Profesorii cu norme incomplete și cei afectați de restrângeri de activitate, în urma încadrărilor din școli pentru 2025-2026, pot participa la ședințele de repartizare organizate de inspectoratele școlare în perioada 20-22 august

39.229 de vizualizări
Foto: © Dimitar Gorgev | Dreamstime.com
Cererile profesorilor care nu și-au putut completa norma de 20 de ore în școală și ale celor afectați de restrângeri de activitate vor fi soluționate în ședințele de repartizare organizate de inspectoratele școlare între 20-22 august 2025 și, dacă va fi nevoie, și în etapele ulterioare, conform noului calendar al mobilității cadrelor didactice pentru anul școlar 2025-2026.

Listele cu punctajele profesorilor în vederea soluționării reducerii de activitate se afișează astăzi, 18 august 2025, pe pagina web a inspectoratelor școlar.

  • În anul școlar 2025-2026, norma didactică de predare crește, în medie, cu 2 ore. Este vorba despre Legea nr. 141/2025, cunoscută drept „Legea Bolojan”, care modifică și completează Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023. Legea 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare, cunoscută drept Legea Bolojan, a intrat în vigoare, după publicarea în Monitorul Oficial vineri noaptea, pe 25 iulie 2025.

Pentru completarea normei didactice de predare, profesorii titulari, debutanți și cei angajați pe durata de viabilitatea postului au putut depune la inspectoratul școlar, până la data de 14 august, cererea și documentele justificative.

În cazul în care un cadru didactic nu a depus cererea și documentele justificative, conducerea unităţii de învăţământ depune/transmite documentele respective la inspectoratul școlar, iar comisia judeţeană de mobilitate îi atribuie, din oficiu, un post didactic/o catedră vacant(ă) la finalul ședinței de repartizare din lista afişată, conform punctajului.

În perioada 11-18 august s-au reluat activităţile privind constituirea posturilor didactice/catedrelor, încadrarea personalului didactic de predare şi soluţionarea cererilor de completare a normei didactice de predare la nivelul școlilor și grădinițelor, potrivit Procedurii privind constituirea normelor didactice de predare-învățare-evaluare în învățământul preuniversitar, an școlar 2025-2026

În perioada 11-22 august 2025 are loc organizarea și desfășurarea activităților conform prevederilor Procedurii privind constituirea normelor didactice de predare- învățare-evaluare în învățământul preuniversitar, în anul școlar 2025-2026, ca urmare a aplicării măsurilor adoptate prin Legea nr. 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare, conform calendarului.

Prevederile din Ordinul ministrului educației nr. 5.198/2025 pentru aprobarea Procedurii privind constituirea normelor didactice de predare-învățare-evaluare în învățământul preuniversitar, an școlar 2025-2026

Art. 9 (13) Cadrelor didactice afectate de diminuarea normei didactice de predare ale căror cereri de completare de normă nu se soluționează la nivelul unităților de învățământ/consorțiilor școlare, precum și cererile cadrelor didactice afectate de restrângere de activitate se soluționează prin completarea normei didactice de predare pe perioadă determinată sau nedeterminată/transfer/modificarea repartizării, după caz, în ședințe de repartizare organizate la nivelul inspectoratelor școlare în perioada 20-22 august 2025, precum și în oricare din ședințele de repartizare organizate ulterior la nivelul inspectoratelor școlare, conform Calendarului mobilității personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar pentru anul școlar 2025 – 2026, denumit în continuare Calendar, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta Procedură. 

Art. 8 (1) În vederea soluționării restrângerilor de activitate și a completărilor de normă didactică de predare, la nivel județean/nivelul municipiului București, cadrele didactice depun, în perioada 11-14 august 2025, cereri la inspectoratul școlar în a cărui rază teritorială își are sediul unitatea de învățământ la care se solicită transferul ca urmare a restrângerii de activitate, respectiv completarea normei didactice de predare, însoțite de documentele justificative, precum și de o declarație pe propria răspundere prin care cadrul didactic confirmă că documentele anexate cererii îi aparțin și că prin acestea sunt certificate activitățile desfășurate. 

Inspectoratele școlare asigură posibilitatea transmiterii cererilor și a documentelor justificative și prin mijloace electronice. În data de 18 august 2025 se afișează pe pagina web a inspectoratelor școlar listele cu punctajele cadrelor didactice în vederea soluționării reducerii de activitate.

În perioada 18-19 august 2025 se înregistrează și se soluționează în consiliile de administrație ale inspectoratelor școlare contestațiile la punctajele acordate. (2) În cazul în care un cadru didactic nu depune cererea și documentele justificative conform alin. (1), conducerea unității de învățământ depune/transmite documentele respective la inspectoratul școlar, iar comisia județeană/a municipiului București de mobilitate îi atribuie, din oficiu, un post didactic/o catedră vacant(ă) la finalul ședinței de repartizare din lista afișată, conform punctajului. (3) Pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor care necesită avize sau atestate suplimentare prevăzute de Metodologia-cadru, cadrele didactice trebuie să anexeze la cererea pe care o depun conform alin. (1) respectivele avize sau atestate.

Foto: © Dimitar Gorgev | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


5 comments
  1. Rușine sindicatului care nu a făcut nimic pentru a-i susține pe cei care cotizează ani de zile fără rost !!!

    1. Rusine pentru ce? voi ati votat „olimpic”, spălați-va cu olimpicul pe cap. 40 de ore de munca are o săptămână. de ce munciți doar 20? Este discriminare dață de ceilalți cetățeni ai României.

  2. Din câte știu cadrele didactice sunt în concediu, teoretic că practic obserb că nu au dreptul.

    1. Directorii si inspectorii nu sunt. Au fost rechemati din concediu prin ordin de la minister. Cu exceptia celor din strainatate care evident ca nu puteau ajunge, ca doar nu zboara. Profesorii, da, unii sunt in concediu. Dar de ei nu doare pe nimeni nici in cur oricum. Eu daca as fi in locul celor ce depun dosariada, as contacta scoala, as face cerere de schimbare cerere de concediu si as pune activitate atunci. Legea spune ca orice concediu neefectuat(si nu are cum fi efectuat in timpul anului scolar clar), se remunereaza la inchiderea contractului in bani. Simplu, foarte legal.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT Procedura Direcției de Sănătate Publică București, despre stabilirea scenariului școlilor și grădinițelor, suspendarea și reluarea cursurilor, elevii și profesorii care au simptome specifice cu infectării cu SARS-CoV-2, carantinarea copiilor

Ce se întâmplă dacă elevii prezintă stare febrilă în timpul orelor de curs, precum și la apariția unui caz pozitiv într-o grupă de grădiniță sau într-o clasă de elevi, suspendarea…
Vezi articolul

Piese de teatru sau scenete pe baza operelor literare din programa de Bacalaureat 2025, într-un program pentru elevii de clasa a XII-a, anunțate de Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică și Universitatea Politehnica din București

Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică (UNATC) și Universitatea Politehnica din București (UPB) vor organiza și anul acesta, în perioada 17-23 martie 2025 proiectul „Teatru pentru BAC”, destinat elevilor…
Vezi articolul

Simulare examene naționale 2025. Notele au fost mai mari la Matematică decât la Limba română, pentru că elevii au început să se pregătească în particular mai devreme la Matematică decât la Limba și literatura română, spune profesoara Maria Manea

Maria Manea, fost secretar de stat în Ministerul Educației și profesoară de Limba și literatura română la Colegiul Național „Mihai Viteazul” din București, a declarat că, la simularea examenelor naționale,…
Vezi articolul

DOCUMENT Granturi de câte 8 milioane de euro pentru universități ca să construiască noi spații de cazare, de cantină, de recreere și lectură. Condiție: cel puțin 40% din aceste locuri vor fi rezervate studenților din medii defavorizate

Universitățile pot obține granturi de câte 8 milioane de euro pentru construcția de noi spații de cazare, de cantină, de recreere și lectură din campusurile universitare, conform unui apel al Ministerului Educației.…
Vezi articolul