Prima reacție la OUG-ul din educație care le permite universităților să înființeze societăți comerciale. Remus Pricopie: Nu este exclus să aflăm că nu educația și știința sunt cele care contează, ci satisfacerea intereselor „comerciale” ale unor grupuri preocupate de orice altceva decât de cercetare

406 vizualizări
Remus Pricopie / INQUAM Photos – Octav Ganea
Prima reacție la adoptarea în termen record de către Guvernul Ciucă a Ordonanței de Urgență care modifică Legea actuală a Educației, pentru a le permite universităților să înființeze societăți comerciale. „Nu este exclus să aflăm că nu educația și știința sunt cele care contează, ci satisfacerea intereselor „comerciale” ale unor grupuri preocupate de orice altceva decât de cercetare, de noile tehnologii și de învățământul universitar de performanță”, avertizează Remus Pricopie, rectorul SNSPA.

Fost ministru al Educației, Pricopie afirmă că „este regretabil că sunt adoptate ordonanțe de urgență, într-un domeniu atât de important, cum este educația, fără niciun fel de explicații publice. Această practică constituie o ignorare flagrantă a unor principii democratice de bază: transparența și dialogul social”.

Reacția integrală a lui Remus Pricopie, rectorul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA):

„Este regretabil că sunt adoptate ordonanțe de urgență, într-un domeniu atât de important, cum este educația, fără niciun fel de explicații publice. Această practică constituie o ignorare flagrantă a unor principii democratice de bază: transparența și dialogul social.

Nu este exclus să aflăm că nu educația și știința sunt cele care contează, ci satisfacerea intereselor „comerciale” ale unor grupuri preocupate de orice altceva decât de cercetare, de noile tehnologii și de învățământul universitar de performanță.

Timpul va confirma sau infirma acest lucru.”

Amintim că Guvernul Ciucă a aprobat miercuri, 21 septembrie 2022, prin ordonanță de urgență (OUG), modificări la legea actuală a Educației, în condițiile în care atât ministrul Educației, cât și premierul vorbesc despre o nouă lege a educației, lansată deja în timpul verii în dezbatere publică de Sorin Cîmpeanu. Modificarea la lege adoptată acum o zi prevede că universitățile își pot înființa societăți comerciale și consorții de învățământ dual.

Inițial, Ministerul Educației a publicat pe 15 septembrie prevederi din acest OUG într-un alt proiect de ordonanță care conținea, însă, și modificări privind decontarea transportului elevilor. Acel proiect a fost retras pe 16 septembrie (detalii aici) și împărțit în alte două: cel privind decontarea transportului a fost postat vineri seara pe site-ul ministerului, iar cel privind înființarea învățământului superior dual a apărut în urmă cu trei zile pe site.

Citește și:
Universitățile pot înființa societăți comerciale și consorții duale, după ce Guvernul a aprobat în termen record prin ordonanță de urgență modificări la legea actuală a Educației, copiate din proiectul de lege Cîmpeanu
Ministerul Educației insistă să aprobe rapid porțiuni întregi copiate din proiectul legii Educației, printr-o ordonanță de urgență / Este vorba despre posibilitatea ca universitățile să înființeze societăți comerciale și consorții de învățământ dual
BREAKING Ministerul Educației a retras proiectul de ordonanță de urgență care dădea posibilitatea universităților să înființeze societăți comerciale și consorții de învățământ dual
Articole întregi din proiectul legii educației, preluate copy-paste într-un proiect de ordonanță de urgență prin care ministerul vrea să înființeze învățământul superior dual / Universitățile ar putea înființa societăți comerciale, iar firmele care intră în consorții duale ar obține beneficii fiscale majore


3 comments
  1. Domnul rector ar fi cazul să știe sau să afle că principalul scop al educației este inserția elevului în piața muncii, pentru a își putea recupera statul (adica noi cei care plătim taxe și impozite) investiția prin taxarea muncii acestuia.
    Ori asta înseamnă că “interesele” comerciale sunt cele care de fapt ar fi cazul să dicteze direcțiile educației și implicit cele ale cercetării, nu idealul înfundat al unor ideologi (de obicei socialiști) 🤷🏻‍♂️

  2. Normal că nu vom ajunge nicăieri, atâta timp cât sunt profesori și cercetători, in cadrul U.B., care au și funcții de directori de departamente/centre si care sunt acționari in firme private. Aceștia folosesc resursă materială și umană în interesul lor. Sigur că se pot depista ușor aceste nereguli, prin verificarea declarațiilor de interese (multi nu le depun chiar daca sunt obligatorii). UB știe aceste lucruri dar decât să facă curățenie prefera să treacă cu vederea! Asta-i Romania educată!

  3. Un profesor universitar, rector, cu 260 citări la munca de cercetare de-o viață, vorbește despre „grupuri preocupate de orice altceva decât de cercetare”!
    :)))))))))))))))

    Aaaa …. să nu uit: 100 citări din alea 260 îi vin de la 1 articol cu 5 autori … deci nu se știe cine și cât a contribuit acolo! Articolul cu pricina a apărut în 2015, deci a fost scris probabil mai devreme – poate 2013-2014, când ce funcție a ocupat acest profesor universitar!?!?

    Iar cont de Google Scholar, unde se poate vedea clar producția științifică, nu are (sau l-a șters) acest profesor universitar care îi acuză pe alții „de orice altceva decât de cercetare”!
    :)))))))))))))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii din România scriu istorie. Președintele s-a întors împotriva propriului popor, iar profesorii îl demască pe impostorul care a plecat din rândurile lor și astăzi prezidează prin minciună, de la Cotroceni / Plus: lașitatea universitarilor

Profesorii din România scriu istorie. De 3 săptămâni, predau întregii societăți una dintre cele mai valoroase lecții: în fața minciunii și a imposturii, îndrăznesc să acționeze și să schimbe realitatea!…
Vezi articolul

Atribuțiile inspectorilor școlari din Franța, corectate printr-o notă a Curții de Conturi: aceștia trebuie să aibă rol de sprijin pentru profesori, nu unul administrativ. Recomandările pentru Ministerul Educației din Republică

Într-o notă adresată ministrului Educației din Franța, Jean-Michel Blanquer, Curtea de Conturi din Republică atrage atenția că misiunea inspectorilor școlari din țară se îndepărtează de lumea școlii și capătă o…
Vezi articolul

Cariera viitoare și capacitatea de a se descurca la școală – principalele preocupări ale elevilor care intră la liceu, conform unui studiu realizat în Bihor / Ce spun participanții despre siguranța la clasă, meditații, dorința de a munci în străinătate și școala online

Cea mai acută îngrijorare a elevilor care au participat la un recent studiu pe teme educaționale, organizat la nivel local, este aceea că nu vor reuși să aibă cariera pe…
Vezi articolul

Noul concept de Matematică fără raționament sau cum ratează Ministerul Educației să testeze competențele din programă la examenele naționale pe care le organizează – analiza profesorului Ovidiu Șontea

Subiectele de Matematică de la examenele naționale din ultimii 20 de ani ratează să testeze o parte din competențele prevăzute în programa pentru această disciplină după care profesorii predau și…
Vezi articolul

Simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a să fie susținută și de elevii de clasa a VII-a, corigențele să fie date înaintea examenului, iar școlile să completeze în SIIIR și caracteristici ale profesorilor, recomandări în raportul pentru neprezentarea a peste 7 mii de elevi la examenul din 2023

Simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a ar trebui să fie dată și de elevii de clasa a VII-a, este una dintre propunerile făcute de cercetătorii de la IȘE,…
Vezi articolul