Regulile examenului de Titularizare 2020, la care s-au înscris peste 29 de mii de cadre didactice. Intrarea în sală de la 7, subiectele vin la 9 și timpul de rezolvare e de 4 ore. Model de foaie tipizată

17.970 de vizualizări
Foto: © Marian Buzarnescu | Dreamstime.com
Candidații la titularizare pot intra în sălile de examen în intervalul 7:15-8:15, potrivit procedurii aproate de ministerul Educației abia pe 24 iulie, adică înaintea probei scrise cu doar 5 zile și comunicată de inspectoratele școlare.

Regulile examenului de Titularizare

Decizia de a începe mai devreme proba scrisă de la Titularizare a fost pusă pe seama prognozei meteo de către Ministerul Educației, după ce un val de critici dinspre profesori a apărut pe rețelele de socializare la examenul de Definitivat, aceștia criticând faptul că sunt ținuți 6 ore în condiții de examen, cu mască. Inițial Titularizarea începea tot la 10, dar în premieră ora de începere a fost revizuită la 9.

Cum va fi vremea în ziua examenului de Titularizare, pe 29 iulie 2020, potrivit prognozei ANM

În București sunt cei mai mulți candidați la Titularizare, 2.793.

Vremea la București va fi caniculară în orele amiezii, anunță Administrația Națională de Meteorologie. Temperatura maximă se va situa în jurul valorii de 36 de grade, iar indicele de confort termic temperatură-umezealã (ITU) va atinge pragul critic de 80 de unităţi. Cerul va fi mai mult senin, iar vântul va sufla slab până la moderat. Presiunea atmosferică va avea variaţii, dar nesemnificative pe parcursul zilei.

În restul țării vremea va fi călduroasã, local caniculară la amiază în regiunile sudice şi estice. Indicele temperatură-umezeală (ITU) va atinge şi, îndeosebi la câmpie, va depăşi pragul critic de 80 de unităţi. Cerul va fi variabil, cu înnorãri temporar mai accentuate dupã-amiaza în zona de munte şi în nord-vest, iar spre searã şi noaptea în nordul teritoriului, unde pe arii restrânse vor fi ploi de scurtă durată, descărcări electrice, intensificări trecătoare ale vântului şi, posibil, grindină. Temperaturile maxime se vor încadra, în general, între 30 şi 36 de grade, iar cele minime vor fi cuprinse între 14 şi 25 de grade, mai scăzute în depresiunile din estul Transilvaniei, spre 10…12 grade.

Presiunea atmosferică va avea variaţii, dar nesemnificative pe parcursul zilei, iar seara şi noaptea va avea o tendinţă de uşoară creştere.

Ghidul candidatului la examen – regulile probei scrise

Accesul candidaţilor în centrele de concurs este permis până la ora 8.15, iar cele mai multe centre de examen deschid ușile candidaților la ora 07:15, potrivit paginilor online ale acestora.  La fel ca la Definitivat, se vor lua în considerare măsurile obligatorii de prevenire şi combatere a îmbolnăvirilor cu SARS CoV 2. Adică vor fi culoare delimitate, obligația de a purta mască, dezinfectarea mâinilor.

Candidaţii nu pot avea asupra lor, în sala de concurs, cărţi, caiete, telefoane mobile sau alte mijloace de comunicare la distanţă. Candidaţii pot avea dicţionare pentru disciplinele latină sau greacă veche şi planurile de conturi pentru disciplina „economic, administrativ, poştă”.

Preşedintele comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului, împreună cu secretarul comisiei,sau de membrii desemnați de președintele comisiei din centrul de concurs distribuie în sălile de concurs plicurile secretizate cu subiecte, astfel încât la ora 9,00 aceste plicuri cu subiecte să se poată desface în prezenţa candidaţilor.

Se completează foaia de examen, modelul de foaie este acesta

Înainte de venirea subiectelor, candidaților le sunt verificate actele de identitate, le sunt prezentate regulile și le este făcut un instructaj din care află:

  • modul de redactare a lucrării,
  • modul de corectare, de către candidați, a greșelilor;
  • modul de compeltare a disciplinei de concurs pe foaia timizată;
  • modul în care se sigilează și se securizează lucrarea scrisă;
  • modul în care se realizează numerotarea paginilor scrise;
  • modul în care candidații se pot retrage;
  • situațiile în care candidații pot fi eliminați;
  • situațiile în care lucrările scrise pot fi anulate.

În toate sălile de concurs vor fi instalate sisteme de supraveghere audio-video funcţionale.

Lucrarea scrisă se desfăşoară începând cu orele 9.00.

Primirea subiectelor

După primirea subiectelor de concurs de către candidaţi, durata de redactare a lucrărilor este de 4 (patru) ore, timp ce poate fi depăşit cu 1-2 ore numai de către candidaţii cu deficienţe vizuale grave.

Pentru redactarea lucrărilor se foloseşte obligatoriu doar cerneală sau pix de culoare albastră; desenele/graficele se pot executa şi cu creionul negru. Este interzisă utilizarea instrumentelor de scris (stilou, pix) a căror cerneală se poate șterge. Candidații care doresc să corecteze o greșeală taie fiecare rând din pasajul respectiv cu o linie orizontală, iar schemele/desenele cu o linie oblică.

Din momentul deschiderii plicului cu subiecte, nici un candidat nu mai poate intra sau părăsi sala, decât dacă predă lucrarea şi subiectul (acest lucru poate fi făcut după cel puţin două ore de la deschiderea plicului cu subiecte), ciornele și semnează de predare.

În cazuri excepționale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoțit de unul dintre profesorii asistenți. În această situație timpul alocat nu se prelungește.

Pe foaia tipizată, candidații completează, cu majuscule denumirea disciplinei de concurs, copiind formularea din subiectul primit.

Înscrierea numelui candidaţilor sau a altor nume proprii (de exemplu denumiri de unități de învățământ) care nu au legătură cu cerințele subiectului în afara spaţiului care se sigilează, precum şi orice alte semne distinctive pe foile de tipizate, destinate lucrărilor scrise determină anularea lucrărilor scrise.

Candidaţii, care nu sunt prezenți în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte, pierd dreptul de a mai susţine proba scrisă.

După înmânarea subiectelor candidaţilor, un membru al comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului, însoţit de preşedintele sau secretarul acestei comisii, verifică dacă toţi candidaţii au primit subiectul corespunzător specializării/disciplinei de concurs.

Frauda și retragerea din examen

Candidaţii care în timpul desfăşurării probei scrise sunt surprinşi copiind, având asupra lor telefoane mobile sau alte mijloace de calcul sau de comunicare la distanță ori transmiţând soluţii cu privire la subiecte sunt eliminaţi din concurs.

Aceeaşi măsură se aplică şi pentru orice tentativă de fraudă. Candidații eliminați din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu sunt repartizați pe posturi didactice/catedre în anul școlar 2020-2021.

Candidaţii, care din motive de sănătate sunt obligaţi să părăsească sala de concurs, pot solicita anularea lucrării.

Candidaţii care renunţă din proprie iniţiativă la concurs pot solicita anularea lucrării, pe baza unei declaraţii şi părăsesc sala după cel puţin două ore de la deschiderea plicului cu subiecte. La declarația de renunțare se atașează lucrarea anulată.

Candidații care se retrag din motive de sănătate, sau care renunțăla concurs, nu vor avea lucrările scrise evaluate, iar în statistici candidaţii respectivi se consideră retraşi.

Sigilarea lucrărilor scrise se efectuează de către candidaţi, în prezenţa responsabilului de sală.

Încheierea lucrărilor

După ce îşi încheie lucrările, candidaţii numerotează foile de concurs, numai cu cifre arabe, în partea de jos a paginii, în colţul din dreapta, în spațiul dedicat, indicând pagina curentă şi numărul total de pagini scrise, de exemplu sub forma 3/5, pentru pagina a treia, în situaţia în care candidatul a scris în total cinci pagini. Se vor numerota toate paginile pe care candidatul a scris, inclusiv prima pagină, precum și cele pe care sunt scrise doar câteva rânduri, partea nescrisă fiind barată de către profesorii asistenți cu o linie frântă în forma literei ”Z”.

După finalizarea redactării lucrărilor, candidaţii predau lucrările scrise, subiectul,ciornele și codurile de bare neutilizate responsabilului de sală, semnează în borderoul de predare a lucrărilor, menţionând numărul de pagini scrise. Spaţiile libere ale întregii lucrări se anulează cu linie frântă în forma literei „Z”, cu cerneală sau pix de culoare albastră , de către un profesor asistent, în faţa candidatului. În sală rămân cel puţin 3 (trei) candidaţi până la predarea ultimei lucrări.

La predarea lucrărilor responsabilului de sală, candidaţii completează pe prima pagină sus, în spaţiul dedicat, numărul de pagini pe care le conţine lucrarea (Lucrarea conţine x pagini).

La finalizarea probei scrise candidații nu au dreptul de a părăsi sălile de concurs având asupra lor subiecte de concurs, foi tipizate, coduri de bare sau ciorne, potrivit procedurii date de minister.

Reamintim că 30.113 candidați, dintre care 2.937 de candidați din promoția curentă, s-au înscris la concursul național de Titularizare 2020, potrivit listelor publicate de Ministerul Educației. Este al doilea cel mai mare număr de înscrieri la acest concurs de angajare în învățământ și/sau ocuparea posturilor vacante din ultimii 6 ani, potrivit datelor oficiale analizate de Edupedu.ro. În mod paradoxal, numărul posturilor scoase la concurs în sistemul de învățământ pentru angajarea pe perioadă nedeterminată, adică titularizabile, este de doar 3.948, unul dintre cele mai mici din ultimii ani. Anul trecut erau 4.319 de posturi de acest fel, de exemplu.

Față de anul trecut, 2019, numărul celor înscriși este în 2020 cu 1.745 mai mare. Cel mai mare număr de candidați înscriși în perioada analizată a fost în 2018 când au fost peste 31 de mii.

Cei mai mulți candidați sunt în Capitală, aproape 2.800. Pe județe cei mai mulți candidați sunt în Iași, urmat de Cluj, Bihor, Mureș și Timiș. Iată mai jos numărul de candidați pe fiecare județ.Advertisement

  1. Alba 523 înscriși – 115 posturi pe perioadă nedeterminată
  2. Argeș 822 – 30
  3. Arad 699 – 41
  4. București 2.793 – 632
  5. Bacău 899 – 158
  6. Bihor 1.224 – 32
  7. Bistrița-Năsăud 566 – 41
  8. Brăila 420 – 42
  9. Botoșani 558 – 40
  10. Brașov 881 – 157
  11. Buzău 445 – 32
  12. Cluj 1.498 – 28
  13. Călărași 322 – 80
  14. Caraș-Severin 382 – 38
  15. Constanța 987 – 173
  16. Covasna 388 – 51
  17. Dâmbovița 705 – 34
  18. Dolj 774 – 62
  19. Gorj 489 – 11
  20. Galați 618 – 115
  21. Giurgiu 291 – 41
  22. Hunedoara 445 – 49
  23. Harghita 545 – 74
  24. Ilfov 340 – 314
  25. Ialomița 264 – 135
  26. Iași 1.570 – 144
  27. Mehedinți 461 – 26
  28. Maramureș 856 – 110
  29. Mureș 1.028 – 112
  30. Neamț 581 – 30
  31. Olt 490 – 18
  32. Prahova 976 – 160
  33. Sibiu 754 – 110
  34. Sălaj 444 – 40
  35. Satu-Mare 403 – 51
  36. Suceava 904 – 107
  37. Tulcea 199 – 102
  38. Timiș 1.033 – 156
  39. Teleorman 328 – 18
  40. Vâlcea 556 – 75
  41. Vrancea 435 – 27
  42. Vaslui 573 – 119

Listele cu numele candidaților înscriși în acest an la Titularizare au fost publicate vineri seară.

Proba scrisă din cadrul acestui concurs (titularizare) va avea loc în data de 29 iulie 2020, cu respectarea tuturor măsurilor igienico-sanitare în vigoare. Primele rezultate vor fi afișate pe 4 august. Contestațiile vor fi depuse în perioada 4-5 august, iar în data de 11 august vor fi afișate rezultatele finale.

Lista candidaților înscriși la examenul de titularizare 2020:
Calendarul etapelor de mobilitate, după proba scrisă

Ocuparea prin concurs național a posturilor didactice/catedrelor din unităţile de învățământ preuniversitar:

f) desfășurarea probei scrise; Termen: 29 iulie 2020

g) comunicarea rezultatelor inițiale; Termen: 4 august 2020

h) înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare; Perioada: 4-5 august 2020

Notă: Contestațiile pot fi transmise și prin poștă electronică până la ora 12:00, în data de 5 august 2020, situație în care candidatul anexează la contestația transmisă și cartea/buletinul/adeverința de identitate. Numărul de înregistrare se comunică candidatului prin poștă electronică și prin afișare pe site-ul inspectoratului școlar.

i) soluționarea contestațiilor; Perioada: 5-10 august 2020

j) comunicarea rezultatelor finale; Termen: 11 august 2020

k) înregistrarea cererilor candidaților care solicită repartizarea pe posturi didactice/catedre vacante în alt județ sau în municipiul București, diferit de cel în care au susținut proba scrisă:

(i) depunerea/transmiterea cererilor de către candidaţi la inspectoratele școlare din județele/ municipiul București în care aceştia doresc repartizarea;

(ii) transmiterea informării, în scris, de către candidaţi, la inspectoratele școlare din județele/ municipiul București în care au susţinut proba scrisă, cu privire la faptul că solicită repartizarea în alt judeţ; Perioada: 6-7 august 2020

l) repartizarea cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, în condiţiile art. 62 alin. (13) din Metodologie; Termen: 12 august 2020

m) repartizarea candidaților care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, indiferent de statutul acestora, pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor; Termen: 13 august 2020

n) ședință de repartizare, în ordine, conform prevederilor Metodologiei, a:

(i) cadrelor didactice titulare, care au depus cereri în perioada de înscriere la concursul național, sesiunea 2020 și a cadrelor didactice titulare, a cadrelor didactice debutante, prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) și alin. (6), respectiv a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică incompletă din etapele anterioare pentru completarea normei didactice;

(ii) cadrelor didactice titulare, a căror restrângere de activitate a apărut în perioada aprilie-iulie 2020 și a cadrelor didactice titulare rămase cu restrângerea de activitate nesoluționată din etapele anterioare, în vederea soluționării restrângerii de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere de activitate nesoluționată;

(iii) candidaților cu statut de cadre didactice titulare în învățământul preuniversitar anterior înscrierii la concursul naţional, sesiunea 2020, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular și a cadrelor didactice debutante, prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) și alin. (6) din Metodologie, care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2020, și au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor; Termen: 14 august 2020

o) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor după organizarea concursului naţional, sesiunea 2020; Termen: 14 august 2020

p) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră. Perioada: 14-21 august 2020

13) Stabilirea personalului didactic pensionat care îndeplinește condițiile prevăzute la art. 80 alin. (1) din Metodologie și solicită reîncadrarea în funcția de personal didactic, în anul școlar 2020-2021, cu condiția suspendării pensiei pe durata reîncadrării, precum și stabilirea personalului didactic care îndeplinește condițiile prevăzute la art. 28 alin. (4) și (5) din Metodologie, care se menține în activitate ca titular în funcția didactică, la cerere, în anul școlar 2020-2021, conform art. 81 din Metodologie:

a) ocuparea posturilor didactice/catedrelor, rămase vacante, de către cadrele didactice care au primit acordul de principiu privind reîncadrarea în funcția de personal didactic, în anul școlar 2020-2021, respectiv de către cadrele didactice care au primit acordul de principiu pentru menținerea în activitate ca titular în funcția didactică, la cerere, în anul școlar 2020-2021, conform art. 80 şi 81 din Metodologie, precum și de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie, și reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor; Termen: 14 august 2020

b) emiterea și comunicarea deciziilor. Perioada: 14-28 august 2020

14) Detașarea în interesul învățământului:

a) numirea, prin detașare în interesul învățământului, în funcțiile de conducere, îndrumare și control neocupate prin concurs; Până la data de 17 august 2020

b) repartizarea posturilor didactice/catedrelor, rămase neocupate, cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie, precum și cadreleor didactice titulare pentru care s-a propus detașarea în interesul învățământului, în anul școlar 2020-2021 și reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor după etapa de detaşare în interesul învățământului; Termen: 18 august 2020

15) Soluționarea cererilor cadrelor didactice a căror reducere de activitate nu a fost soluționată în etapele anterioare:

a) înregistrarea, la inspectoratele școlare, a cererilor cadrelor didactice titulare, a căror reducere de activitate nu a fost soluționată prin transfer/completare de normă didactică, a cererilor cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică incompletă din etapele anterioare; Până la data de 17 august 2020

b) organizarea și desfășurarea, la nivelul inspectoratului, a probelor orale/intensiv/bilingv școlar și comunicarea rezultatelor; Perioada: 17-18 august 2020

c) soluționarea în ședință de repartizare, conform prevederilor Metodologiei, în ordine, a:

(i) cererilor de completare a normei didactice pe perioadă nedeterminată/determinată a cadrelor didactice titulare;

(ii) cererilor de completare a normei didactice pe perioadă determinată a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei;

(iii) cererilor cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată; (iv) cererilor cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie; Termen: 19 august 2020

d) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră. Perioada: 20-28 august 2020

Notă. Începând cu data de 19 august 2020 şi după începerea cursurilor, prioritate la ocuparea posturilor didactice/catedrelor, în toate etapele și ședințele de repartizare au, în ordine, cadrele didactice titulare cu reducerea de activitate nesoluționată, cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care solicită completarea normei didactice și cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

16) Detașarea la cerere:

a) înregistrarea, la inspectoratele școlare, a dosarelor de înscriere, pentru continuitate la detașarea la cerere, respectiv detașare la cerere prin concurs sau concurs specific; verificarea și avizarea dosarelor de înscriere a candidaților de către comisia județeană/municipiului București de organizare și desfășurare a concursului; Perioada: 9-16 iulie 2020

Notă. În mod excepțional, cadrele didactice care nu au depus cereri de înscriere pentru detașare la cerere, în perioada 9-16 iulie 2020, pot depune cereri de înscriere pentru detașare la cerere, prin concurs specific, în data de 17 august 2020.

b) afișarea punctajelor la sediul și pe pagina web a inspectoratelor școlare; Termen: 17 iulie 2020

c) înregistrarea, la inspectoratele școlare, a contestațiilor privind punctajele acordate; Perioada: 17-20 iulie 2020

Notă: Contestațiile pot fi transmise și prin poștă electronică până la ora 16:00, în data de 20 iulie 2020, situație în care cadrul didactic anexează la contestația transmisă și cartea/buletinul/adeverința de identitate. Numărul de înregistrare se comunică cadrelor didactice prin poștă electronică și prin afișare pe site-ul inspectoratului școlar.

d) soluționarea contestațiilor la punctaje; Termen: 21 iulie 2020

e) organizarea și desfășurarea, la nivelul inspectoratului școlar, a probelor orale/intensiv/bilingv și comunicarea rezultatelor; Perioada: 17-21 iulie 2020

f) soluționarea în ședință de repartizare, conform prevederilor Metodologiei, în ordine, a:

(i) cererilor de completare a normei didactice pe perioadă nedeterminată/determinată a cadrelor didactice titulare;

(ii) cererilor de completare a normei didactice pe perioadă determinată a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei;

(iii) cererilor cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

(iv) cererilor cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie;

(v) solicitărilor pentru detașare la cerere prin continuitate;

(vi) solicitărilor pentru detașare la cerere în ordinea descrescătoare a notelor și reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor; Termen: 20 august 2020

(vii) solicitărilor pentru detașare la cerere prin concurs specific în ordinea descrescătoare a punctajelor; Termen: 24 august 2020

g) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor ca urmare a soluționării detașărilor la cerere; Termen: 24 august 2020

h) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră. Perioada: 27-28 august 2020

17) Repartizarea candidaților care au obținut cel puțin nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020:

a) repartizarea în ședință, conform prevederilor Metodologiei, în ordine, a:

(i) cadrelor didactice titulare pentru completarea normei didactice pe perioadă nedeterminată/ determinată;

(ii) cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pentru completarea normei didactice pe perioadă determinată;

(iii) cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

(iv) cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 61 din Metodologie;

(v) candidaților care au obținut cel puțin nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, în ordinea descrescătoare a notelor, având prioritate candidații care beneficiază și de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul școlar 2020-2021 în baza mediei de repartizare minimum 7 (șapte), în condițiile prevăzute la art. 61 și 85 din Metodologie; Perioada: 20-21 august 2020

b) reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor; Termen: 24 august 2020

c) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră. Perioada: 25-28 august 2020

18) Modificarea duratei contractelor individuale de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată pentru cadrele didactice prevăzute la art. 21 alin. (6) din Metodologie:

a) stabilirea, în consiliile de administrație ale unităților de învățământ, a modificării duratei contractelor individuale de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată pentru cadrele didactice prevăzute la art. 21 alin. (6) din Metodologie; Perioada: 20-21 august 2020

b) transmiterea hotărârilor consiliilor de administrație ale unităților de învățământ la inspectoratele școlare; Termen: 24 august 2020

c) emiterea deciziilor privind modificarea duratei contractelor individuale de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată pentru cadrele didactice prevăzute la art. 21 alin. (6) din Metodologie; Perioada: 25-26 august 2020

d) emiterea și comunicarea deciziilor de transfer, pretransfer și detașare pentru cadrele didactice prevăzute la art. 21 alin. (6) care au participat la aceste etape de mobilitate și au promovat examenul național de definitivare în învățământ, sesiunea 2020. Perioada: 27-28 august 2020

19) Stabilirea prelungirii duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2020-2021, pentru cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 și 85 din Metodologie:

a) înregistrarea cererilor cadrelor didactice care au primit acorduri de principiu și nu au depus cereri de prelungire a duratei contractelor individuale de muncă pe perioadă determinată în anul școlar 2020-2021, în perioada 10-15 iunie 2020; Termen: 17 august 2020

b) repartizarea cadrelor didactice care îndeplinesc condițiile privind prelungirea duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2020-2021, conform prevederilor art. 61 și 85 din Metodologie și reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor; Perioada: 25-26 august 2020

c) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră. Perioada: 26-28 august 2020

20) Repartizarea posturilor didactice/catedrelor, rămase neocupate, pe perioadă determinată:

a) înregistrarea, la inspectoratele școlare, a cererilor de înscriere, însoțite de documentele solicitate în acestea, a candidaților care solicită angajare pe perioadă determinată în baza mediilor de repartizare obținute la concursurile naţionale, sesiunile 2019, 2018, 2017, 2016, 2015 sau 2014; verificarea și avizarea dosarelor de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învățământul preuniversitar; Perioada: 9-16 iulie 2020

Notă. În mod excepțional, candidații care nu au depus cereri pentru angajare pe perioadă determinată în anul școlar 2020-2021, în perioada 9-16 iulie 2020, pot depune cereri în data de 17 august 2020.

b) organizarea și desfășurarea, la nivelul inspectoratului școlar, a probelor orale/intensiv/bilingv și comunicarea rezultatelor; Perioada: 22-23 iulie 2020

c) repartizarea, la nivelul inspectoratului școlar, a posturilor didactice/catedrelor rămase neocupate, conform prevederilor art. 90 din Metodologie și reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor;

d) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră. Perioada: 26-28 august 2020

21) Atribuirea posturilor didactice/catedrelor rămase neocupate, în regim de plată cu ora:

a) înregistrarea dosarelor pentru încadrare în regim de plată cu ora la unitățile de învățământ și la inspectoratele școlare; Zilele: 28 și 31 august 2020

b) atribuirea orelor neocupate în regim de plată cu ora personalului didactic titular la nivelul unităților de învățământ, prin decizie a directorilor unităților de învățământ, acordarea avizului pentru încadrare în regim de plată cu ora personalului didactic titular din alte unități de învățământ, personalului didactic asociat și personalului didactic pensionat și depunerea/transmiterea acestuia la inspectoratele școlare; Termen: 1 septembrie 2020

c) transmiterea, la inspectoratele școlare, a:

(i) listei posturilor didactice/catedrelor complete și incomplete rămase neocupate;

(ii) listei posturilor didactice/catedrelor ocupate în regim de plată cu ora, precum și a listei posturilor didactice/catedrelor complete și incomplete ramase neocupate datorită neprezentării la post a candidaților repartizați în etapele anterioare;

d) atribuirea orelor neocupate în regim de plată cu ora personalului didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată la nivelul unității;

e) acordarea avizului pentru încadrare în regim de plată cu ora personalului didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată în alte unitați de învățământ și depunerea/transmiterea acestui aviz la inspectoratele școlare; Perioada: 1-2 septembrie 2020

f) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră. Perioada: 2-4 septembrie 2020

22) Organizarea, la nivelul județului/municipiului București, a concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor din unităţile de învăţământ preuniversitar:

a) depunerea și înregistrarea dosarelor şi revizuirea fișelor de înscriere; Perioada: 26-27 august 2020

b) organizarea și desfășurarea, la nivelul inspectoratului școlar, a probelor orale/intensiv/bilingv și comunicarea rezultatelor; Zilele: 28 și 31 august 2020

c) desfășurarea probei scrise și comunicarea rezultatelor; Termen: 1 septembrie 2020

d) înregistrarea contestațiilor, analizarea, rezolvarea acestora și comunicarea rezultatelor finale. Perioada: 1-3 septembrie 2020

23) Organizarea, la nivelul județului/municipiului București, a testării pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor din unităţile de învăţământ preuniversitar:

a) depunerea și înregistrarea dosarelor de înscriere; Perioada: 27-28 august 2020

b) desfășurarea probei scrise, a interviului în cadrul testării și comunicarea rezultatelor; Perioada: 31 august-1 septembrie 2020

c) înregistrarea contestațiilor, analizarea, rezolvarea acestora și comunicarea rezultatelor finale. Perioada: 1-3 septembrie 2020

24) Repartizarea candidaților prevăzuți la art. 84 alin. (13) care solicită detașare la cerere în baza hotărârii comisiei paritare constituite la nivelul inspectoratului școlar și a punctajului: a) depunerea și înregistrarea dosarelor candidaților; Termen: 2 septembrie 2020

b) afișarea punctajelor la sediul și pe pagina web a inspectoratelor școlare; Termen: 3 septembrie 2020

c) înregistrarea contestațiilor la punctaje la inspectoratele școlare; Perioada: 3-4 septembrie 2020

d) soluționarea contestațiilor, afișarea punctajelor finale la sediul și pe pagina web a inspectoratelor școlare, analizarea cererilor în comisiile paritare constituite la nivelul inspectoratelor școlare și transmiterea listelor cuprinzând candidații pentru care se solicită avizul în vederea detașării la Ministerul Educației și Cercetării. Termen: 7 septembrie 2020

25) Repartizarea posturilor didactice/catedrelor rămase neocupate în ședință de repartizare organizată la nivelul inspectoratului școlar, în ordine, după cum urmează:

a) repartizarea candidaților conform prevederilor art. 94 alin. (7) din Metodologie;

b) repartizarea candidaților conform prevederilor art. 96 alin. (3) din Metodologie; Perioada: 2-3 septembrie 2020

c) repartizarea candidaților conform prevederilor art. 102 alin. (1) și (2) din Metodologie; d) ocuparea posturilor didactice/catedrelor rămase neocupate, conform prevederilor art. 103 alin. (1) și (2) din Metodologie; Perioada: 4-8 septembrie 2020

e) emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră. Perioada: 3-10 septembrie 2020

Notă: În perioada 31 august-4 septembrie 2020 se pot efectua detașări în interesul învățământului, conform prevederilor art. 82 alin. (1)-(5) din Metodologie, pentru cadrele didactice titulare anterior concursului național, sesiunea 2020, precum și pentru cadrele didactice debutante din învățământul preuniversitar de stat și particular, prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) și (6) din Metodologie, care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2020. Aceste detașări nu se consideră în afara Calendarului și nu se analizează în cadrul comisiilor paritare constituite la nivelul inspectoratelor școlare, iar pentru aceste detașări nu este necesar avizul Ministerului Educației și Cercetării.”

2. Punctul II se modifică şi va avea următorul cuprins: „II. Transmiterea la Ministerul Educației și Cercetării a situației statistice globale privind repartizarea candidaților şi încadrarea personalului didactic de predare pe posturi didactice/catedre în învăţământul preuniversitar. Termen: 28 septembrie 2020

Descarcă de aici Calendarul de mobilitate 2020 aprobat pe 6 iulie 2020

Foto: © Marian Buzarnescu | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Angajații din învățământ, alături de întreg personalul esențial, nu vor putea să se programeze în februarie la vaccinare, anunță ministrul Sănătății. Decizia, pe fondul lipsei acute a dozelor

Angajații din învățământ nu se vor mai putea programa pentru vaccinarea anti-COVID în luna februarie, alături de întreg personalul esențial, anunță ministrul Sănătății Vlad Voiculescu într-o conferință de presă, potrivit…
Vezi articolul

ULTIMA ORĂ Salariile profesorilor, legate de adoptarea noilor legi ale Educației. Ligia Deca: Aplicarea creșterilor salariale este în funcție de adoptarea Legilor Educației

Ministrul Educației, Ligia Deca, a anunțat astăzi după ultima ședință de Guvern din acest an că aplicarea creșterilor salariale pentru profesori este “în funcție de adoptarea Legilor Educației”. Întrebată când…
Vezi articolul

„Undeva la 1.900” de cadre didactice fără laptop/smartphone sau fără acces la internet vor primi tablete până la 15 septembrie, anunță secretarul general adjunct al Ministerului Educației

Sunt „undeva la 1.900” de cadre didactice fără un dispozitiv, ori fără acces la internet, potrivit secretarului general adjunct al Ministerului Educației, Sorin Decă, la conferința online organizată de Tineretul…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă a unei profesoare din Suceava: “Nu luptăm doar pentru salariile noastre”, ci “vrem să atragem atenția asupra calității învățământului subfinanțat și ignorat” / “Ne certați, domnule președinte? De când nu ați mai intrat într-o clasă?”

“Noi nu luptăm doar pentru salariile noastre care niciodată nu sunt actualizate cu inflația și întotdeauna sunt ultimele pe grila de salarizare”, ci “vrem să atragem atenția asupra calității învățământului…
Vezi articolul

Liceele pedagogice vor continua să formeze învățători, iar aceștia se vor putea angaja în învățământ ca suplinitori pentru doar 5 ani – amendament pe proiectul legii Educației. Au nevoie de diplomă de facultate în pedagogia învățământului primar pentru titularizare sau definitivare

Ministra Educației, Ligia Deca, a prezentat „o soluție“ la situația liceelor pedagogice, ca amenament la Comisia de Învățământ, în cadrul dezbaterilor de luni pe proiectul legii învățământului preuniversitar. Aceasta a…
Vezi articolul