Testarea elevilor să fie făcută în școli, nu acasă, ar fi fost o măsură agreată și de ministrul Sănătății, susțin reprezentanții elevilor, după o întâlnire cu Rafila. CNE a mai cerut și descentralizarea deciziei la nivelul școlilor pentru trecerea în online

2.498 de vizualizări
Foto: CNE
Conducerea Consiliului Național al Elevilor (CNE) a avut o întrevedere marți cu ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, în care au discutat, printre altele, și introducerea unor noi modalități de calcul a incidenței în cazul închiderii cursurilor cu prezență fizică. „Am agreat să trimitem Ministerului Sănătății pentru feedback o matrice de calcul a riscului epidemiologic prin care am propus implementarea unor parametrii suplimentari pentru deciziile de suspendare a cursurilor cu prezență fizică”, a declarat președintele interimar al CNE, Robert Avram, pentru Edupedu.ro. Practic, este vorba de „rata de acoperire vaccinală la nivelul sistemului de învățământ, numărul de infectări, numărul de elevi care sunt infectați, numărul de elevi care folosesc transportul în comun, rata de incidență de la nivel local”, a explicat Avram.

De asemenea, atât CNE cât și Rafila susțin ca testarea rapidă să fie făcută în incinta unităților de învățământ, nu acasă, fiindcă acum nu există un control asupra procedurii de testare.

„Am discutat despre implementarea unor măsuri în contextul pandemic care să asigure un minimum de siguranță sanitară. Chiar dacă numărul de cazuri a intrat pe un trend descendent, până acum nu foarte mult timp, elevii se infectau într-un număr foarte mare și în ritm accelerat. Elevii, părinții și profesorii erau terifiați, am primit foarte multe semnale din partea lor în speța asta. Am vorbit și despre testarea în unitățile de învățământ. Ministerul Sănătății a susținut necesitatea introducerii testării în unitățile de învățământ astfel încât să fie un control asupra modului în care sunt administrate testele, fiindcă la domiciliu nu ai un control asupra procedurii de testare”, a declarat Robert Avram.

Întrebat dacă s-au discutat măsuri de relaxare, Avram a răspuns că „momentan nu am vorbit despre măsuri de relaxare, însă am agreat faptul că, începând din această perioadă, vom lucra într-un soi de grup operativ informal cu Ministerul Sănătății pentru a derula campanii de informare în unitățile de învățământ care să atingă mai multe aspecte printre care necesitatea respectării măsurilor sanitare (vorbim de purtarea măștii), conștientizarea importanței vaccinării și a testării în rândul elevilor și părinților, aspecte care țin de sănătate în general, cum ar fi implementarea în curriculum a educației pentru sănătate și a elementelor care țin de comportamente sănătoase”.

Întrebat dacă se va continua testarea în școli, reprezentantul elevilor a răspuns că „Ministerul Sănătății a spus că susține testarea chiar și în unitatea de învățământ așa cum o susținem și noi, de altfel”.

„Am agreat să trimitem Ministerului Sănătății pentru feedback o matrice de calcul a riscului epidemiologic prin care am propus implementarea unor parametrii suplimentari pentru deciziile de suspendare a cursurilor cu prezență fizică. Am agreat ca, în cazul în care vom fi din nou martorii unor creșteri a numărului de cazuri și a creării unor focare la nivel local, se va merge pe descentralizare, în cazul în care experții în epidemiologie vor considera relevanți parametrii pe care i-am propus noi. E vorba aici de rata de acoperire vaccinală la nivelul sistemului de învățământ, numărul de infectări, numărul de elevi care sunt infectați, numărul de elevi care folosesc transportul în comun, rata de incidență de la nivel local, practic mai mulți parametri interdependenți care influențează în mod direct situația de la nivelul sistemului și de la nivel local”, a declarat președintele CNE.

Întrebat ce a spus Rafila despre acești parametri, Avram a răspuns că „va lua în considerare și în cazul în care experții epidemiologici vor considera relevante propunerile noastre, ele vor fi incluse. Noi vom milita în continuare pentru a suplimenta modul în care decizia suspendării cursurilor cu prezență fizică este luată astfel încât să se aplece mult mai mult asupra contextului local, pentru că am văzut că acolo lucrurile sunt foarte diferite de la o localitate la alta. Implicit, măsurile singulare, fie că vorbim aici de suspendare a cursurilor pe județ în funcție de rata de incidență sau de numărul de paturi, aduc mai multe dezavantaje decât avantaje”.

Citește și:
UPDATE Școlile pot intra în sistem online din motive de infrastructură sau resurse, iar pentru clasele care sunt încă online regulile se schimbă de luni / Cîmpeanu: Deciziile urmează să fie actualizate de către DSP conform noilor reguli


2 comments
  1. Am facut 8 teste de saliva,toate negative. La testul antigen facut intr-o farmacie am fost pozitiv. Testele au fost facute cu respectarea tuturor instructiunilor si recomandarilor. Explicatia?

  2. Ma beep pe testele voastre. Scoateti de tot acest tip de testare si introduceti trst gratuit bilunar la medic de familie sau orice farmacie gratuit(antigen macar) si ma declar multumit ca platesc CASS. In felul acesta ar beneficia si profesorul de 2 ori pe luna gratuit, nu doar elevul. Cine are urechi sa auda.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Competențe digitale BAC 2024: Candidații sunt programați la probă pe 19-21 iunie, de la ora 13:00. Internetul este tăiat după primele 15 minute / Câte puncte trebuie să obții pentru nivelul „utilizator experimentat” – procedură

Proba de competențe digitale din cadrul Bac 2024 este desfășurată de miercuri, 19 iunie, până vineri, 21 iunie, conform calendarului de examen – sesiunea de vară și după cum realizează…
Vezi articolul

UPDATE Inițiativa PSD cu impact bugetar de peste jumătate de miliard pe lună, adoptată de Senat: Toți profesorii din România să primească un stimulent 2.000 de lei pe lună pe perioada stării de alertă și de urgență. Restul angajaților din școli să primească 1.500 de lei pe lună

UPDATE: Senatul a adoptat luni propunerea legislativă prin care se acordă în perioada stării de urgenţă şi de alertă stimulente de risc cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar şi universitar de 2.000…
Vezi articolul

Universitățile pot de acum să finanțeze din fonduri proprii proiecte de mobilitate academică a studenților, iar aceștia vor beneficia cel puțin o dată pe an de prezentări ale programelor de mobilitate disponibile / Fonduri de la buget pentru creșterea numărului de mobilități – Metodologie nou aprobată

Instituțiile de învățământ superior „pot finanța, cofinanța și/sau avansa fonduri din venituri proprii pentru a susține implementarea proiectelor de mobilitate”, potrivit noii Metodologii privind mobilitatea academică a studenților, aprobată printr-un…
Vezi articolul

Reprezentanții elevilor cer Ministerului Educației ca doar experți evaluatori să facă parte din consiliul agenției care acreditează școlile și să oblige școlile care nu au fost supuse evaluării periodice să fie evaluate

„Consiliul ARACIP trebuie să fie format strict din experți evaluatori, cu o experiență vastă, care să fie selectați pe baza unei proceduri interne transparente, pentru a nu subordona ARACIP-ul unor…
Vezi articolul

DOCUMENT Educația să primească 3 miliarde de euro – 10% din Planul Național de Redresare și Reziliență, cere Federația părinților într-o scrisoare adresată premierului Cîțu / Alocarea a 3% sau 6% „e insuficientă pentru necesitățile educației”

Federația Națională a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar (FNAP-IP) îi solicită premierului Florin Cîțu, într-o scrisoare deschisă, să aloce educației 10% din suma totală de 30,5 miliarde euro din…
Vezi articolul