Rectorul SNSPA Remus Pricopie: Ministrul Educației, “susținător al celor puțini, dar puternici”, este în categoria “confuză” a celor care “nu înțeleg încotro ar trebui să ne îndreptăm” cu proiectul România Educată

841 de vizualizări
Remus Pricopie / Foto: Agerpres
Remus Pricopie / Foto: Agerpres
Actualul ministru al Educației “s-a declarat pe față susținător al celor puțini, dar puternici, pe care vrea să-i sprijine cu orice preț” în contextul noilor legi ale educației, afirmă rectorul SNSPA, Remus Pricopie, într-un articolul publicat în revista Cultura. Acesta pune abordarea ministrului Cîmpeanu în contrast cu atitudinea președintelui Klaus Iohannis, inițiatorul programului România Educată, care “a lucrat cu opt premieri și zece miniștri ai educației (…) și cu toate acestea a reușit să urnească, cu încăpățânare, acest proiect”.

Ce spune, între altele, Remus Pricopie, fost ministru al Educației, în articolul “România Educată – Nu numai o lege. O viziune de țară”, despre programul România Educată și felul cum ministrul actual al Educației i-ar susține – fără să fie oferit vreun exemplu – pe “impostori, plagiatori, politruci, posibil chiar oameni de afaceri”:

  • “(…) Președintele a semnalat o problemă gravă a României – lipsa unei educații performante și inclusive – și și-a asumat rolul de „patron” al unui demers coerent în această direcție. A lucrat cu opt premieri și zece miniștri ai educației – unii dintre ei nevorbitori ai limbii române, așa cum este ea predată în gimnaziu – și cu toate acestea a reușit să urnească, cu încăpățânare, acest proiect. Viitorul Președinte al României ar trebui să continue acest demers, pentru că România, din păcate, nu va fi cu mult mai educată în decembrie 2024 decât este în acest moment, iar riscurile de țară, inclusiv cele raportate la copii și tineri, vor fi chiar mai mari.
  • Azi am ajuns aici, într-o fază intermediară, de transpunere în practică a unor soluții. Unii, în continuare, nu înțeleg încotro ar trebui să ne îndreptăm, în timp ce alții văd o oportunitate (legislativă) să-și mai construiască niște privilegii. În această categorie „confuză” se află inclusiv actualul ministru al educației, care s-a declarat pe față susținător al celor puțini, dar puternici, pe care vrea să-i sprijine cu orice preț (impostori, plagiatori, politruci, posibil chiar oameni de afaceri, cu interese imobiliare în zona educației, dacă ne uităm la modul în care NU prea este protejat patrimoniul școlii în noua lege a învățământului preuniversitar etc.), și nu în slujba binelui public, cu accent pe grupurile vulnerabile. Cei mai mulți, însă, – printre care mă număr și eu – așteaptă nu numai o nouă lege a educației, care să proiecteze cele mai bune soluții pentru copiii care sunt în școală, dar și multe alte pachete legislative, care să redefinească politicile publice prin care putem să-i ținem – sau să-i readucem – pe copii/tineri în școală și să le oferim un viitor.(…) ”

Articolul din revista Cultura, integral.

Citește și:
Remus Pricopie, rectorul SNSPA, reacționează la noile proiecte de Legi ale educației: Nu cred că cele două propuneri legislative sunt în integralitatea lor în linie cu proiectul România Educată
EXCLUSIV Remus Pricopie, rectorul SNSPA: România are nevoie de un nou ministru al educației, un domn sau o doamnă, care să nu fie tributar(ă) imposturii și care să ducă mai departe proiectul România Educată / Nu sunt interesat să mă întorc la Minister


2 comments
  1. Are mare dreptate!

  2. Remus Pricopie este un cutie-pie. Scoate pe gura 1823 de cuvinte fara sa spuna nimic. Cu ce e el mai breaz decat traktoristul? Care e viziunea lui? Incotro ne indreptam? Care e vizunea de tara a dulapului? Golful, lenea, aroganta, incompetenta, coruptia?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mai mult de jumătate din cerințele de la Evaluarea Națională 2024 – Limba română, identice cu cele de anul trecut: câmp lexical, figuri de stil, derivare, omonime, complement prepozițional și caracterizare de personaj

Cerințele de la Evaluarea Națională 2024 – Limba română au fost aproape identice cu cele de anul trecut, arată o analiză comparativă făcută de Edupedu.ro. La 10 itemi din 18,…
Vezi articolul

Cum și-au bătut joc șefii unei școli și ai inspectoratului școlar Gorj de Ministerul Educației – un caz de abuz administrativ în care o profesoară a fost împiedicată sistematic să predea

Conducerea Liceului Tehnologic Motru și cea a Inspectoratului Școlar Județean Gorj au sfidat instituția care gestionează și guvernează sistemul de învățământ din România – Ministerul Educației. Totul s-a petrecut în…
Vezi articolul