Protocol de colaborare între Ministerul Educației și Institutul Aspen, condus de Mircea Geoană, fost candidat la președinție din partea PSD. Ciolacu nu exclude susținerea lui Geoană la alegerile din 2024

540 de vizualizări
Foto: Institutul Aspen
Ministrul Educaţiei, Sorin Mihai Cîmpeanu şi Florin Pogonaru, Co-Preşedinte în exerciţiu al Institutului Aspen România, au semnat un protocol de colaborare între cele două instituţii. Șeful Institutului Aspen este Mircea Geoană, adjunct al secretarului general al NATO din 2019 și fost candidat la președinția României în 2009, din partea PSD. A pierdut în favoarea lui Traian Băsescu și a rămas în istoria partidului și în memoria publicului drept primul lider PSD care a ajuns președinte pentru o noapte.
  • Preşedintele PSD, Marcel Colacu, a afirmat în iunie 2021 că prezidențiabilul PSD va fi decis în urma unei competiţii interne, dar nu exclude susţinerea lui Mircea Geoană la alegerile prezidenţiale din 2024. „Pariul meu este ca în 2024 PSD să şi câştige alegerile prezidenţiale, nu numai să se califice în turul 2”, a spus Ciolacu, scrie G4Media.ro.

„Obiectul acestui protocol îl reprezintă constituirea unui cadru de colaborare între părți în domenii de interes comun, precum pregătirea și formarea profesională prin elaborarea și derularea unor programe prioritare pentru sectorul educației din România și autoritățile din domeniu”, potrivit unui anunț al Ministerului Educației.

Foto: Institutul Aspen
Mai jos, restul comunicatului ministerului:

„Institutul Aspen România, cu sprijinul Ministerului Educaţiei, urmăreşte să creeze o platformă de dialog cu reprezentanți ai sectorului public şi privat, decidenți publici şi actori economici și academici, precum și alte organizații neguvernamentale pentru pregătirea sistemului de educație.

Platforma are în vedere calibrarea curriculumului și îmbunătățirii competențelor de tip STEM (Știință, Tehnologie, Inginerie și Matematică), dezvoltate în sistemul educațional și solicitate de angajatori în logica celei de a 4-a revoluții industriale și a economiei digitale. Un rol-cheie al Institutului Aspen România va fi acela de a facilita dialogul ministerului cu reprezentanţi ai principalilor angajatori din sectorul privat. De asemenea, platforma urmăreşte realizarea de studii cu privire la nevoile agenților economici în materie de asigurare a personalului calificat, respectiv de inserție a absolvenților pe piața muncii.

Sorin Mihai Cîmpeanu, ministrul Educației, a lansat invitaţia ca Institutul Aspen România să sprijine cu idei și implicare Proiectul „România Educată” în demersurile viitoare de promovare a temei educației pe agenda publică și propunere de politici publice în vederea acoperirii nevoilor educaționale ale unei Românii moderne, competitive și reziliente (detalii).

Florin Pogonaru, Co-Preşedintele în exerciţiu al Institutului Aspen România a subliniat capacitatea organizației de a contribui cu expertiza reţelei de membri şi fellows la dialoguri şi consultări cu decidenţi publici şi alţi actori relevanţi, în sprijinul dezvoltării de politici publice în sectorul educaţiei. A fost menționat, în acest sens, ca exemplu de bună practică în interacțiunea pe o temă esențială pentru România, proiectul „Meseriaşii viitorului vor lucra cu imprimanta 3D”.

Institutul Aspen România este o asociație non-profit, apolitică, ce are ca misiune promovarea unui dialog informat și critic pe diverse teme de interes pentru societatea românească. Institutul este recunoscut pentru devotamentul cu care promovează deschiderea către un model de leadership inovativ și un dialog informat între reprezentanții sectorului public, mediului de afaceri şi ai societății civile.”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Profesorii care vor să predea în grădinițe vor avea în formarea inițială pentru licență 26 de examene și 17 colocvii, 15% practică pedagogică, adică până la 10 ore pe săptămână în anul al III-lea și doar o oră de pedagogie digitală pe săptămână în penultimul semestru, potrivit planului de învățare

Ordinul cu metodologia privind înființarea și organizarea programului de studii universitare de licență „Educație timpurie” a fost publicat în Monitorul Oficial. Pe lângă disciplinele consacrate, viitorii profesori vor studia materii…
Vezi articolul

Cursuri online în capitala statului Filipine, timp de două zile, din cauza căldurii extreme / 47.000 de școli cu ore decalate sau online în țară / Temperaturi de peste 45 de grade în Asia de Sud-Est

Cursuri şcolare organizate în format online în Filipine, parcuri supraaglomerate în Myanmar şi alertă de caniculă în Bangladesh: Asia de Sud-Est continuă să fie afectată duminică de temperaturi anormal de…
Vezi articolul

„Istorie locală”, în oferta de opţionale a şcolilor orădene, propusă de inspectorul şcolar general, Horea Abrudan: Oradea are deja un manual de istorie locală din 2018, „Călător prin istoria oraşului”

Inspectorul şcolar general Horea Abrudan a solicitat directorilor şi profesorilor de istorie din şcolile orădene cuprinderea în oferta de opţionale a unui opţional de „Istorie locală”, având în vedere existenţa…
Vezi articolul

Andreas Schleicher, directorul pentru Educație al OCDE: O provocare a educației din România este cea a relevanței, să predai mai puține lucruri, dar mai în profunzime / Să gândești ca un om de știință este mai important decât ceea ce știi la Biologie sau Chimie

România se confruntă cu multe provocări în educație, dar, pe lângă cele cunoscute, precum cele care țin de inegalități, precum decalajul urban-rural, una „care, poate, nu beneficiază de suficientă atenție…
Vezi articolul