Irina de Hillerin, consilier școlar la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că „învățăm o grămadă de lucruri teoretice”, dar „nu învățăm despre ce simțim, cum simțim, nu învățăm despre ce sunt gândurile”. Alina Hora, consilier școlar la Școala Centrală din București, a adus în atenție că „în prezent sunt foarte mulți copii, chiar cu medicație, cu diagnostice puse de medicii psihiatri”.
Discuția a pornit de la raportul „Liceenii din România. Analiza serviciilor de consiliere la liceu. Provocări și direcții de îmbunătățire”, document publicat de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație.
„Învățăm o grămadă de lucruri teoretice, învățăm matematică, învățăm fizică, chimie, biologie, dar nu învățăm despre ce simțim, cum simțim, nu învățăm despre ce sunt gândurile. E bine să fim atenți la gândurile noastre sau nu e bine? E bine să credem tot ce gândim sau nu? Astea sunt niște lucruri despre care nu ne învață nimeni nicăieri”, a precizat Irina de Hillerin.
Consilierul școlar la Colegiul Național Gheorghe Lazăr din București a vorbit despre gestionarea emoțiilor:
„Și atunci primul capitol care apare în zona asta de consiliere școlară este gestionarea emoțiilor. Cum știm să ne controlăm propriile emoții? Cum știm să reacționăm în cazul unui atac de panică? Ce facem când ne enervăm, urlăm sau nu urlăm la ceilalți? Cum învățăm să ne stăpânim gândirea obsesivă? Asta ar putea fi o primă tematică a consilierilor.”
Alina Hora, consilier școlar la Școala Centrală din București, a menționat că au crescut cazurile de tulburări emoționale grave. Aceasta a mai spus că unii elevi doresc să vină la consilierii școlari, pentru că se creează o conexiune:
„Așa cum spunea Irina, e o mare diferență între ce aveam înainte de pandemie și ce copii vin acum la cabinet. Au crescut foarte mult cazurile de tulburări emoționale grave, de anxietate, depresie. Dacă înainte poate era o situație din când în când și nu ajungeau întotdeauna la noi, în prezent sunt foarte mulți copii, chiar cu medicație, cu diagnostice puse de medicii psihiatri și o parte din ei doresc să vină și la noi, pentru că se creează o conexiune între elevi și consilierul școlar. (…) E foarte, foarte largă paleta de tulburări, de probleme cu care vin copiii spre noi, adolescenții, că la liceu nu mai sunt copii.” – Alina Hora.
10 comments
Păi da! ce atâta biologie, chimie sau fizică?
Ce atâta facultate de medicină?
Ai dreptate fă! la câți bani avem noi românii, putem să mergem în străinătate să ne tratăm.
Sau ne vor trata/ opera profesorii de matematică, română…..sau ne concentrăm pe ce simți și brusc ne vindecam.
Mulți proști, mai rău este că deschid și gura.
Nu inteleg de ce sunt obositi elevii ? Eu am facut scoala in vremea lui Ceausescu. Am mers la olimpiade, am dat examen la clasa a 8a pentru a intra la liceu. In clasa a 10 a dadeai un alt examen ca sa treci mai departe la liceu. Nu luai examenul in clasa a 10 a ramaneai cu 10 clase si atunci nu te angaja nimeni. Trebuia sa mergi la seral. Am dat bacalaureatul la matematica scris, limba romana scris si oral, istorie scris, economie…Nu se plangea nimeni ca era mult de invatat. Daca aveai nevoie de informatii nu era telefonul la indemana. Mergeai la biblioteca. Studiai carti multe pana sa afli ce trebuie. La facultate am intrat fara meditatii. Invatam. Ni se spunea ca nu au bani sa ne tina acasa si daca nu intram la facultate urma sa ne angajam undeva. In 1989 am terminat scoala generala. Inainte nu exista sa-i raspunzi parintelui ca nu vrei, ca nu faci. Eram in primul an de facultate si aveam ora de intrat in casa. Toti parintii care se plang acum ca scoala e grea si ca ii obseste pe copiii lor, se plang pentru nu vor sa aiba grija de ei. Parintii de azi, unii din ei, nu vor sa-si asume responsabilitatea cresterii copiilor lor. Nu exista nicaieri in lume un sistem de educatie care sa suplineasca rolul parintelui, familiei. Toate cunostiintele care se predau in scoala trebuie invatate. Nu exista ca imi trebuie o materie si nu alta. Pentru formarea creierului ai nevoie sa citesti, sa inveti ca mai tarziu sa poti sa te adaptezi la viata de zi cu zi. Ce treaba are elevul de cand incepe clasa pregatitoare si pana ia bacalaureatul ? Singura lui treaba este sa invete.
De ce sunt obositi? din cauza smartphonului. Atat de simplu si totusi nimeni nu vede.
Si scoala are o vina in transformarea copiilor.Sunt obositi,plictisiti,obligati sa “invete “matematica multa,peste putinta lor,nu stiu ce le place,nu isi dau seama.
Deci…schimbati ceva pentru ca avem nevoie de oameni zdraveni la cap!
Zic să vină la școală doar cei care vor să învețe. Pentru ceilalți, sunt destul de multe locuri de muncitor necalificat prin anunțurile de angajare, și mai au și nemții mere de cules.
Viața copiilor a devenit complicată. Și asta pentru că au două realități de gestionat: viața reală și cea din mediul virtual.
Cu toții am avut conflicte, neînțelegeri cu vreun coleg la școală. Până ziua următoare uitam, sau ne mai calmam. Acum cearta continuă și se amplifică pe rețelele de socializare. Nu au liniște nici în camera lor. Ca să nu mai vorbim despre toate catastrofele despre care află de pe internet, greu de digerat pentru mintea și sufletul unui copil.
Mai sunt și alte motive pentru care copiii au probleme, dar mie cel mai important mi se pare acesta.
absolut de acord. nu înțeleg de ce părinții și profesorii sunt în negare, telefoanele cu internet și social media distrug oamenii de la vârste tot mai fragede
pai sa ne uitam și ce opționale au acești copii când sunt puși să aleagă …toate sunt materii de Bac….deci soluții ?!
Treaba unui elev este sa invete. Pana ia bacalaureatul nu are alta treaba. Toate materiile facute in scoala trebuie invatate pentru a forma gandirea in anii urmatori. Nu putem invata doar ce ne place. Trebuie sa invatam sa ne formam ca oameni cu gandire, oameni care pot initia si sustine conversatii in multe domenii de activitate. Scoala la fara frecventa nu exista pentru ca vor fi muncitori necalificati si vor avea probleme toata viata.
să nu exageram. personalitatea și caracterul (și corpul!) unui om se mai formează și prin alte activități, nu doar învățat. Nu vrea nimeni adulți care nu știu să își spele chiloții că nu i-a deranjat nimeni de la învățat, care nu au văzut decât camera de studiu și sala de clasă, care arată ca Woody Allen sau adolescentul miop că nu au făcut mișcare niciodată, “care pot initia si sustine conversatii in multe domenii de activitate” dar nu o fac, că sunt prea timizi și nu au socializat niciodată, că îi lua mama de urechi să vină la învățat, și altele.