Profesorii au acces gratuit la resurse pentru organizarea de activități care îi învață pe elevi cum să-și gestioneze emoțiile / Materialele oferite de UNICEF, disponibile online până pe 20 aprilie

6.638 de vizualizări
Foto: UNICEF
Profesorii pot să acceseze resurse pentru organizarea de activități care sprijină dezvoltarea și echilibrul emoțional al elevilor, oferite de UNICEF și Fundația Romanian Angel Appeal de Ziua Internațională a Fericirii, celebrată anual pe 20 martie, potrivit unui comunicat de presă.

Cele 10 activități propuse „sunt ușor de implementat, pe modelul World’s Largest Lesson (Cea mai mare lecție din lume)” și pot fi utilizate de cadrele didactice, consilierii școlari și alți profesioniști care lucrează cu tineri, pentru a sprijini dezvoltarea și echilibrul emoțional al elevilor.

„Desfășurând activitățile propuse, copiii, sub îndrumarea profesioniștilor, învăță împreună aspecte importante despre cum să-și gestioneze emoțiile, cum să facă față stresului și cum să construiască relații sănătoase”, a declarat Reprezentanta UNICEF în România, Anna Riatti.

„Demersul vine ca răspuns la provocările de gestionare a emoțiilor și a stresului în rândul tinerilor, dar și la semnalele cadrelor didactice și a profesioniștilor care lucrează cu tinerii și care nu dispun de suficiente resurse pentru a-i sprijini”, mai transmit reprezentanții UNICEF.

Activitățile vor putea fi organizate pentru elevi și tineri cu vârste cuprinse între 10 și 18 ani, atât în școli, cât și în alte spații, precum centre de tineret, spații ale ONG-urilor sau ale instituțiilor publice frecventate de tineri.

Tematicile abordate sunt diverse, de la identificarea și înțelegerea emoțiilor și tehnici de autoreglare emoțională, până la utilizarea unui instrument de identificare precoce a riscurilor de sănătate mintală, adaptat pre-adolescenților și adolescenților.


Cele 10 activități propuse sunt următoarele:
  • Valori personale
  • Introducerea conceptului de reziliență
  • Bingo de valori
  • Bucuria schimbării
  • Jocul rolurilor empatice
  • A spune nu
  • Stiluri de gândire
  • Înțelegerea furiei
  • Linia oarbă
  • Observarea și descrierea emoțiilor ce ne copleșesc

Inițiativa face parte din proiectul „Crearea unui model funcțional de intervenție pentru sănătate mintală și sprijin psihosocial pentru copii și adolescenți”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dosarele candidaților care se înscriu la Titularizare 2023 în două județe trebuie să conțină aceleași acte pentru fiecare județ, potrivit Inspectoratului Școlar Sector 3 / Secretarul de stat Sorin Ion: Documentele se pot trimite și electronic

Dosarele candidaților care se înscriu la concursul național de Titularizare 2023 în două județe trebuie să conțină aceleași acte pentru fiecare județ, conform unui anunț al Inspectoratului Școlar al Municipiului…
Vezi articolul

Actualii studenți de anul 1 care au fost olimpici național sau internațional în liceu vor putea primi până la 6.000 de euro pe an pentru cercetare, prin programul de granturi „Regele Carol I” / Cererile se depun până pe 25 decembrie la universități

Absolvenții de liceu care au obținut premii sau mențiuni la competițiile naționale sau internaționale recunoscute de Ministerul Educației, în timpul liceului, și care din anul universitar 2022-2023 urmează cursurile unei…
Vezi articolul

Încă din clasele a XI-a și a XII-a, când elevii sunt super focusați pe un examen la facultate, pe 1-2 discipline, încep să neglijeze absolut toate celelalte lucruri, spune directorul Marian Anghel: Auzim de foarte multe ori «nu îmi trebuie». Suntem sătui de aceste răspunsuri

Marian Anghel, director al Liceului Teoretic „Petre Pandrea” din Balș, a vorbit despre faptul că elevii de clasele a XI-a și a XII-a sunt „super focusați pe un examen la…
Vezi articolul