Profesorii care vor face ore de consolidare a materiei cu elevii pot primi și ei bani din programul pentru cursuri remediale, potrivit ministrului Educației

11.346 de vizualizări
Sorin Cimpeanu / Foto: Gov.ro
Nu numai profesorii ai căror elevi nu au asimilat lecțiile predate în școala online pot primi cei 100 de lei pe oră din programul guvernamental care va fi aprobat prin ordonanță de urgență, potrivit ministrului Sorin Cîmpeanu. Și profesorii care vor face ore de consolidare a materiei cu elevii vor avea acces la aceste fonduri, a spus oficialul la Antena 3.

Ore de consolidare a materiei

Deși a spus că programul lansat prin OUG se va numi Programul național de acțiuni remediale, Cîmpeanu a redefinit orele de recuperare drept „remediale cu valențe de consolidare a materiei predate și de creștere a performanței”, pentru ca și profesorii care au predat toată materia și ai căror elevi nu au avurt pierderi, să poată accesa banii anunțați de ministru.

Moderator:Profesorii care au făcut eforturi și sunt cu materia la zi nu vor primi nimic, cei care și-au bătut joc, dar n-au nicio reținere să-și primească salariul întreg vor solicita program de ore remediale pentru că s-a pierdut materia. E corect?

Sorin Cîmpeanu: Da, dacă cel care a adresat acestă întrebare… Sunt foarte interesat de ce soluții ar fi putut să găsească vizavi de recuperarea pierderilor. Aș vrea să adaug o mențiune importantă: sigur că el se numește Program național de acțiuni remediale, dar în cadrul ordonanței de urgență pe care o avem în lucru, pe care dorim să o promovăm în ședința de miercuri, cel puțin în primă lectură, vom face precizarea că aceste acțiuni, deci posibilitatea de plată se referă și la consolidarea materiei.

Deci, dacă un cadru didactic consideră că a predat absolut totul și că elevii au asimilat absolut tot ce a predat, este liber ca din aceste ore să facă acțiuni de consolidare a materiei. Cu alte cuvinte, cei mai buni profesori, din cele mai bune școli, la cele mai bune clase, vor avea acces la aceste ore remediale. Remediale cu valențe de consolidare a materiei predate și de creștere a performanței”

Profesorii care fac ore remediale vor primi câte 100 de lei pentru fiecare oră, sumă care va fi impozitată, anunță ministrul Educației.

Foto: gov.ro


10 comments
  1. Dle.M(S)inistru,,,maria ta”,cu,,atâtea ocupații”,cum ți-ai realizat norma/normele didactice? Sigur, sigur vei solicita și bani pentru orele,,remediale/neavenite”!

  2. Asta e noua. Puturosi, lenesi, bolnavi cu capul, nesimtiti, perversi. Asta cu salbatici e new entry. Asa m-am saturat sa fim atata de jigniti ca ultimii oameni, incat, de multe ori imi vine sa ma las de tot si sa plec la Rebu. Se fac angajari, iar a culege cu mana gunoaiele din cosurile stradale a ajuns sa mi se para mai putin injositor decat a fi profesor. Cel putin, acolo, daca sunt criticat e pentru ca se vede ca nu mi-am luat gunoiul, aici sunt criticat oricum: fie ca-mi fac ori ba meseria.

  3. De ce programele remediale sunt pentru cei mai buni elevi? Dacă sunt atât de buni, ce nevoie ar avea de ore remediale?
    Ce facem cu elevii care vor susține examene și au nevoie de sprijin?
    După ce criterii un profesor este bun? Bun la ce?
    Asta e discriminare, un mod de a-i favoriza pe cei „aleși „.

    1. Pentru elevii buni există ore de consolidare (vor să fie și mai buni), orele de remediere sunt pentru cei care au ratat cunoștințele minimale. Elevii de a VIII-a și cei de a XII-a au avut și vor avea în continuare ore de pregătire pentru examene.

  4. Dacă aveți bani de aruncat, că asta faceți cu orele remediale, atunci organizați cursuri de comportament civilizat pentru profesori că se comportă ca niște sălbatici,asta e problema educației. Chiar dacă profesorii predau matematică sau limba română tot sălbatici sunt.

    Pe de altă parte, orele remediale vor fi la fel de eficiente ca școala online.

    1. Puteţi da câteva exemple concrete de comportament sălbatic la profesori?

    2. Sunt profesoară de română . Afirmați că profesorii se comportă ca niște sălbatici și sunt niște sălbatici. Mă cunoașteți? Știți ceva despre mine / educația mea/ personalitatea / cultura / rezultatele / modul în care sunt văzută în comunitate etc ?
      Vă rog respectuos, dar insistent ,să susțineți cu dovezi afirmația referitoare la mine, profesor de română , cum că sunt o sălbatică. Vă rog. Aștept dovezi, nu vorbe aruncate aiurea , dovezi legate DE MINE .

    3. @superzero
      Pe de a treia parte, cred ca e cazul sa nu ne enervam din cauza neinteligentei tale si deci sa nu te bagam prea tare in seama.

  5. Ce vă mai pricepeți la ticluit vorbe!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Modificări la Titularizare: Fișa de înscriere, publicată de inspectorate. Cererea de înscriere, schimbată în ultima zi cu o cerere din 25 iunie. Documentele depuse online au condiție de rezoluție minimă

Modificări la Titularizare în ultimul moment. Inspectoratele școlare județene au aufișat Fișa de înscriere la Titularizare, după ce Edupedu.ro a scris în această dimineață că acest document central al dosarului…
Vezi articolul

„Toate salariile din Educație vor trebui să crească din septembrie 2023”, anunță ministrul Educației, dacă legile propuse vor intra în vigoare: Sunt convins că vor fi adoptate anul acesta / Proiectul legii prevede creșterea unui singur salariu, cel al profesorului stagiar

Toate celelalte salarii din Educație vor trebui să crească, a declarat ministrul Educației Sorin Cîmpeanu, care condiționează acest lucru de adoptarea proiectelor de legi ale Educației. Într-un interviu la Antena…
Vezi articolul

BREAKING Procedurile de reorganizare a școlilor, a claselor de elevi și de creștere a normelor didactice pentru profesori au fost trimise la Monitorul Oficial, cu patru zile înainte să înceapă calendarul pentru comasare și reluarea tuturor etapelor de mobilitate

Ministerul Educației a trimis spre publicare în Monitorul Oficial al României două proceduri esențiale pentru aplicarea măsurilor din Legea 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare. Potrivit adresei nr 2.192/DGMCDRSIP din 7…
Vezi articolul

Profesorii de STEM și Religie – în top la comportamente „indezirabile” din punct de vedere al învățării socio-emoționale în gimnaziu / Cele mai frecvente probleme de predare observate la clasă – lipsa discuțiilor pe teme morale sau despre empatie – Studiu al Ministerului Educației

„Profesorul nu discută cu elevii dileme etice, morale / decizii cu impact similar” și „nu propune activități care pot dezvolta empatia” în rândul elevilor. Acestea sunt cele două comportamente didactice…
Vezi articolul