Programul Școală după școală aplicat la nivel național va fi “ca un fel de reconversie” pentru profesorii care pierd ore – anunță sindicatele, după o întâlnire cu premierul și ministrul Educației / Plus: revenirea la 2 educatoare la grupa de grădiniță

15.841 de vizualizări
Marius Nistor / Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Tăierea numărului de ore de școală prin legea promulgată ieri de Iohannis nu va duce la disponibilizări în învățământ, a declarat liderul sindical din preuniversitar Marius Nistor. La finalul unei întâlniri cu premierul Ludovic Orban și ministrul Educației, Monica Anisie, a celor trei mai federații sindicale din Educație, liderul FSE Spiru Haret a anunțat că “există o serie de măsuri complementare care sunt necesare” să fie aplicate odată cu reducerea orelor: generalizarea programului Școală după școală și reintroducerea obligativității de a avea 2 educatoare la grupa de grădiniță.

“Eu nu cred că se poate întâmpla acest lucru [să fie disponibilizați profesori – n.red.], pentru că există o serie de măsuri complementare care sunt necesare. Vă dau un singur exemplu: cred că ne interesează pe toți să avem programul Școala după școală dezvoltat la nivel național. E ca un fel de reconversie. Vor fi profesori care pot să predea, vor participa la actul de predare”, a declarat Marius Nistor, la Palatul Victoria.

Acesta a susținut că soluția financiară pentru generalizarea after-schoolului este acordarea a 6% din PIB.

  • Amintim că, în cursul zilei de astăzi, viceprlemierul Raluca Turcan a anunțat că a decis împreună cu ministrul Fondurilor Europene ca generalizarea programului Școală după școală să se realizeze cu bani europeni. Detalii aici

“Vă mai dau un exemplu vizavi de așa-zisele norme [care ar urma să dispară, prin tăierea numărului de ore – n.red.]: în învățământul preșcolar, aveam două educatoare la grupă, pentru că așa era normal. S-a desființat, din diferite rațiuni financiare și nu profesionale, al doilea post de educatoare la grupă. Deci există soluții în interesul elevilor și al părinților”, a continuat Nistor.

Acesta a declarat că liderii sindicali au discutat cu premierul și ministrul Educației despre reducerea numărului de ore care trebuie să se aplice din septembrie 2020. “Modificarea articolului 66 [din legea educației, promulgată luni de președintele Klaus Iohannis – n.red.] generează tensiuni în sistemul de învățământ preuniversitar, dar trebuie să înțeleagă toată lumea următorul lucru: reducem numărul de ore, dar orele acestea trebuie să conducă din start la modificarea unor planuri-cadru, la modificarea programelor școlare”.

Întrebat care vor fi materiile care vor dispărea din orarul elevilor, Marius Nistor a răspuns: “Nimeni nu vă poate spune acest lucru în momentul de față. Până când nu ai o discuție cu specialiști legate de planurile-cadru…”

Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor din Educație (FSE) „Spiru Haret“, la ieșirea de la discuțiile cu premierul și ministrul Educației:
  • A fost o discuție bună, la care a participat și ministrul Educației, alături de premierul Ludovic Orban.
  • Am mers din start pe ideea că nu mai suntem dispuși să acceptăm modificări legislative care nu sunt nici predictibile, nici acceptabile și care constituie la un moment dat suprapuneri cu alte acte normative, așa cum s-a întâmplat până de curând. Deci avem nevoie de modificări minimale, dacă se poate, fără bulversarea sistemului educațional. (…)
  • Se pun foarte multe întrebări, dacă se modifică ceva vizavi de examene naționale, dacă se reduce numărul de ore conform legii care a fost promulgată de președinte.
  • Într-adevăr, modificarea articolului 66 generează tensiuni în sistemul de învățământ preuniversitar, dar trebuie să înțeleagă toată lumea următorul lucru: reducem numărul de ore, dar orele acestea trebuie să conducă din start la modificarea unor planuri-cadru, la modificarea programelor școlare.
  • Am abordat și această problemă [în cadrul întâlnirii cu premieru și ministrul educației – n.red.]. Nu poți, în momentul de față, să reduci numărul de ore, fără să modifici programa școlară, pentru că un elev care va avea mai puține ore la o disciplină, dar căruia îi păstrăm aceeași programă încărcată va fi pus într-o situație imposibilă.
  • Nimeni nu vă poate spune acest lucru în momentul de față [dacă se taie discipline – n.red.]. Până când nu ai o discuție cu specialiști legate de planurile-cadru…
  • Domnul prim-ministru ne-a spus că vom asista la o creștere a banilor pentru educație, dar gradual.
  • Întrebare din partea jurnaliștilor: Vom avea disponibilizări în învățământ?
  • Marius Nistor, președintele FSE Spiru Haret: Eu nu cred că se poate întâmpla acest lucru, pentru că există o serie de măsuri complementare care sunt necesare. Vă dau un singur exemplu: cred că ne interesează pe toți să avem programul Școala după școală dezvoltat la nivel național. E ca un fel de reconversie. Vor fi profesori care pot să predea, vor participa la actul de predare.
  • [Școala după școală] trebuie să ofere egalitate de șanse pentru orice copil din această țară. Nu mi se pare normal să am sistemul de After-school numai în mediul urban, și de regulă numai în orașele dezvoltate, care au o anumită putere financiară, iar restul să fie discriminați și să nu beneficieze de așa ceva.
  • Soluția: finanțarea aceea care trebuie să ajungă la 6% din PIB.
  • Vă mai dau un exemplu vizavi de așa-zisele norme [care ar urma să dispară, prin tăierea numărului de ore – n.red.]: în învățământul preșcolar, aveam două educatoare la grupă, pentru că așa era normal. S-a desființat, din diferite rațiuni financiare și nu profesionale, al doilea post de educatoare la grupă. Deci există soluții în interesul elevilor și al părinților.
  • În momentul de față, prioritară este ordonanța de rectificare bugetară și după aceea se trece la creionarea bugetului pe anul viitor. Dacă se pierde ceva, avem nevoie de angajament din partea guvernului.
Citește și:

 

 

 


5 comments
  1. Completari , e nevoie de psihologi in toate scolile indiferent de numarul elevilor .Pana acum se deschidea un singur cabinet de consiliere psihologica la scoli care aveau peste 800 de elevi . Chiar credeti ca unde sunt comunitati mai mici nu e nevoie de psiholog ? Ba da, e nevoie ca de dentist ! Cate probleme se ivesc in evolutia tinerilor ?? Multe, cum ar fi :teribilismul varstei , atitudinea ostila fata de parinti ,ori chiar fata de profesori , buillingul se stie si se vede , se jignesc si se bat din nimicuri , consumul de droguri, fumatul, alcoolul , absenteismul , abandonul scolar, indragostirea, internetul cu vizitarea unor site -uri porno, sexul timpuriu homosexualismul ,pedofilia, educatia sexuala in sensul cunoasterii si intelegerii modificarilor fiziologice si psihologice o data cu crestrea etc etc .Pt fete ,indeosebi , pericolele care le pasc, exploatarea sexuala, prieteniile nepotrivite sexul timpuriu , igiena sexuala, modalitati de a te feri de cei ce vor sa te racoleze pt a te exploatarea sexuala , atitudinea fata de parinti fata de colegi fata de profesori , fumatul, bullingul, teribilismul varstei indragostirea ,minciuna etc etc Problemele sunt multiple si acestea pot fi monitorizate doar de catre un psiholog . Deci cabinete psihologice in toate scolile !

  2. Cat de ingrijorati suntem ca vor fi reduceri in invatamant!!! Oare nu ne ingrijoreaza ce pregateste invatamantul pentru piata muncii? Oare nu ne ingrijoreaza ca numarul de copii a scazut iar universitatile “pregatesc” pe banda rulanta cadre didactice, cu specializari “invechite”, care dupa absolvire sa se planga ca nu au un loc de munca! Oare nu ne ingrijoreaza faptul ca dupa titularizare cadrele didactice raman “pictate” in sistem si nu pot fi disponibilizate ca in alte sectoare, indiferent de “performanta” ? Prin metodologia de mobilitate a cadrelor didactice, celor care se afla in restrangere de activitate li se “ofera” obligatoriu un post /catedra in invatamant. Oare nu ar trebui sa ne preocupe cel mai mult elevul ? Ingrijorari privind nivelul scazut de cunostinte al elevilor/analfabetismul functional , pastrarea unor materii/module care nu au nici un rost(doar asigura catedra pentru domnul sau doamna) nu intereseaza pe nimeni? Suntem bucurosi ca se trece la “tocarea ” hartiilor dar unii au tocat deja si creta. Sunt in sistem si oameni dedicati, profesionisti adevarati , care practica un sistem modern de predare ,muncesc cu clase numeroase, au rezultate notabile, pentru care avem toata stima si respectul dar…….acestia incep sa devina “rara avis”.

  3. Programul Școala după Școala nu se poate desfășura în școlile noastre, pentru că se învață în două schimburi! Este o utopie!

    1. Corect!
      Dar cred ca vor face cate inca o scoala in spatele scolii deja existente (scoala “dupa” scoala) si gata rezolvarea! Mai ramane sa gaseasca loc si pentru cantine…. Si totul pana in septembrie 2020! Uraaa!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INFOGRAFIC Cum arată şcoala în “viziunea Andronescu”. Redenumirea claselor şi eliminarea Evaluării Naţionale de la clasa a IV-a, singura care monitoriza sistemul de educaţie

Renunţarea la denumirea “clasa pregătitoare”, dar şi noua structură a învăţământului primar, învăţământului gimnazial sau a celui liceal, anunţate de Ecaterina Andronescu şi susţinute de documentele puse în dezbatere publică,…
Vezi articolul

Liderul Federației Sindicatelor din Educație: Avem cele mai mici salarii din educație, din Europa. Tinerii performanți nu sunt deloc încurajați să se îndrepte spre acest sistem, îmbolnăvit și el, nici prin remunerație și nici prin condițiile oferite. Guvernul nu face nimic!

Avem cele mai mici salarii din educaţie, din Europa. Tinerii performanţi nu sunt deloc încurajaţi să se îndrepte spre acest sistem, îmbolnăvit şi el, nici prin remuneraţie şi nici prin…
Vezi articolul

DOCUMENT Îmbrâncirea între elevi este considerată o formă ușoară de abuz fizic, poreclirea – abuz emoțional, iar fluierăturile și semnele obscene sunt forme grave de violență în școală – sesiune de formare a directorilor de școli din Iași

Cei 268 de directori de grădinițe, școli și licee din Iași au aflat care sunt formele de abuz ușor și grav care se pot petrece în școală atât între elevi…
Vezi articolul

VIDEO Peste 800 de elevi și profesorii lor din 7 școli rurale din județul Prahova au acum acces la condiții sanitare mai bune și la infrastructură de colectare separată / În fiecare școală profesorii le-au spus elevilor cât de importante sunt regulile de igienă și respectul pentru mediu (P)

Elevii din mai multe școli din mediul rural, din județul Prahova, învață acum în școli mai moderne, cu grupuri sanitare renovate și infrastructură pentru colectarea separată, pe două fracții, a…
Vezi articolul

Secretarul de stat Sorin Ion nu le dă nicio soluție celor peste 1.000 de profesori suplinitori, care au luat peste 7 la concursul național și care au cerut în mai multe memorii titularizarea fără examen

Ministerul Educației nu le dă nicio soluție profesorilor pentru titularizarea fără examen cerută de peste 1.000 de profesori suplinitori pe posturi cu viabilitate până în 4 ani. Potrivit unui răspuns…
Vezi articolul