Repartizare liceu 2022: Listele cu elevii romi au fost publicate de câteva inspectorate școlare – LISTA

35.408 vizualizări
Foto: © Tyler Olson | Dreamstime.com
Repartizarea elevilor romi la liceu a fost publicată doar de câteva inspectorate școlare județene. Potrivit calendarului oficial, listele cu elevii romi repartizați la liceu pe locurile destinate lor trebuie să fie publicate astăzi, 7 iulie.

7 iulie: Repartizarea candidaților pe locurile speciale pentru rromi și comunicarea rezultatelor candidaților. Repartizarea candidaților pe locurile speciale pentru rromi se face computerizat într-o sesiune distinctă, în ordinea descrescătoare a mediei de admitere și pe baza opțiunilor completate în fișa de înscriere”, se arată în calendar.

Potrivit unei note, candidații nerepartizați pe locurile speciale pentru rromi, precum și cei care au fost repartizați dar care solicită, în scris, renunțarea la locul pe care au fost repartizați, pot solicita și primi o nouă fișă de înscriere pentru a putea participa la prima etapă de repartizare computerizată și admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2022-2023.

Pentru elevii romi sunt 1.185 de locuri suplimentare în Capitală, conform Ministerului Educației.

Lista inspectoratelor școlare:

Articol în curs de actualizare

Foto: © Tyler Olson | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


11 comments
  1. foarte trist este ca nimeni nu se autosesizeaza sa faca o minima diligenta de verificare: copilul RRom trebuie sa aiba cel putin un parinte RRom – suntem in plin proces de recensamant si de digitalizare. Cu un singur click se poate verifica daca minorul intrat pe locul special de rrom indeplineste criteriile cerute (de apartenenta la etnie – daca parintii s-au declarat RRomi la recensamant ) si asa se va vedea cate din adeverintele emise constituie de fapt FALSURI !?

  2. Aceia care au intrat la Sf.Sava cu media 6 ,nu vor reusi niciodata sa termine acest liceu ….
    Vor avea un handicap permanent pe toata durata cursurilor…
    Din pacate asta este sistemul de invatamant din Romania ..
    Pacat de dascalii care inca mai predau la liceele de prestigiu din Romania .

  3. Nu este corect, adică un elev cu media V-VIII 9.80 nu e în stare sa scoată decât 5 și 6 la evaluarea națională,dat totuși tinde sa între la cel mai bun liceu din oraș, unde un copil care a terminat cu 9,20 și note de peste 7 și 8 poate ca nu va întra pentru ca rromi au locuri speciale.Intreb și eu cine sunt cei discriminați rromii sau noi.Rusine ,nu știu ce se încurajează, dar în nici un caz învățământul.

    1. perfect adevarat !!!!
      este foarte clar ca cei discriminati sunt romanii.
      Din pacate acestea sunt directivele UE…..
      Sunt foarte curios daca in alte tari membre,Germania,Franta,Italia ….etc situatia este similara ???

  4. Un lucru este cert: copiii nu au nicio șansa in acest sistem defect. Ar trebui încurajați sa plece cât mai repede din aceasta țara pentru a avea o șansa. Și uite așa creste “dragostea” fata de rromi.

  5. Incluziunea tuturor cetatenilor este necesara. Noi ca societate suntem datori sa o sprijinim.
    Ca sa ne facem o idee asupra calitatii sistemului dee invatamnt, si asupra incluziunii rromilor in invatamantul gimnazial situatia in bucuresti sta asa:
    au participat 779 de candidati
    din 779 de candidati au reusit sa ia o medie peste 9: 21 de candidati.
    496 au luat o medie sub 7.

    Trivia:
    De remarcat ca la inscrierea in clasa I-a la colegiul geman goethe departajarea se face in functie de actele care dovedesc apartenenta la minoritatea germana. https://colegiulgoethe.ro/2022/05/27/criterii-specifice-de-departajare-pentru-inscrierea-in-invatamantul-prescolar-pentru-anul-scolar-2022-2023/

    Anul acesta minoritatea germana s-a autodepasit trei copii au reusit deja la Goethe plecand de la Goethe. Sa le uram succes.

    Ca sa fim corecti pana la capat cu performanta , este de notat ca nici un copil de la o alta scoala in afara de Goethe nu a intrat la Goethe.

    Sunt 16.000 de candidatipe 8000 de locuri la liceu in profil real sau umanist cu 7%(clase de 26 de elevi in loc de 28) mai putin decat in 2020 cand au fost aceleasi cifre.
    Domnul ministru considera asta normal

  6. asa cum am prevazut au intrat la licee de top din bucuresti elevi rromi cu note foarte mici,note la care un elev “normal” nu va intra la nici un liceu!!!!!!!!!!
    mai precis la sava a intrat un rrom la mate-info cu 6,85!!!!!
    in ce lume traim,unde ne indreptam?!
    Asta intelege ministrul egalitatea de sanse……….

    1. e foarte bine ca se perimite accesul la educatie.
      e foarte rau ca au medii asa de mici din scoala gimanziala.

      E si mai rau ca Ministerul a redus cu 7% locurile de la toate liceele in momentul care generatia a ajuns la 11.000 de elevi si ca a pastrat acest lucru cand generatia a fost de 16.000 de elevi. Sunt aproximativ 8000 de locuri pentru filera reala si teoretica.

      E bine ca ne plangem ca nu ajunge lumea la bac , dar oferta educationala la profil uman si real este pentru 50% din elevi.
      De asta e si disperarea mare. Elevi care au luat peste noua nu viseaza la licee la care absolventii de goethe au intrat cu 6.12.

      Dar nu este vina nici unei minoritati, numai ministrul e vinovat. In romania 21% din populatia tanara urmeaza o facultate pe cand in bulgaria de exemplu procentul este de 31% , in suedia procentul este 50%.
      In momentul incare oferta educationala se limiteaza la 50% vine papa de la roma sa ridice nivelul de educatie. Reformele fara fond ale ministrului campeanu, asa vor ramane in istorie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like