Propuneri ale unui grup de profesori universitari și academicieni: Academia Română să supervizeze aspectele științifice ale doctoranturii / Universitățile “neperformante și inutile” să fie desființate și să fie reintrodus concursul de admitere la facultate

5.243 de vizualizări
conducătorii de doctorate
Foto: Pixabay.com
“Considerăm necesar ca Academia Română, prin secțiile sale și prin comisiile de specialiști pe care și le va constitui, să supervizeze aspectele științifice ale desfășurării doctoranturii”, afirmă, într-un material transmis Edupedu.ro, un grup de 13 profesori universitari și academicieni. Aceștia pleacă de la problema plagiatului și a calității slabe a multor lucrări de doctorat, precum și a altor probleme ce afectează învățământul superior în ansamblul său, pentru a transmite și o serie de alte propuneri, precum “desființarea universităților și colegiilor neperformante și inutile” sau reintroducerea concursului de admitere la facultate.

Semnatarii articolului, intitulat “Doctoratul în România”, susțin că asumarea de către Academia Română a rolului de supervizare pentru “aspectele științifice ale desfășurării doctoranturii” ar fi posibilă în condițiile în care structurile “Ministerului Învățământului (Educației, Cercetării etc.)” și cele subordonate “se justifică pentru procedurile administrativ-juridice”, iar comisiile consultative și ARACIS “sunt frecvent organizate/reorganizate și adesea sunt supuse politicului”.

  • Materialul prezintă o serie de propuneri privind organizarea studiilor doctorale, dar nu menționează clar ce ar presupune “supervizarea” activităților științifice de către Academia Română. Este propusă, însă, înființarea unei Comisii comune a Ministerului Învățământului și a Academiei Române, comisie care, între altele, confirmă titlul științific de doctor, precum și retragerea acestui titlu în cazul unor abateri etice (retragere care, într-o primă fază, ar urma să fie decisă de comisia care a acordat titlul de doctor, după constatarea abaterilor). Diploma de doctor ar urma, conform propunerilor, să fie semnată “de ministru, respectiv de Academia Română” prin președintele ei.

Ei mai propun ca “pentru înscrierea la doctorantură, candidatul va prezenta un memoriu referitor la: a) activitatea sa științifică/artistică reală de după absolvirea masteratului, în domeniul doctoranturii (…)”, pe lângă prezentarea propunerii de teză.

O altă propunere este ca stagiul de doctorantură să dureze “până la susținerea publică a tezei de doctorat, dar nu mai mult de 10 ani”.

Materialul integral, transmis redacției Edupedu.ro:


2 comments
  1. Academia română în structura ei actuală nu e în stare să facă ordine şi performanță în propria ogradă. Ce să mai aibă în grijă şi doctoratele?!

  2. Probabil domnii care au făcut propunerea nu cunosc faptul ca doctoratul este ultima etapa de studii, fiind posibil de urmat IMEDIAT după finalizarea studiilor de Master. In acest caz, ce “… activitate științifică/artistica reala …” desfășurată după finalizarea masteratului ar putea prezenta candidații?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației: Studenții care urmează simultan studii de master și licență la aceeași facultate, la Universitatea Andrei Șaguna din Constanța, respectă condițiile din Legea educației / Riposta profesorului care a semnalat cazul: Erori “de nepermis” în constatările ministerului

Ministerul Educației s-a pronunțat, după jumătate de an, în problema studenților înscriși simultan la cursuri de licență și master la aceeași facultate, problemă semnalată în iulie anul trecut, la Universitatea…
Vezi articolul

Liceeni excepționali din clasa a XI-a, din toată țara, pot aplica pentru 20 de burse de consiliere gratuită pentru admiterea la facultăți de top din Statele Unite, oferite de Upgrade Education. Înscrierile sunt deschise până pe 25 februarie (P)

Upgrade Education, compania care oferă educație personalizată pentru facultăți de top, provoacă liceenii care vor să aplice la facultăți din Statele Unite cu 20 de burse puse la dispoziția lor.…
Vezi articolul

Cum luăm „pulsul” Pământului privindu-l din spațiu: Doi geologi și un geograf de la Institutul Național de Cercetare pentru Geologie și Geoecologie Marină GeoEcoMar povestesc cum folosesc imaginile satelitare în cercetare

Pentru acei câțiva care au avut șansa de a privi Pământul din spațiu, imaginea Planetei albastre pare să aibă un impact foarte profund. Această afirmație este punctul de plecare al…
Vezi articolul