspunde pentru originalitatea tezei de doctorat”, spune noul Regulament-cadru privind studiile universitare de doctorat, adoptat la începutul acestui an și publicat luni în Monitorul Oficial. Din normele oficiale…
Vezi articolul

Diriginții și consilierii sunt de vină pentru eșecul elevilor la Constanța, spune șeful inspectoratului școlar, Sorin Mihai, după ce în județ au rămas 340 de elevi nerepartizați pentru că s-au terminat locurile

Șeful ISJ Constanța, Sorin Mihai spune că motivul pentru care 334 de elevi au rămas nerepartizați și fără un loc la liceu este faptul că diriginții și consilierii școlari nu…
Vezi articolul

BREAKING Subiectele de la Evaluarea Națională de clasa a II-a 2025 – citire. Elevii au primit un text din „Povestea anotimpurilor” după Maria Dorina Pașca / La ultima cerință au avut de explicat care este anotimpul lor preferat

Subiectele date miercuri la Evaluarea Națională de la finalul clasei a II-a au avut un text suport din „Povestea anotimpurilor” după Maria Dorina Pașca, conform documentelor primite de elevi la…
Vezi articolul

Profesoară din Bistrița-Năsăud, fost deputat USR – pe cale să devină inspector în cadrul Inspectoratului Școlar Județean, instituție pe care o dorea desființată. Explicațiile ei pentru presa locală

Profesoara Cristina Iurișniți, fost deputat din partea USR Bistrița-Năsăud, urmează să preia din 1 septembrie poziția de inspector de limbi moderne, în cadrul Inspectoratului Școlar Județean bistrițean, după cum a…
Vezi articolul