Procentul românilor cu studii superioare a crescut simbolic în ultimii cinci ani / Creștere ușor mai pronunțată în București, în timp ce în unele regiuni procentul a scăzut

3.677 de vizualizări
Nivelul studiilor la nivelul populatiei urbane si rurale – INS
Ponderea persoanelor de 16 ani și peste care au studii superioare a fost, în 2022, de 15,1%, potrivit celor mai recente date publicate de Institutul Național de Statistică (INS). Procentul este cu mai puțin de două puncte mai mare decât în 2018, când 13,7% dintre românii de 16+ ani terminaseră o formă superioară de învățământ.

Procentul este considerabil mai mare în zonele urbane, unde aproape un sfert din populația de 16+ ani are studii superioare. Cel mai ridicat nivel este în București, unde se raportează o creștere mai pronunțată decât la nivel național. Pe de altă parte, în unele regiuni ale țării ponderea persoanelor cu studii superioare a scăzut, chiar, în 2022 față de 2018.

Potrivit celor mai recente date INS, în rândul populației de 16+ ani:

  • 57,8% au studii medii (60,7%) în mediul urban și 54,7%) în rural) – în creștere ușoară față de 2018, 19,1% terminaseră o școală profesională, 36,3% liceul sau o școală postliceală
  • 27,1% au nivel de educație scăzut (primar, gimnazial, fără școală absolvită – 40,7% în rural, 14,5% în urban) – în scădere ușoară față de 2018, când 30,9% aveau acest nivel de instruire
  • 15,1% au studii superioare (24,8% în urban, 4,6% în rural) – cu doar 1,4 puncte procentuale mai mult decât în 2018

În cazul persoanelor cu studii superioare, o creștere semnificativă se înregistrează la București. Aici, în 2018, doar 29,1% din populația de 16+ ani avea studii superioare. În 2022, procentul a crescut cu 9 puncte, ajungând la 38,1%.

Nivelul studiilor populatiei 16+ în regiunile țării – Sursa: INS

Pe de altă parte, în unele regiuni ale țării procentul persoanelor cu studii superioare a scăzut:

Sud-Est: De la 10% în 2018 la doar 8,3% în 2022 (regiunea înregistrează cel mai mare procent de persoane doar cu studii primare sau fără școală absolvită – 9,7%)

Nord-Vest:  De la 15,2% în 2018 la 13,2% în 2022

Centru: De la 18,8% în 2018 (a doua regiune după București, detașat, după procentul persoanelor cu studii superioare) la doar 13,9% în 2022 (rămâne a doua regiune, dar este aproape la egalitate cu Nord-Vest și Sud-Vest)


1 comment
  1. 50% sunt absolventi de Spiru Haret!
    Adica, analfabeti functional care se calca-n picioare in Institutiile publice!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

GRAFIC Numărul elevilor cu CES din școlile din România aproape s-a triplat în ultimii 5 ani, în timp ce numărul profesorilor de sprijin este ținut de Ministerul Educației cu mult sub standardul legal. În timp ce în județul Galați, unui profesor de sprijin îi revin 140 de elevi, doar într-un singur județ acesta este conform legii

Numărul elevilor cu cerințe educaționale speciale, CES, din învățământul de masă aproape s-a triplat în ultimii 5 ani, ajungând la peste 50.000 în anul școlar 2023-2024. În același timp, numărul…
Vezi articolul

Deficitul de profesori se adâncește în școlile profesionale și liceele tehnice. Europa riscă să rămână în urma concurenților la nivel mondial – Avertisment al Agenției Cedefop a Uniunii Europene / Jürgen Siebel, directorul agenției, anunță lansarea primului sondaj european privind cadrele didactice din domeniul formării profesionale

Uniunea Europeană lansează primul sondaj la nivel european în rândul cadrelor didactice din domeniul formării profesionale, cu scopul declarat „de a combate problema deficitului critic de cadre didactice” din domeniu.…
Vezi articolul
Iulian Cristache

Răspundeți unei comenzi sau unei persoane din Ministerul Educației? – Reacția președintelui Asociațiilor de părinți la afirmațiile președintelui Asociației colegiilor pedagogice

Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți – învățământ preuniversitar, răspunde afirmațiilor făcute de profesorul Mircea Bertea, președintele Asociației Naționale a Colegiilor și Liceelor Pedagogice din România: Am…
Vezi articolul

Mihaela Popa, fost secretar de stat în educație: Geometria în spațiu lipsește din noile programe școlare de liceu la clasa a X-a și nu înțeleg de ce. Apar conicele, prin care revenim la programa din ’78 / Viitorii ingineri, ingineri-constructori, arhitecți fac meditații pentru a învăța geometria în spațiu, cu profesori de la universități, pentru că în liceu noi nu studiem

Noile programe școlare de la matematică pentru liceeni puse în dezbatere publică de Ministerul Educației cu obiectivul de a înlocui filosofia curriculară veche de 20 de ani se remarcă prin…
Vezi articolul