Primul mesaj de interes public ce promovează dreptul la educație incluzivă al copiilor cu dizabilități, pe posturile TV și radio: “Pentru egalitate de șanse, copiii cu dizabilități au dreptul să învețe în orice școală”

1907 citiri
Foto: Pexels.com
Primul mesaj de interes public care promovează dreptul la educație incluzivă al copiilor cu dizabilități a apărut weekendul acesta pe TV. “Pentru egalitate de șanse, copiii cu dizabilități au dreptul să învețe în orice școală” – este mesajul introdus în Codul Național al Audiovizualului și difuzat duminică, 14 iulie 2019, de Pro TV, anunță Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități.

Cred sincer că acesta este un moment istoric, deoarece legitimăm și punem pe agenda publică dreptul fundamental al copiilor cu dizabilități la educație incluzivă. (…) Este adevărat că sistemul românesc de educație mai are pași importanți de reformă structurală de făcut pentru a asigura incluziunea, însă noi avem obligația morală și legală să sprijinim acest proces, nu să ridicăm bariere suplimentare. Nu copiii cu dizabilități sunt problema, ci sistemul nepregătit suficient să-i acomodeze“, a declarat Maria Mădălina Turza, președintele Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD).

Potrivit acesteia, este pentru prima dată în România când a fost introdus în Codul Național al Audiovizualului un mesaj de interes public care promovează dreptul la educație incluzivă al copiilor cu dizabilități.

“Mesajul de interes public a fost introdus în Codul Audiovizualului la propunerea CEDCD și în urma demersurilor susținute realizate de președintele organizației, doamna Maria Mădălina Turza. Acesta a fost inițial aprobat în unanimitate de membrii Consiliului CNA la începutul anului 2019, iar la data de 25 iunie 2019 a fost publicat în Monitorul Oficial Nr. 517, Partea I, respectiv Decizia CNA nr. 220/2011 forma actualizată, Art. 120, Alin (2), Lit. j). Pe cale de consecință, conform prevederilor legale în vigoare, mesajul nostru va fi difuzat de către toate posturile Radio și TV din țară în regim de campanie de interes public”, informează CEDCD într-un comunicat remis Edupedu.ro.

“Duminică, 14 iulie 2019, Pro TV a demarat deja implementarea Deciziei CNA și a început difuzarea mesajului nostru”, se mai arată în comunicat.

 

 

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii
  1. Vor sa scape de scoli speciale,bineanteles,acolo nu au de unde fura ceva…sau este insignifiant…ghiseftul.

  2. Nu este asa cum spuneti, sunt si aspecte negative intr-adevar dar de ce sa privim lucrurile asa ? Chiar daca sistemul nu este pregatit, lucrurile trebuie demarate de undeva, si se poate ajunge si la cazuri reusite daca se vrea si daca se depune efort in acest sens. Va doresc o gandire mai optimista si plina de speranta !

  3. Banii dați pe difuzarea unor mesaje fără sare și piper la televizor ar trebui folosiți pentru specializarea unor cadre didactice și pentru informarea părinților unde lucrează acele cadre specializate. Restul e praf în ochii unor oameni necăjiți.

  4. Chiar nu poate opri nimeni dintre cei responsabili nebunia asta cu integrarea copiilor cu ces in invatamantul de masa ?!
    Ce se intampla la acest moment e cumplit si pentru copiii cu ces si pentru restul copiilor si pentru profesori !
    Sistemul nu e pregatit pentru integrarea lor si in niciun caz nu ar trebui sa se faca asa cum e acum : sunt aruncati cate 1-2 intr-o clasa normala si vizitati o ora ! pe saptamana de un profesor de sprijin !!! In rest isi bat capul cu ei profesorii care nu au pregatirea psiho-pedagogica de specialitate pentru ei !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole recomandate

Academia Română: Adaptarea școlii la digital e o necesitate, dar online-ul e doar complementar educației directe și nu e o opțiune pentru preșcolari și școala primară / Precauție față de posibilele modele străine

Revoluția digitală este un fenomen care transformă școala, iar adaptarea la tehnologiile informațiilor și comunicațiilor este o necesitate și nu poate fi evitată, arată Academia Română într-un “Punct de vedere…
Vezi articolul

Liga Studenților Iași: Coaliția de guvernământ este total incapabilă să redacteze un nou proiect al Legii Educației Naționale și trebuie oprită din a mai realiza pseudo-reforme

Studenții Universității ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași au analizat cele mai importante modificări pregătite și promovate de coaliția aflată la guvernare, PSD-ALDE, în materie de educație și cercetare. Potrivit unui…
Vezi articolul