Profesorii au acces gratuit la resurse pentru organizarea de activități care îi învață pe elevi cum să-și gestioneze emoțiile / Materialele oferite de UNICEF, disponibile online până pe 20 aprilie

6.638 de vizualizări
Foto: UNICEF
Profesorii pot să acceseze resurse pentru organizarea de activități care sprijină dezvoltarea și echilibrul emoțional al elevilor, oferite de UNICEF și Fundația Romanian Angel Appeal de Ziua Internațională a Fericirii, celebrată anual pe 20 martie, potrivit unui comunicat de presă.

Cele 10 activități propuse „sunt ușor de implementat, pe modelul World’s Largest Lesson (Cea mai mare lecție din lume)” și pot fi utilizate de cadrele didactice, consilierii școlari și alți profesioniști care lucrează cu tineri, pentru a sprijini dezvoltarea și echilibrul emoțional al elevilor.

„Desfășurând activitățile propuse, copiii, sub îndrumarea profesioniștilor, învăță împreună aspecte importante despre cum să-și gestioneze emoțiile, cum să facă față stresului și cum să construiască relații sănătoase”, a declarat Reprezentanta UNICEF în România, Anna Riatti.

„Demersul vine ca răspuns la provocările de gestionare a emoțiilor și a stresului în rândul tinerilor, dar și la semnalele cadrelor didactice și a profesioniștilor care lucrează cu tinerii și care nu dispun de suficiente resurse pentru a-i sprijini”, mai transmit reprezentanții UNICEF.

Activitățile vor putea fi organizate pentru elevi și tineri cu vârste cuprinse între 10 și 18 ani, atât în școli, cât și în alte spații, precum centre de tineret, spații ale ONG-urilor sau ale instituțiilor publice frecventate de tineri.

Tematicile abordate sunt diverse, de la identificarea și înțelegerea emoțiilor și tehnici de autoreglare emoțională, până la utilizarea unui instrument de identificare precoce a riscurilor de sănătate mintală, adaptat pre-adolescenților și adolescenților.


Cele 10 activități propuse sunt următoarele:
  • Valori personale
  • Introducerea conceptului de reziliență
  • Bingo de valori
  • Bucuria schimbării
  • Jocul rolurilor empatice
  • A spune nu
  • Stiluri de gândire
  • Înțelegerea furiei
  • Linia oarbă
  • Observarea și descrierea emoțiilor ce ne copleșesc

Inițiativa face parte din proiectul „Crearea unui model funcțional de intervenție pentru sănătate mintală și sprijin psihosocial pentru copii și adolescenți”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Bitdefender a investit peste 50.000 de euro în modernizarea unui laborator de informatică de la Facultatea de Automatică: „Universitatea Politehnica din Bucureşti reprezintă un partener strategic”

Compania de securitate cibernetică Bitdefender a investit peste 50.000 de euro în modernizarea unui laborator de informatică destinat studenţilor Facultăţii de Automatică şi Calculatoare din cadrul Universităţii Politehnica din Bucureşti…
Vezi articolul

Ministrul Educației, Ligia Deca, le transmite părinților că nu vor exista schimbări bruște în sistem și orice modificare relevantă va fi anunțată din timp: „Legile vor viza bunăstarea elevilor și creșterea calității și echității”

Ministrul Educației, Ligia Deca, i-a asigurat pe părinți că nu vor fi schimbări bruște în Educație, chiar și când vor intra în vigoare noile legi: „Una dintre prioritățile pe care…
Vezi articolul

Profesorul Marcel Bartic, despre lipsurile Titularizării: Nu poți să schimbi profesorii de la un an la altul și apoi să te întrebi de ce au luat elevii note mici la evaluările naționale / Mai multă autonomie oferită școlilor ar garanta un grad mai mare de flexibilitate în alcătuirea normelor didactice

Nu este de mirare că elevii ai căror profesori se schimbă de la an la an obțin note mici la evaluările naționale, a explicat profesorul de istorie Marcel Bartic în…
Vezi articolul