Primul mesaj de interes public ce promovează dreptul la educație incluzivă al copiilor cu dizabilități, pe posturile TV și radio: “Pentru egalitate de șanse, copiii cu dizabilități au dreptul să învețe în orice școală”

2.362 de vizualizări
Evaluare clasa a IV-a 2019
Foto: Pexels.com
Primul mesaj de interes public care promovează dreptul la educație incluzivă al copiilor cu dizabilități a apărut weekendul acesta pe TV. “Pentru egalitate de șanse, copiii cu dizabilități au dreptul să învețe în orice școală” – este mesajul introdus în Codul Național al Audiovizualului și difuzat duminică, 14 iulie 2019, de Pro TV, anunță Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități.

Cred sincer că acesta este un moment istoric, deoarece legitimăm și punem pe agenda publică dreptul fundamental al copiilor cu dizabilități la educație incluzivă. (…) Este adevărat că sistemul românesc de educație mai are pași importanți de reformă structurală de făcut pentru a asigura incluziunea, însă noi avem obligația morală și legală să sprijinim acest proces, nu să ridicăm bariere suplimentare. Nu copiii cu dizabilități sunt problema, ci sistemul nepregătit suficient să-i acomodeze“, a declarat Maria Mădălina Turza, președintele Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități (CEDCD).

Potrivit acesteia, este pentru prima dată în România când a fost introdus în Codul Național al Audiovizualului un mesaj de interes public care promovează dreptul la educație incluzivă al copiilor cu dizabilități.

“Mesajul de interes public a fost introdus în Codul Audiovizualului la propunerea CEDCD și în urma demersurilor susținute realizate de președintele organizației, doamna Maria Mădălina Turza. Acesta a fost inițial aprobat în unanimitate de membrii Consiliului CNA la începutul anului 2019, iar la data de 25 iunie 2019 a fost publicat în Monitorul Oficial Nr. 517, Partea I, respectiv Decizia CNA nr. 220/2011 forma actualizată, Art. 120, Alin (2), Lit. j). Pe cale de consecință, conform prevederilor legale în vigoare, mesajul nostru va fi difuzat de către toate posturile Radio și TV din țară în regim de campanie de interes public”, informează CEDCD într-un comunicat remis Edupedu.ro.

“Duminică, 14 iulie 2019, Pro TV a demarat deja implementarea Deciziei CNA și a început difuzarea mesajului nostru”, se mai arată în comunicat.

 

 


7 comentarii
  1. Tote bune i frumoase dar cine poate sa-mi puna care este prevederea legala care sa transforme acest deziderat intrun drept asigurat legal?

  2. “Specialiștii” care vor să promoveze această idee să-și de-a ei copiii la școală împreună cu cei cu probleme. Copilul meu nu se poate concentra la lecție din cauza unuia că ăsta. Învățătorii sunt depășiți de comportamentul lui.

  3. Vor sa scape de scoli speciale,bineanteles,acolo nu au de unde fura ceva…sau este insignifiant…ghiseftul.

  4. Nu este asa cum spuneti, sunt si aspecte negative intr-adevar dar de ce sa privim lucrurile asa ? Chiar daca sistemul nu este pregatit, lucrurile trebuie demarate de undeva, si se poate ajunge si la cazuri reusite daca se vrea si daca se depune efort in acest sens. Va doresc o gandire mai optimista si plina de speranta !

  5. Banii dați pe difuzarea unor mesaje fără sare și piper la televizor ar trebui folosiți pentru specializarea unor cadre didactice și pentru informarea părinților unde lucrează acele cadre specializate. Restul e praf în ochii unor oameni necăjiți.

    1. Corect.
      Alte state au inclusiv profesori suplimentari pentru cei cu nevoi speciale.
      Țări unde se încasează taxe, nu se taxează doar fraierii.

  6. Chiar nu poate opri nimeni dintre cei responsabili nebunia asta cu integrarea copiilor cu ces in invatamantul de masa ?!
    Ce se intampla la acest moment e cumplit si pentru copiii cu ces si pentru restul copiilor si pentru profesori !
    Sistemul nu e pregatit pentru integrarea lor si in niciun caz nu ar trebui sa se faca asa cum e acum : sunt aruncati cate 1-2 intr-o clasa normala si vizitati o ora ! pe saptamana de un profesor de sprijin !!! In rest isi bat capul cu ei profesorii care nu au pregatirea psiho-pedagogica de specialitate pentru ei !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Monica Anisie: Nu a spus nimeni că luăm în calcul containerele pentru distanțarea elevilor / Anisie, pe 8 iunie: Sunt state unde au fost aduse în curtea școlii containere. Vom analiza și noi

Deocamdată la nivelul Ministerului Educației nu s-a luat în calcul achiziționarea de containere sau de spații modulare pentru elevi, anunță ministrul Educației, într-o conferință la Iași transmisă de bzi.ro. Monica…
Vezi articolul

Asociația Școlilor Particulare cere Guvernului să descentralizeze decizia deschiderii școlilor cu prezență fizică, din 8 noiembrie, motivând și cu vaccinarea personalului peste 85%

Descentralizarea deciziei de deschidere a școlilor cu prezență fizică a elevilor, din 8 noiembrie, este solicitată Guvernului de Asociația Școlilor Particulare într-o scrisoare publicată pe pagina de Facebook a organizației.…
Vezi articolul

Proiect susținut de UiPath Foundation

Odată a venit de la școală cu 10 și am zis „du-te, măi, de aici, cum să vii cu 10?” – mama unui elev din satul Mihăileni, Botoșani, înscris în Future Acceleration Program / Recâștigarea curajului și încrederii prin educație

Are 12 ani și este unul din cei 20 de copii din județul Botoșani și 368 de copii din țară care, de toamna trecută, au parte de educație personalizată. S-a…
Vezi articolul

ULTIMA ORĂ Ministerul Educației vrea să piloteze o nouă “arhitectură curriculară”, începând chiar din septembrie, fără să fi pus vreun document în dezbatere. Consiliul Elevilor: Noile planuri-cadru nu au legătură cu tăierea numărului de ore

Ministerul Educației vrea să piloteze “o nouă arhitectură curriculară” începând chiar din septembrie, a declarat pentru Edupedu.ro președintele Consiliului Național al Elevilor, după o consultare cu reprezentanții Ministerului Educației. Noi…
Vezi articolul