Profesorii din România vor participa la TALIS 2024, anunță Ligia Deca, după adoptarea în Guvern a deciziei. Vor fi colectate “informații directe” privind dezvoltarea profesională, convingerile și atitudinile cadrelor didactice

1.593 de vizualizări
Foto: gov.ro
România va participa la studiul internațional TALIS 2024, după cum a anunțat astăzi Ligia Deca. „Decizia a fost adoptată în ședința de astăzi a Guvernului și constituie un pas important în procesul de aderare a României la OCDE”, a scris, pe Facebook, ministrul Educației.

„Participarea României la runda TALIS 2024 este foarte importantă din perspectiva analizei sistemice, prin colectarea informațiilor directe privind dezvoltarea profesională a profesorilor, practicile de instruire, convingerile și atitudinile cadrelor didactice, evaluarea profesorilor şi feedbackul, leadershipul şcolii etc.”, potrivit ministrului.

  • Amintim că Edupedu.ro a scris că Ministerul Educației a demarat procedurile de participare a României la Studiul Internațional privind Procesul de Predare-Învățare, dezvoltat de OECD – TALIS 2024, potrivit unui proiect de hotărâre de guvern. – detalii aici
  • Studiul TALIS (Teaching and Learning International Survey) este conceput ca o succesiune de studii internaţionale comparative, iniţiate de către OECD, cu scopul de a oferi indicatori internaţionali robuşti şi de a susţine politicile educaţionale relevante privind profesorii şi procesul de predare-învăţare din şcolile aflate la nivelul ISCED 2, potrivit notei de fundamentare.
Redăm mesajul integral al Ligiei Deca:

Mă bucur să vă anunț că România va participa la #TALIS2024!

Țara noastră va participa la sesiunea 2024 a Studiului Internațional privind Procesul de Predare-Învățare (Teaching and Learning International Survey) pentru profesori și directori de școli, dezvoltat de OCDE. Decizia a fost adoptată în ședința de astăzi a Guvernului și constituie un pas important în procesul de aderare a României la OCDE (în contextul în care Consiliul Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică a decis, în data de 25 ianuarie 2022, deschiderea negocierilor de aderare cu țara noastră).

TALIS (Teaching and Learning International Survey) este conceput ca o succesiune de studii internaţionale comparative, iniţiate de către OCDE, cu scopul de a oferi indicatori internaționali robuşti şi de a susţine politicile educaționale relevante pentru profesorii şi pentru procesul de predare-învăţare din ciclul gimnazial.

Participarea României la runda TALIS 2024 este foarte importantă din perspectiva analizei sistemice, prin colectarea informațiilor directe privind dezvoltarea profesională a profesorilor, practicile de instruire, convingerile şi atitudinile cadrelor didactice, evaluarea profesorilor şi feedbackul, leadershipul școlii etc.

TALIS ajută factorii de decizie în politici publice să revizuiască și să dezvolte politici care promovează profesia didactică și cele mai bune condiții pentru un proces de predare-învățare incluziv de calitate.

Totodată, îi ajută pe profesori, pe directorii școlilor și pe ceilalți actori educaționali să discute practicile existente și să găsească modalități de îmbunătățire a acestora. Un pas important, pe care îl susțin cu toată încrederea!


1 comment
  1. Romania a mai participat in 2013 si in 2018 la Talis. Poate isi imagineaza cineva ca s-a schimbat ceva in urma acestor studii.

    In 2013 era ministru un pesedist, vestitul Pricopie, seful lui fiind la fel de vestit, Ponta, plagiatorul. In 2018 era ministru tot un pesedist, ilustrul necunoscut Valentin Popa, vestit doar pentru greselile gramaticale. Popa asta a fost urmat de vestita Rovana Plumb, doar vreo 2 luni.

    Tot in 2018 au domnit la minister vestitul pesedist Genunche, distrugatorul CNATDCU si vestita pesedita Abramburica, distrugatoarea invatamantului profesional din RO.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ce au obținut sindicatele din Franța după greva națională pentru condițiile din școli. Vor fi 8.000 de noi angajări în Educație și 5 milioane de măști FFP2 pentru profesori, până la sfârșitul lui ianuarie, asigură ministrul Blanquer

Ministrul francez al Educației, Jean-Michel Blanquer, a declarat că guvernul va furniza cinci milioane de măști FFP2 pentru profesori și va angaja aproximativ 8.000 de persoane noi în Învățământ, în…
Vezi articolul

Ștefan Cojocaru, profesor la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iași: Numărul de absențe în cazul elevilor ai căror părinți au participat la cursuri parentale a scăzut cu 61%, de la un an la altul, în școlile din Bacău unde am avut intervenții

Profesorul universitar Ștefan Cojocaru din cadrul Departamentului de Sociologie și Asistență Socială al Facultății de Filosofie și Știinte Social-Politice, Universitatea „Al. I. Cuza” din Iași, a vorbit despre impactul cursurilor…
Vezi articolul

Consultările publice pe tema calendarului școlar 2023-2024 au fost „de formă”, semnalează Federația Părinților și Aparținătorilor Legali din România (FePAL): Ministerul Educației nu a acceptat niciunul dintre amendamentele importante

Federația Părinților și Aparținătorilor Legali din România (FePAL) atrage atenția că „Ministerul Educației nu a acceptat niciunul dintre amendamentele importante și care vizau interesul suprem al elevului” și consultările publice…
Vezi articolul

600.000 de profesori din SUA au renunțat să mai predea, în ultimii doi ani, din cauza pandemiei / Printre motive, lipsa de control asupra predării materiei în școala online, presiunea programei sau propria anxietate legată de starea de sănătate

600.000 de cadre didactice din SUA au renunțat să mai predea în ultimii doi ani, marcați de pandemie, din cauza greutăților la nivel emoțional create de școala online, potrivit datelor…
Vezi articolul