Profesorii de la palatele si cluburile copiilor pierd statutul de cadru didactic, potrivit proiectului de lege a Învățământului: Aceștia vor putea rămâne în cadrul instituțiilor nou formate ca funcționari – cadru didactic

29.825 de vizualizări
Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com
„Profesorii de la palatele și cluburile copiilor sunt forțați astfel să aleagă între două rele: să rămână ca simpli angajați, în care examenele date înainte pentru a se specializa în cariera de profesor nu mai sunt luate în considerare sau să se detașeze în învățământul de masă, pe o altă catedră… inexistentă”, se arată într-un mesaj primit pe adresa redactie@edupedu.ro, din partea Palatului Copiilor din Vaslui.

Amintim că Edupedu.ro a scris, în luna mai, că palatele copiilor și cluburile sportive școlare vor trece de la Ministerul Educației la primării, potrivit unui proiect anunțat de Sorin Cîmpeanu, care a prezentat drept o „descentralizare” această inițiativă.

Iată ce prevede proiectul de lege pentru învățământul preuniversitar, pus în dezbatere publică săptămâna trecută: „Art. 213 alin. (3) Palatul Național al Copiilor, palatele copiilor, cluburile copiilor și cluburile sportive școlare se organizează şi funcţionează ca instituţii publice în subordinea Consiliului General al municipiului Bucureşti/consiliilor locale, având personalitate juridică, instituții care desfășoară activități extrașcolare/ cu program sportiv suplimentar”.

La art. 215 din proiectul menționat anterior sunt menționate următoarele:

„(9) Personalul didactic de predare titular existent în cluburile sportive școlare, palatele copiilor şi cluburile copiilor, respectiv în Palatul Național al Copiilor şi care se transferă în instituțiile cu program sportiv suplimentar, respectiv pentru activități extrașcolare din subordinea autorităților administrației publice locale îşi pierde calitatea de personal didactic, dar îşi păstrează dreptul, pentru o perioadă de 10 ani de la momentul transferului, să participe la etape de mobilitate a personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în vederea ocupării de posturi didactice/catedre vacante în unităţi de învăţământ preuniversitar, potrivit metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educației.

(10) Personalul existent în cluburile sportive școlare, palatele şi cluburile copiilor, respectiv în Palatul Național al Copiilor şi care se transferă în instituțiile cu program sportiv suplimentar/cu activități 147 extrașcolare din subordinea autorităților administrației publice locale își păstrează drepturile salariale avute la momentul transferului.”

În textul primit este precizat că profesorii din cluburile școlare și palatelor copiilor „își vor pierde statutul”: „Profesorii își vor pierde statutul, vor fi considerați funcționari. Nu este clar cum se va face această echivalare. Ca profesor, trebuie să susții examene: titularizare, definitivat și, apoi, gradele didactice sau chiar doctoratul. Deși se precizează că noii angajați din sistem, adică foștii profesori, vor avea același salariu, nu garantează nimeni că aceștia își vor păstra postul (câștigat prin examenul de titularizare pe perioadă nedeterminată) după cei zece ani de la punerea în aplicare a acestui proiect de lege. De asemenea, toate examenele, titlurile și drepturile salariale obținute în urma acestora nu vor mai fi luate în seamă”.

Redăm textul complet:

„Acum aproximativ o lună am participat la premierea Concursului „Școală europeană”, ediția 2022, premiere organizată și prezentată de dumneavoastră. Domnule ministru, Cîmpeanu, ne-ați strâns mâna și ne-ați felicitat pentru reușită: singurul Palat din țară premiat în cadrul acestei competiții, unde contează foarte mult proiectele europene pe care o școala le-a derulat în ultimii trei ani. Nici măcar o secundă nu am gândit, în acel moment, că veți propune un proiect de lege în urma căruia Palatele și cluburile elevilor ar putea fi scoase din subordinea Ministerului Educației, iar dascălii care predau în cadrul lor, să-și piardă statutul de profesori.

Cândva, la un examen pe care l-am susținut în facultate, am întrebat un profesor din ce carte trebuie să învățăm, pentru că nu era clar. Răspunsul a fost: din orice carte, atât timp cât este pe subiect. Se face educație prin intermediul Palatelor și cluburilor elevilor? Mai sunt ele necesare? Sunt ele… pe subiect?

Preambul

Conform proiectului de lege a învățământului preuniversitar, ROMÂNIA EDUCATĂ, Palatele și cluburile elevilor din țară vor trece în subordinea consiliilor locale de care aparțin. Profesorii din aceste instituții vor avea două opțiuni: vor putea rămâne în cadrul instituțiilor nou formate, ca funcționari, deci li se va schimba statutul, sau vor putea să se transfere în învățământul de masă, într-un interval de 10 ani. Totul pare în regulă, la prima vedere. Să contextualizăm, totuși, pentru a înțelege mai bine ceea ce se va întâmpla dacă se aprobă acest proiect de lege.

Palatele și cluburile elevilor s-au înființat în perioada comunistă și au reprezentat instituții de identificare și dezvoltare ale talentelor și abilităților elevilor. Aproximativ 70 de ani mai târziu, aceste instituții încă există, și nu doar fictiv. Elevii sunt interesați să se descopere, să se dezvolte, să-și manifeste sufletul așa cum poate nu reușesc la clasă, nu pentru că nu ar dori, ci pentru că poate că acolo nu se pot identifica cu una din materiile care li se predau. Învățământul nonformal este complementar celui clasic. Nu se suprapun, nu se contrazic, ci lucrează împreună pentru o Românie mai educată. Sigur, există probleme, există catedre/ cercuri care nu mai sunt căutate, există profesori care refuză să se adapteze schimbărilor rapide din societate, dar acestea pot fi contracarate prin schimbări la nivel de instituție, prin cursuri de dezvoltare personală, prin conștientizare și implicare.

Aceeași pălărie, tu ești Mărie?

Am întrebat la începutul articolului dacă se face educație la Palatele și cluburile elevilor. Scopul acestor instituții este acela de a furniza educație nonformală. Atât timp cât acestea își păstrează scopul principal, aparent, nu mai contează de unde vin fondurile – Ministerul educației sau consiliile locale. Problemele apar în primul rând în altă parte. Profesorii își vor pierde statutul, vor fi considerați funcționari. Nu este clar cum se va face această echivalare. Ca profesor, trebuie să susții examene: titularizare, definitivat și, apoi, gradele didactice sau chiar doctoratul. Deși se precizează că noii angajați din sistem, adică foștii profesori, vor avea același salariu, nu garantează nimeni că aceștia își vor păstra postul (câștigat prin examenul de titularizare pe perioadă nedeterminată) după cei zece ani de la punerea în aplicare a acestui proiect de lege. De asemenea, toate examenele, titlurile și drepturile salariale obținute în urma acestora nu vor mai fi luate în seamă.

A fi sau a nu fi profesor, aceasta-i întrebarea!

În cei zeci ani, consiliile locale au obligativitate păstrării sediilor actuale ale Palatelor și cluburilor și folosirii lor în același scop. Tot în această perioadă, profesorii pot migra în sistemul de învățământ, prin transfer. Sistemul de învățământ este blocat, posturile sunt foarte puține și împrăștiate prin țară. Profesorii de la Palatele și cluburile copiilor sunt forțați astfel să aleagă între două rele: să rămână ca simpli angajați, în care examenele date înainte pentru a se specializa în cariera de profesor nu mai sunt luate în considerație sau să se detașeze în învățământul de masă, pe o altă catedră… inexistentă.

Să presupunem, totuși, că are opțiunea de a se transfera. Că apar peste noapte 20000 de mii de posturi. Ce va alege? Să aibă siguranța postului pe o perioadă nedeterminată sau incertitudinea unui loc de muncă arendat de o instituție de administrație locală? Să nu uităm unde trăim – unele consilii și primării locale abia au fonduri pentru asigurarea existenței comunității. Dacă pleacă profesorii, cine va mai asigura educația?

Elevul nostru cel de toate zilele

Educația este un proces complex, de-a lungul vieții. Elevii din școli sunt sub focul examenelor, al studiului, pe deoparte, pe de alta, sunt bombardați de o tehnologie ce le oferă satisfacții imediate. Îmbinarea sistemului clasic de învățământ cu tehnologia este un proces anevoios. S-a încercat și varianta directă, în perioada pandemiei. Deși nu a fost un fiasco total, nu poate fi considerat nici un succes. La granița subțire dintre învățământ și tehnologie, elevul își pierde identitatea de sine: „Mi-am făcut tema, pot să stau pe telefon acum?”.

Dreptul la educație, domnule ministru

De ce este important să lăsăm elevii să-și găsească pasiunile? Nu e suficient să meargă la școală și să ia note? Nu e suficient să știe doar matematică și română? Nu e suficient să-și ia examenele și să se angajeze într-o multinațională?

Copiii de azi sunt adulții de mâine. Trebuie să se descopere acum, să-și cunoască abilitățile, talentele, cu ajutorul cărora, mai târziu, vom susține o societate democratică echilibrată, cu oameni capabili să înțeleagă, să creeze, să-și imagineze, să ofere compasiune, oameni care să gândească și care să dezvolte omenirea!

Activitățile de la Palatele și cluburile elevilor dezvoltă tocmai aceste calități. Sunt adevărate pepiniere pentru școlile de arte, facultățile de litere, de tehnologie. Palatele și cluburile elevilor oferă șansa tuturor elevilor, inclusiv celor care provin din medii defavorizate, să se descopere pe sine și să nu poarte corvoada unor alegeri greșite în viață. Lăsați consiliile și primăriile să se ocupe de aspectele administrative ale comunității locale. Lăsați-i pe profesori să predea! Nu vrem funcționari în educație. Educația nonformală este tot educație, este cea care poate face diferența…

Palatul Copiilor Vaslui

Foto: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
BREAKING Cluburile sportive școlare și palatele copiilor vor trece de la Ministerul Educației la primării, potrivit unui proiect anunțat de Sorin Cîmpeanu: „Cel puțin 10 ani nu își vor schimba destinația”
Ministerul Educației refuză să descentralizeze palatele și cluburile copiilor, pe baza unui studiu care nu a fost aprobat și este ținut secret

25 comments
  1. La noi nu se face școală de calitate ,dar aici se vad rezultatele elevilor și voi toti de la palate susțineți ce calitate este la palatele .Cine va crede ,voi care vreți să mai stați degeaba
    încă 30 de ani că și până acum.Nu veniți la ore,stați degeaba,de aceea va lăudați ați iesit sa vă apărați nemunca de 30 de ani .

  2. La palatul copiiilor am primit imboldul pentru ceea ce fac acum in viata profesionala. Tot aici in clipa de fata fetita mea e incantata de cursurile de ceramica, dans si inot unde are parte de profesori exceptionali la Constanta. Pastrati aceste structuri pentru binele copiiilor !

  3. Personalul de la palatul copiilor sunt pentru cei mici și cadru didactic și prieten și îndrumător. Copiii befeficiaza de cursuri ,care poate unii nu și le ar permite sa le plătească. Am doi copiii ,care au fost la diverse cursuri la palat și sunt mulțumiți și cu un bagaj de cunoștințe foarte bogat. Iar cei care fac și sport sunt și sănătoși și cu o disciplină ,ce ii va ajuta in viitor.

  4. Esti halucinant ce citesc in randurile de mai sus… Pe langa realitatea sistemului de invatamant din Romania (care lasa de dorit grav de tot si pe masura ce trec anii devine tot mai deprimant ce se intampla in scoli), se propune un asemenea proiect de lege prin care subtiem si mai mult optiunile copiilor si ale adolescentilor de a avea acces la educatie alternativa. Educatie pe care in fond si la urma urmei o aleg ei prin prorie vointa si dorinta .
    Am particilat de mica (2003) la diverse cursuri oferite de Palat Copiilor Cluj -Napoca si pot sa spun cu certitudine ca si astazi imi folosesc cunostintele si experienta pe care le-am dobandit in cercul de teatru .
    Am avut ocazia sa ma dezvolt pe plan personal sa invat sa construiesc decoruri , papusi sa cant , sa dansez sa fac scenografii si sa creez texte dramatice dar cel mai important ma invatat mai mult decat orice experienta din invatamantul obligatoriu… munca in echipa.
    Am inteles ce inseamna sa apartii unui grup care prin eforturi comune reuseste sa creeze ceva. Ceva palpabil, frumos .Ceva ce altii apreciaza .
    Nici nu are sens sa mai continui ca ar fi multe de spus.
    Va rog sa nu lasam asta sa se intample! Da-ti share masiv .Daca aveti experiente frumoase , impartasitile. Haideti sa le aratam ca aceste institutii nu sunt sub nici o forma de aruncat la gunoi ci din contra ! Au o valoare inestimabile pentru a mentine picul acela de cultura pe care il mai avem aici in Romania.

  5. Sunt cadru didactic într-un palat al copiilor din anul 1990. Sute de elevi au deprins tainele electronicii și în genere a tehnicii, la activitatea coordonată de mine. Sute de foști elevi se regăsesc ingineri și specialiști de TOP în companii romanesti si multinaționale , cu nume de rezonanță. Stiu asta din telefoanele și mailurile de mulțumire pe care le primesc adesea. Sunt sigur că mii de alți colegi, primesc același feed-back de la foști elevi. De-a lungul timpului, m-am confruntat cu diverse probleme privind asigurarea bazei materiale. S-a intamplat asta ades dupa 1990, nu doar in scoala mea. Am depasit și acest lucru… În 1997 am înființat o fundație ” pe bune”. Am ajuns in ultimii ani, cu sponsorizări obținute, care depășesc bugetul.anual al instituției din care fac parte. Totodată am lucrat și în regim de “plata cu ora” in invatamantul traditional ( 4-6 ore săptămânal). Am.asistst la distrugerea sistematică a laboratoarelor școlare de fizică și chimie….Ne plângem că nu mai avem practicieni, ne plângem că puținii specialiști adevărați, ne pleacă… Nu e de mirare! Mi-am pus mari sperante in Proiectul ” România educată ” a Președintelui Johannis , mai ales că am terminat aceiași specializare ( fiind colegi de ” suferință ” atât în perioada armatei cât și cea universitară). Chiar AM CREZUT IN VIABILITATEA ACESTUI PROIECT ! Ori, ceea ce am constatat lecturandu-l recentul proiect de lege a educației, e o BĂTAIE DE JOC: 1. fie pentru a-l compromite, 2. fie din prostia și gândirea retrogradă a unuia ce nu stiu ce cauta in fruntea MEN, 3. fie din interese meschine, care momentan ne scapă. Printre multe alte inepții, legea girată de acesta, anulează printr-un articol , cariere didactice (clădite prin studii universitare, grade, examene), a mii de colegi, transformandu-le nobila profesie de educator , in cea de functionar public ! Ce sa mai vorbim si despre NE_constitutionalitatea situației?!
    Așa că sus-invocatul ministru, daca ar fi un om de onoare macar și pentru această gafă, ar trebui să își prezinte imediat demisia . Dacă nu o va face, Domnule Președinte, chiar credeti ca o asemenea caricatură de lege , va fi “motorul” Proiectului “Romania educată “??? . Eu unul, și ar fi bine sa fiu doare eu, SUNT SIGUR CĂ NU ! Păcat.

  6. Un proiect de hotărâre a domnului.ministru aberant și nepotrivit.
    Cluburile copiilor,sunt locuri unde copii merg cu placere pentru ca sunt primiți cu multa căldură și profesionalism de cadrele didactice care activează în aceste locașuri.
    În aceste cluburi se desfășoară activități neimpuse de programa scolara și copii își pot alege genul se activități de care sunt atrași.
    În aceste cluburi,pe lângă abilitățile manufacturate,copii sunt educati îndrumați,, ajutați sa integreze intr-un colectiv neimpus,să socializeze și sa-si petreacă în mod util timpul.
    În cluburile sportive se pot face sporturi nepracticate în scoli.
    Ideea transferării cadrelor didactice de la ministerul educației la primarii,deschide ușa angajării unor persoane care nu au pregătirea didactica,să se ocupe de aceste cluburi iar cei îndreptățiți legal sa presteze o astfel de activitate sa poate fii înlăturați sau disponibilizați,funcție de voinata primarului,vremelnic în funcție,la fel ca și domnul.ministru al educației.

  7. Cred ca ,cluburile copiilor sunt locuri de educare,de dezvoltare a unor abilități,de petrecere în mod util a timpului extrașcolar al copiilor,ajungându-se pana la o pregătire performanta în domeniile care nu se regăsesc în școală.
    Copii merg cu placere și nerăbdători la aceste centre și fac activități utile pe langa faptul ca sunt educați sa conlucreze la diverse activități,în echipe.
    Va spun acest lucru în cunostiinta de cauza pentru ca nepoții mei merg zilnic în timpul vacantei la ,clubul ,copiilor din Horezu.Acest club se bucura de aprecierea părinților pentru gradul mare de atenție și implicare al cadrelor didactice care știu sa câștige atenția și implicarea fiecărui copil.Nu același lucru putem spune despre implicarea autorităților locale,respectiv primarul actual,care se pare,ca nu cunoaște adresa clădirii.
    Deci,propunerea Domnului ministru mi se pare aberanta și în spiritul actual de a distruge tot ceea ce este bine făcut și funcționează.Sa reamintim ca domnul ministru este trecător prin acel minister și ar trebui sa elogiaze lucrurile care funcționează și sa nu le distrugă.Credinta mea este aceea ca profesorii de la cluburi,trecând la primarii,pot fi mai ușor disponibilizați.Mai ales ca nici la primărie nu sunt angajați specialiști și reamintesc,tipic romanesc-dam în cap celui care muncește și are idei.
    Sunt împotriva acestui demers considerandu-l abuziv și neavenit.

  8. Bună ziua.Sunt întru totul de acord cu rămânerea cluburilor elevilor în formatul în care sunt.Există profesori dăruiți,cu dragoste de elev,cu pasiune și tenacitate.Există cercuri în care este completată cu măiestrie activitatea la clasă.Elevul este susținut să se descopere ,să exploreze,să exceleze chiar.Învață ce e un concurs,ce înseamnă respectarea unor reguli,cum trebuie abordată înfrângerea,fără teama notării.Felicit pe aceasta cale colectivul cadrelor didactice de la clubul elevilor Pașcani.Sunt cadru didactic și mărturisesc faptul că activitățile cluburilor din anii 90 mi-au fost de un real folos în alegerea viitoarei meserii.
    Dacă abordăm chestiunea schimbării din punct de vedere al formării competențelor din noul curriculum,acestea presupun acumulări de cunoștințe,formarea de abilități și transmiterea unor valori ,prin tot ceea ce înseamnă activitate/secvență didactică.Lipsa activităților de la club vor văduvi elevul de șansa formării armonioase a personalității.Dacă vă stă în putință să influențați propunerea domnului ministru,vă rog să o faceți.Avem nevoie de oameni armonios dezvoltați,nu de elevi-roboți!

  9. Ce nenorociți!!!! Cum să lași pe seama consiliilor locale aceste instituții, ce interes ar avea să le păstreze? Soțul meu a lucrat la aproape 60 de ani singur obiecte de tâmplărie, pe baza noțiunilor si a practicii DOBÂNDITE LA CASA PIONIERULUI când era elev in cadrul cercului respectiv.
    L-am întrebat cum de le-a realizat atât de bine, unde a învățat si el a spus – “MERGEAM LA UN CERC LA CASA PIONIERULUI”.
    Tatăl meu a fost un astfel de INSTRUCTOR AL UNUI CERC DE SCULPTURĂ si are foști elevi care după 40 de ani, îi mulțumesc pentru tot ce i-a învățat!!!!

  10. Nu știu ce dorește cel care a inițiat această descentralizare. Și chiar nu înțeleg ce doresc, patrimoniul sau să lovească în profesori luându-le titulatura! Toate cadrele didactice care predau în nonformal au pregătire de specialitate și fac ce fac cu dăruire și pasiune pentru toți copilașii care participă la ore cu drag de ce fac și învață în nonformal și mai ales când le vezi satisfacția de pe față pentru că ei au reușit să-și valorifice talentul, ce să îți trebuiască mai mult.

  11. Jos mana de pe Palatele Copiilor! Aici se fac cursuri gratuite și variate la care copiii participa, si care nu se fac în scoli (dans, astronomie, radiotelecomunicatii, sah, ateliere de creație, karate, biochimie, IT, limbi străine, pian, chitara, etc). Nu toată lumea își permite sa meargă la cursurile particulare din astfel de domenii. Ani în șir s-au luptat cu lipsa de fonduri (și pare-se ca și cu înfometații rechini imobiliari) ..au rezistat și în pandemie, s-au mutat în online dar nu au întrerupt cursurile, asa cum au putut, și acum ce faceți, le dați lovitura finala? O rușine imensa ceea ce vreți sa faceți cu aceste palate ale copiilor, cu adevărat ultimele redute ale unei educații pentru toți copiii…..

  12. 80%dintre ei nu fac nimic la serviciu de zeci de ani.Ce grupe ,ce activități,toate doar pe hârtie și minciuni,nu se face școală serios.Altii plătiți de pomana .

    1. Chiar știți ce înseamnă să lucrezi zi de zi in condiții mai grele decât la școlile de la sate….să îți faci tu singur programa (nu exista una națională ca la școală) și să fie cât mai atractiva, fiindcă altfel după două ore elevul se plictisește și pleacă, sa nu ai materiale și să te rogi de părinți să aducă minimul necesar, sa fii considerat de unii părinți bona chiar daca ai poate mai multe studii decât profesorii din mediul formal și nu în ultimul rând să ai elevi care datorită ție au plecat dintr-un mediu în care nu aveau nicio o speranță pe un drum de care altfel nu ar fi auzit….sunt modele de urmat astăzi?! Va rog sa nu aruncați cu piatra daca nici măcar nu știți despre ce este vorba!

    2. Gresesti doamna draga ! Intereseaza-te mai bine si nu iti mai da cu parerea daca nu stii. Profesorii din Palate lucreaza si aduc rezultate nationale si internationale…nu stau degeaba…au dat examene si grade sa ajunga acolo….si vine o neica nimeni sa judece activitatile profesorilor din Palate !
      Sau vrei sa te bagi in seama ?…iti lipseste comunicarea ?

    3. Doamna, copiii mei merg de ani buni la cursurile de la Palatul Copiilor din localitate și știu despre ce vorbesc. Si știm pe mulți alții, nu numai din familia extinsa. Vin parinti cu copii de la mari distante sa îi aducă la cursuri ….știți de ce? Sunt gratuite, repet, nu toată lumea poate sa învețe la privat, de exemplu o limba străină care nu se face în școală ..si sunt folositoare, atractive, de aprofundare a cunoștințelor școlare. Cum poți sa iei titulatura cuiva, odată câștigată, de ce nu va revolta acest lucru? De ce sa nu ne întrebam ca acei “10 ani in care nu își vor schimba destinatia” inseamna de fapt ca se canta prohodul acestor Palate ale copiilor care au rezistat și după Revolutie și întra în lichidare ceva ce a fost bun. Câte întreprinderi carora nu li s-a schimbat destinația o perioada, era o clauza a privatizării, au ajuns pe urma la faliment? Avem exemple de privatizări care au însemnat jaf și corupție, după si in timpul perioadei de gratie …….ce urmează sa li se întâmple Palatelor Copiilor după 10 ani în care le trec sub conducerea consiliilor locale? Sunt oamenii din consiliile locale mai bine pregătiți și mai conștienți decât cei care ar trebui sa reprezinte interesele profesorilor, parintilor și copiilor, din Ministerul Educației? Despre ce destinație vorbesc ai nostri “alesi” și de ce s-ar schimba? Ce li se pregătește mai exact după 10 ani, desființarea? Mi-as dori ca jurnaliști de investigație inimoși sa preia subiectul acesta, sa analizeze situatia fiecarui Palat al Copiilor, de exemplu cel din Constanța, și sa aducă la cunoștința publicului presiunile care se fac în vederea desființării viitoare a acestora, iată acum, prin schimbare de statut și prin portita deschisa de cea care ar trebui sa îi susțină, legea!

      1. Nu sunt de acord cu propunerea ministrului,acești oameni au fost și trebuie să poarte statutul de cadru didactic,au muncit din greu pentru el.

    4. Stimabila “Ina”, esti pe langa subiect. Palatele si cluburile copiilor au adus zeci de mii de premii nationale si internationale la diverse discipline si au format viitori profesori, ingineri, muzicieni, dansatori, sportivi, plasticieni si inventatori, care in copilaria si adolescenta lor, s-au pregatit ani indelungati cu profesori de top. Continuati-va, va rugam, rontaitul semintelor, si lasati pe altii sa se ocupe de educatia adevarata.

    5. Fiica mea timp de 6 ani a frecventat fluent palatul copiilor. A invatat cateva limbi straine, karate, pian, foto, matematica aplicata, judo, dansuri moderne, pictura, muzica… A afirma cu atata usurinta ca acolo nu se invata, demonstreaza ca nu stiti despre ce vorbiti si probabil nici nu sunteti stabilita in tara. Sunteti de toata jena! Abtineti-va de la comentarii daca nu aveti copil interesat sa invete!

  13. Dacă unii au ajuns directori la stat cu diplome trase la xerox sigur vor putea sa fie și funcționari in cluburile și palatele copiilor . Sa vezi pregătire !
    S-au terminat locurile pentru “clienții” politici ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Veniturile făcute în străinătate ar putea fi luate în calculul indemnizației pentru creșterea copilului, potrivit unui proiect de Ordonanță de Urgență aflat pe ordinea de zi a ședinței de Guvern. Modificarea s-ar aplica din 1 ianuarie 2023

Veniturile realizate în străinătate ar putea fi luate în calculul pentru indemnizația de creștere a copilului, după cum apare într-un proiect de Ordonanță de Urgență aflat pe ordinea de zi…
Vezi articolul

Ligia Deca, ministrul politician, față în față cu Ligia Deca, fosta studentă reprezentantă care milita în 2013 pentru 6% din PIB pentru Educație: Alta este când lupți din perspectiva membrului de Guvern care are în față și limitările bugetare și legislative

Cum s-a schimbat perspectiva Ligiei Deca asupra alocării bugetului prevăzut de Legea Educației, indiferent care este aceasta – Legea 1/2011, care prevedea 6% din PIB și niciodată nu a fost…
Vezi articolul

Eliminarea concursului de admitere la liceu – o prioritate reală pentru o îmbunătățire substanțială a noului proiect de lege, susține Consiliul Național al Elevilor care a trimis amendamente parlamentarilor

„Eliminarea concursului de admitere organizat la profilurile care înregistrează concurență reprezintă o prioritate reală pentru o îmbunătățire substanțială a noului proiect de lege. Menținerea examenului ridică semne de întrebare cu…
Vezi articolul