Reorganizarea sistemului de formare inițială și continuă a cadrelor didactice din învățământul militar, „o prioritate majoră” în noua Strategie Militară a României

403 vizualizări
Foto: MAPN
Reorganizarea sistemului de formare inițială și continuă a cadrelor didactice este „o prioritate majoră” pentru învățământul vocațional militar, potrivit Strategiei Militare a României, pe care Guvernul vrea să o adopte în ședința de miercuri, 11 august.

„O prioritate majoră este reorganizarea sistemului de formare inițială și continuă a cadrelor didactice, inclusiv a celor din învățământul superior, în vederea creșterii pregătirii acestora în domeniul evaluării teoretice, dar mai ales metodologice și practic-aplicative, pentru o legătură mai bună cu nevoile operative ale unităților și realitatea mediului de operare”, se arată în document.

Legat de învățământul militar, în strategie scrie că „dezvoltarea sistemului educației militare va avea la bază trei direcții fundamentale: personalizarea și asigurarea procesului educațional pentru toți elevii și studenții militari; flexibilizarea sistemului de educație în funcție de priorități și provocări; adaptabilitatea sistemului la schimbările externe și la tendințele viitorului”.

România Educată apare și aici – „Creșterea rezilienței sistemului educațional militar se bazează pe modernizarea infrastructurii educaționale și a dotării aferente, în corelare cu nevoile prezente și viitoare ale structurii de forțe și provocărilor mediilor de acțiune, în vederea asigurării participării la un proces educațional de calitate, modern și incluziv.

Adaptarea/actualizarea/modernizarea programelor de educație existente pentru dezvoltarea de competențe transversale în acord cu principiile proiectului Președintelui, România educată, inclusiv cu noțiuni de educație inovativă și creativă, precum și prin competențe orientate către tranziție structurală și digitală. Sistemul educațional va urmări pregătirea viitorilor lideri militari prin promovarea competenței, concurenței și multidisciplinarității în cadrul procesului de instruire”.

Documentul integral poate fi descărcat de aici.

Citește și:
Formarea profesorilor în “România Educată”: Stagiatură didactică și mentori la intrarea în sistem, însă fără stimulente financiare pentru mentori / Transformarea definitivatului într-un examen de licențiere pentru cariera didactică la finalul formării inițiale
Disciplinele STE(A)M – subcapitol separat în “România Educată”: La TIC să se predea și despre tehnologii mobile și Internet of Things / Educația bazată pe investigație să fie inclusă în formarea inițială a profesorilor
UPDATE Casele Corpului Didactic nu se desființează, se redenumesc – formarea profesorilor se va face prin noile Centre Județene pentru Formare Continuă subordonate tot ministerului – prevede proiectul “România Educată”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Situație ieșită din comun la Universitatea Aurel Vlaicu din Arad: Ramona Lile ar urma să nu fie confirmată rector, deși a câștigat alegerile, potrivit unui proiect de ordin aflat în analiză finală la Ministerul Educației – surse

Rectorul Universității Aurel Vlaicu (UAV) din Arad, Ramona Lile, realeasă luna aceasta pentru un al patrulea mandat, deși, după cum a scris Revista 22, avea interdicție să candideze în urma…
Vezi articolul

Directoarea unei școli din București: O elevă a venit la școală deși mama era suspectă de coronavirus / Mama a fost de atunci confirmată pozitiv / După mai bine de 12 ore, nimeni nu știe situația elevei

Lipsa de comunicare din partea oficialităților, într-un caz ce ar putea “intra sub incidența legii penale”, a determinat-o pe directoarea unei școli din București să trimită tuturor autorităților o solicitare:…
Vezi articolul

Daniela Vișoianu, controversata fostă consilieră de la Educație cu contracte cu ministerul și Cumpănașu, a fost numită șefa grupului de lucru pentru formarea profesorilor pentru educație digitală

Daniela Vișoianu, controversata fostă consilieră de la Ministerul Educației cu contracte cu ministerul și Cumpănașu, a fost recent numită coordonatoarea grupului de lucru pentru formarea cadrelor didactice pentru educație digitală.…
Vezi articolul

Aproape jumătate dintre copii sunt victime ale cyberbullying-ului. Când sunt deranjate în mediul online, fetele spun într-un procent mai ridicat că s-au simțit vinovate de situație sau că au sperat că problema va trece de la sine – Sondaj Salvați Copiii

Doi din cinci copii spun că au fost jigniți sau au primit mesaje supărătoare pe internet, în creștere cu aproximativ 3 puncte procentuale, comparativ cu anul trecut. Cu toate acestea,…
Vezi articolul