Prima reacție la OUG-ul din educație care le permite universităților să înființeze societăți comerciale. Remus Pricopie: Nu este exclus să aflăm că nu educația și știința sunt cele care contează, ci satisfacerea intereselor „comerciale” ale unor grupuri preocupate de orice altceva decât de cercetare

365 de vizualizări
Remus Pricopie / INQUAM Photos – Octav Ganea
Prima reacție la adoptarea în termen record de către Guvernul Ciucă a Ordonanței de Urgență care modifică Legea actuală a Educației, pentru a le permite universităților să înființeze societăți comerciale. “Nu este exclus să aflăm că nu educația și știința sunt cele care contează, ci satisfacerea intereselor „comerciale” ale unor grupuri preocupate de orice altceva decât de cercetare, de noile tehnologii și de învățământul universitar de performanță”, avertizează Remus Pricopie, rectorul SNSPA.

Fost ministru al Educației, Pricopie afirmă că “este regretabil că sunt adoptate ordonanțe de urgență, într-un domeniu atât de important, cum este educația, fără niciun fel de explicații publice. Această practică constituie o ignorare flagrantă a unor principii democratice de bază: transparența și dialogul social”.

Reacția integrală a lui Remus Pricopie, rectorul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA):

“Este regretabil că sunt adoptate ordonanțe de urgență, într-un domeniu atât de important, cum este educația, fără niciun fel de explicații publice. Această practică constituie o ignorare flagrantă a unor principii democratice de bază: transparența și dialogul social.

Nu este exclus să aflăm că nu educația și știința sunt cele care contează, ci satisfacerea intereselor „comerciale” ale unor grupuri preocupate de orice altceva decât de cercetare, de noile tehnologii și de învățământul universitar de performanță.

Timpul va confirma sau infirma acest lucru.”

Amintim că Guvernul Ciucă a aprobat miercuri, 21 septembrie 2022, prin ordonanță de urgență (OUG), modificări la legea actuală a Educației, în condițiile în care atât ministrul Educației, cât și premierul vorbesc despre o nouă lege a educației, lansată deja în timpul verii în dezbatere publică de Sorin Cîmpeanu. Modificarea la lege adoptată acum o zi prevede că universitățile își pot înființa societăți comerciale și consorții de învățământ dual.

Inițial, Ministerul Educației a publicat pe 15 septembrie prevederi din acest OUG într-un alt proiect de ordonanță care conținea, însă, și modificări privind decontarea transportului elevilor. Acel proiect a fost retras pe 16 septembrie (detalii aici) și împărțit în alte două: cel privind decontarea transportului a fost postat vineri seara pe site-ul ministerului, iar cel privind înființarea învățământului superior dual a apărut în urmă cu trei zile pe site.

Citește și:
Universitățile pot înființa societăți comerciale și consorții duale, după ce Guvernul a aprobat în termen record prin ordonanță de urgență modificări la legea actuală a Educației, copiate din proiectul de lege Cîmpeanu
Ministerul Educației insistă să aprobe rapid porțiuni întregi copiate din proiectul legii Educației, printr-o ordonanță de urgență / Este vorba despre posibilitatea ca universitățile să înființeze societăți comerciale și consorții de învățământ dual
BREAKING Ministerul Educației a retras proiectul de ordonanță de urgență care dădea posibilitatea universităților să înființeze societăți comerciale și consorții de învățământ dual
Articole întregi din proiectul legii educației, preluate copy-paste într-un proiect de ordonanță de urgență prin care ministerul vrea să înființeze învățământul superior dual / Universitățile ar putea înființa societăți comerciale, iar firmele care intră în consorții duale ar obține beneficii fiscale majore

3 comments
  1. Domnul rector ar fi cazul să știe sau să afle că principalul scop al educației este inserția elevului în piața muncii, pentru a își putea recupera statul (adica noi cei care plătim taxe și impozite) investiția prin taxarea muncii acestuia.
    Ori asta înseamnă că “interesele” comerciale sunt cele care de fapt ar fi cazul să dicteze direcțiile educației și implicit cele ale cercetării, nu idealul înfundat al unor ideologi (de obicei socialiști) 🤷🏻‍♂️

  2. Normal că nu vom ajunge nicăieri, atâta timp cât sunt profesori și cercetători, in cadrul U.B., care au și funcții de directori de departamente/centre si care sunt acționari in firme private. Aceștia folosesc resursă materială și umană în interesul lor. Sigur că se pot depista ușor aceste nereguli, prin verificarea declarațiilor de interese (multi nu le depun chiar daca sunt obligatorii). UB știe aceste lucruri dar decât să facă curățenie prefera să treacă cu vederea! Asta-i Romania educată!

  3. Un profesor universitar, rector, cu 260 citări la munca de cercetare de-o viață, vorbește despre “grupuri preocupate de orice altceva decât de cercetare”!
    :)))))))))))))))

    Aaaa …. să nu uit: 100 citări din alea 260 îi vin de la 1 articol cu 5 autori … deci nu se știe cine și cât a contribuit acolo! Articolul cu pricina a apărut în 2015, deci a fost scris probabil mai devreme – poate 2013-2014, când ce funcție a ocupat acest profesor universitar!?!?

    Iar cont de Google Scholar, unde se poate vedea clar producția științifică, nu are (sau l-a șters) acest profesor universitar care îi acuză pe alții “de orice altceva decât de cercetare”!
    :)))))))))))))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like
Mircea Miclea, Gabriel Liiceanu, Lazar Vlasceanu, Andreo Cornea, Nicolae Manolescu si Radu Vancu / Foto: Inquam Photos și Arhive personale

BREAKING Scrisoare deschisă semnată de 100 de intelectuali, printre care Gabriel Liiceanu, Mircea Miclea, Lazăr Vlăsceanu, Andrei Cornea, Nicolae Manolescu, Radu Vancu, care îi cer ministrului Educației “consultarea reală a intelectualilor României, a corpului profesoral și a părinților”, reanalizarea proiectelor de legi ale educației și prelungirea perioadei de dezbateri

O scrisoare deschisă semnată de 100 de intelectuali, printre care Gabriel Liiceanu, Mircea Miclea, Lazăr Vlăsceanu, Andrei Cornea, Nicolae Manolescu, Radu Vancu, a fost adresată public ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu,…
Vezi articolul

Copiii din România au înregistrat, în doi ani de pandemie, întârzieri de învățare de 4-6 luni, mai mari decât în cazul elevilor din Europa de Vest sau chiar din Republica Moldova – studiu McKinsey / România – întârzieri similare cu cele din Polonia, Ucraina sau mai multe țări africane

Elevii din România au înregistrat, în primii doi ani de la declanșarea pandemiei Covid-19, întârzieri de învățare de 4-6 luni, mai mult decât media pentru Europa și Asia Centrală, potrivit…
Vezi articolul

ANALIZĂ Tinerii și persoanele cu studii elementare, categoriile care spun cel mai des că nu se vor vaccina / În actuala programă de liceu, valabilă în ultimii 15 ani, nu există cuvântul vaccin/vaccinare. În manualele de Biologie informațiile sunt extrem de puține

Peste 46%, respectiv peste 31% dintre tinerii cu vârste între 18 și 35 de ani spun că nu se vor vaccina, potrivit datelor din două sondaje succesive, reprezentative la nivelul…
Vezi articolul

Daniela Vasile, profesor: Modelul hibrid, cel mai dificil de implementat la nivel de clasă, dar cu cea mai mare flexibilitate și oportunități. Cum se face învățare de tip hibrid cu o clasă inversată

În timp ce societatea este blocată în discuții superficiale si contradictorii, generate de o implementare deficitara a conceptului de învățare online în lunile martie-iunie, o discuție mai productivă ar consta…
Vezi articolul

Bacalaureatul “aproximativ”. Statisticile cu înscrişi au fost rotunjite de minister, în loc să fie exacte, după ce numărul oficial de înscrişi de la Evaluarea Naţională a fost diferit în fiecare din cele 3 comunicate date de instituţie

Ministerul Educaţiei anunţă în premieră că la Bacalaureat 2020 “pentru susținerea probelor scrise s-au înscris aproximativ 155.500 de candidați”. Anunţul cu cifrele rotunjite vine cu o zi înainte de prima…
Vezi articolul