Profesorii nu sunt vinovații de serviciu ai României, ei sunt cei care țin școala în viață, iar responsabilitatea reformelor ratate aparține celor care conduc Ministerul Educației – sindicatul SIPA Muntenia

12.960 de vizualizări
Foto: Adrian Mititelu/SIPA Muntenia
Reacție fermă a Sindicatului Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” – după analiza publicată de Edupedu.ro privind reformele ratate de Ministerul Educației în cadrul PNRR. Organizația acuză conducerea ministerului de „eșec managerial și politic” și respinge declarațiile prin care ministrul Daniel David a pus responsabilitatea analfabetismului funcțional pe umerii profesorilor, cerând din nou oficialului să retragă afirmațiile.

Reacția vine în contextul în care Edupedu.ro a arătat, în exclusivitate, că Ministerul Educației a eliminat 12 ținte și jaloane asumate prin PNRR din cele 7 reforme și 18 investiții ale componentei educație, cele mai afectate fiind educația timpurie, învățământul profesional/dual și digitalizarea – exact domeniile care trebuiau să modernizeze sistemul.

Sindicatul califică drept „calomnioasă și profund nedreaptă” afirmația ministrului potrivit căreia „lipsa de pregătire a cadrelor didactice este cauza principală a analfabetismului funcțional”.

„A pune întreaga povară pe umerii profesorilor reprezintă o fugă de răspundere și o încercare de a acoperi eșecul instituțional al ministerului în implementarea propriilor reforme asumate în fața Comisiei Europene”, transmite organizația.

SIPA „Muntenia” subliniază că profesorii lucrează în condiții de subfinanțare cronică de 35 de ani, fără programe reale de formare continuă, fără resurse digitale promise prin PNRR și, în multe cazuri, în școli cu infrastructură precară, clase supraaglomerate și responsabilități crescute prin legislație incoerentă.

În comunicat se arată că PNRR reprezenta „șansa istorică” pentru modernizarea educației, iar eșecul implementării reformelor nu poate fi pus pe seama profesorilor. Sindicatul subliniază că eliminarea unor jaloane întregi din cele 7 reforme și 18 investiții arată lipsa de viziune și de management a conducerii ministerului, nu lipsa de competență a cadrelor didactice.

Organizația explică faptul că analfabetismul funcțional are cauze sistemice, precum lipsa investițiilor reale în educație, absența politicilor coerente pentru educația timpurie, incoerența curriculară, stagnarea reformei în învățământul profesional, întârzierea digitalizării școlilor, migrația masivă a familiilor și decalajele sociale, factori care nu țin de activitatea individuală a profesorilor.

Sindicatul formulează cinci solicitări adresate ministrului Daniel David: retragerea publică a declarației privind vinovăția profesorilor, transparență totală asupra reformelor eliminate și fondurilor PNRR, relansarea urgentă a reformelor din educația timpurie, profesională și digitalizare, investiții reale în formarea cadrelor didactice și dialog social autentic.

„Profesorii nu sunt vinovații de serviciu ai României. Ei sunt cei care țin școala în viață, în ciuda tuturor neajunsurilor”, afirmă SIPA „Muntenia”.

Reacția sindicatelor vine în contextul unui val mai larg de atacuri asupra profesorilor și școlii lansat de ministrul Daniel David, în timp ce Ministerul Educației pierde jaloane și fonduri din PNRR, dar continuă să atribuie responsabilitatea rezultatelor slabe din sistem personalului didactic.


13 comments
  1. Scuzele cerute public e prea putin in comparatie cu atacul masiv la adresa profesorilor. Dacă ar fi un ministru de bun simt si-ar da demisia.

  2. In urmă cu vreo câțiva ani i -am întrebat pe elevi ce le place lor cel mai mult sa facă,răspunsul in unanimitate:”sa mâncăm si sa dormim”.
    În alt context i-am întrebat de ce vin la școală:”sa luam burse „.
    Vorba poetului:”Te întreabă si socoate „

  3. Profesorii lucrează cu materialul oferit: elevi,curriculă( manuale și programele disciplinelor) veche ,iar cele noi nu țin cont de principii psihopedagogice de bază . Cum sa ii placa unui copil de gimnaziu biologia ,când manualul este un fel de anatomie comparată? Este el capabil sa rețină atâtea informații,când nu are o bază despre fiecare grupă de plante sau animale cu anatomia și fiziologia specifică?? ( am văzut asta la nepoata mea,altminteri un copil studios)

    1. Perfect valid. Si eu m-am speriat de nivelul de detaliu, la toate sistemele, respirator, digestiv, muscular, acum nervos. De la structura celulei, la fiziologie si biochimie. In clasele 6,7.
      Iar in clasa a 7-a, la geografie Asia: toate marile, insulele. peninsulele, fluviile, lacurile, muntii. podisurile. 15 pagini de denumiri, ciudate. Toate trebuie stiute la perfectie pentru testul cumulativ.

  4. Vinovatii sunt acei fosti ministri colegi liberali ai domnului David care au eliminat exmatricularea pe motiv de absente si au crescut numarul de absente nemotivate pe care le poate avea un elev pana sa piarda puncte la nota la purtare….si tot vinovati sunt toti acei medici de la care parintii si elevii procura scutiri medicale la gramada pentru motivarea absentelor…nu scrie in fisa postului ca profesorii trebuie sa umble pe strazi,prin salile de jocuri,prin mall si pe unde mai umbla elevii cand pleaca de la ore ca sa desfasoare activitatea didactica…profesorii sunt in scoli, acolo unde ar trebui sa fie si elevii…sa nu iti asumi propriile erori incercand sa dai vina pe altii este lasitate

  5. De ce de 35 de ani profesorii s au complăcut in dezastrul din învățământ.Au acceptat tot până acum ca ei nu au fost cei afectați,aveau ore mai puține la catedra chiar daca orele elevilor sunt din ce in ce mai multe cu discipline și opționale in plus pentru catedrele profesorilor ,sisteme de evaluare a activității lor false,99% dintre ei au doar calificativ,,foarte bine”,obțin gradele didactice prin examene cumpărate și prin plagiat,salarii bune fata de ceilalți salariați din Romania,concedii și zile libere 4 luni pe an,toți știu că activitatea de la școală din vacante nu exista,nivelul de pregătire profesională și implicarea lor este minima,……etc..Asta este valoarea corpului profesoral din Romania.😥

    1. Se pare că dumneavoastră cunoașteți îndeaproape starea de fapt a învățământului românesc, nu-i așa?! Faceți parte din sistem sau sunteți încadrată la vreo școală și vorbiți din proprie experiență? Sunteți director sau inspector? De ce nu preluați atribuțiile unui ministru incompetent?! Cu calitățile dumneavoastră, se pare că ați fi meritat… Sau nu?!…

    2. Altceva: profesorii nu au patru luni concediu pe an, sunt în concediu șase luni sau chiar douăsprezece, iau bani cu sacul și nu fac nimic, doar joacă barbut cu elevii și trag pe nas alături de ei, nu?! Se pare că și dumneavoastră ați absolvit o astfel de școală, nu?!…
      P. SĂ.: Comentariile mele sunt un pamflet trebuie tratat ca atare!

    3. Valoarea nu o poți evalua tu, Gabriela, după câteva exemple pe care le știi. Faci parte din același val de ură produs de David. Trebuie să mai citești despre învățământ câte ceva, chiar dacă, după câte știi, se pare că ai făcut sau faci parte din sistem. Din păcate, nu știi un fapt esențial: învățământul este condus de minister fără calități de manageriat, politic, apoi trebuie să știi că ÎNVĂȚĂMÂNTUL ESTE OGLINDA SOCIETĂȚII!

  6. Nu înțeleg de ce sindicatele nu au facut inca demersurile necesare sa il dea in judecata pe ministru pentru aceste afirmatii !

  7. Uite un sindicat care devine din ce in ce mai vocal si reprezentativ!
    Hai ca se poate!

    Demisia, David, Nistor, Purcaru & Hancescu

    1. Excelent răspuns!Felicitați pentru curajul de a înfrunta demn si elegant!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Admitere licee militare 2025 – au fost publicate rezultatele finale: 816 elevi au fost admiși din 1.412 candidați / Singura medie de 10 a fost a unui elev de la Colegiul Național „Dinicu Golescu” Câmpulung Muscel

Ministerul Educației a publicat rezultatele finale pentru elevii care s-au înscris la licee militare anul acesta pe site-ul admitere.edu.ro. Au fost admiși 816 de elevi în cele 5 colegii militare…
Vezi articolul

Andrea Ghez, a patra femeie din istorie laureată a Premiului Nobel pentru Fizică: Astăzi simt o mai mare pasiune pentru partea didactică a muncii mele. E atât de important să convingem generațiile mai tinere în privința capacității lor de a pune întrebări și de a gândi

Andrea Ghez, unul dintre cei trei câștigători ai Premiului Nobel pentru Fizică pe 2020 anunțați marți, a spus în scurtele declarații oferite în cadrul ceremoniei de la Stockholm că „astăzi…
Vezi articolul

ULTIMA ORĂ Inspectoratul Școlar București reacționează în scandalul înscrierilor la Grădinița de vară în Sectorul 3: Modalitatea și calendarul de înscriere au fost stabilite de Primăria Sectorului 3, fără consultarea Inspectoratului Școlar

Inspectoratul Școlar al Municipiului București a trimis un punct de vedere în scandalul legat de înscrierea copiilor la grădiniță în programul de vară, în sectorul 3, în care sute de…
Vezi articolul

Anchetă la Spitalul Judeţean Timişoara, după ce Virgil Păunescu, șeful centrului Oncogen, a anunţat că şi-ar fi administrat vaccinul pe care îl dezvoltă împotriva coronavirusului și care nu a fost omologat: Riscul este ca toată această cercetare să fie declarată nulă

Conducerea Spitalului Judeţean Timişoara va face o anchetă internă după ce Virgil Păunescu, șeful Institutului de cercetare Oncogen, care se află în subordinea unităţii medicale, a anunţat că a creat…
Vezi articolul